// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵

Super Smash Bros Ultimate پرفروش ترین بازی ماه دسامبر 2018

گروه تحلیل NPD آمار فروش بازی‌های ویدیویی در ماه دسامبر را منتشر کرده است و Super Smash Bros Ultimate، پرفروش‌ترین بازی ماه دسامبر بوده است.

با توجه به جدیدترین اخبار بازی و گزارش فروش و بنا به آمار منتشر شده از سوی گروه تحلیلی NPD، مخاطبان بازی‌های ویدیویی در آمریکا و ماه دسامبر ۲۰۱۸، مبلغ ۳.۴ میلیارد دلار را خرج بازی‌های ویدیویی، کنسول‌ها و لوازم جانبی مرتبط کرده‌اند. همچنین شاهد رشد دو درصدی نسبت به سال پیش هستیم که این مورد به‌لطف فروش لوازم جانبی مرتبط و کارت بازی ویدیویی انجام شده است.

در توضیحات گزارش NPD آمده است:

افزایش فروش لوازم جانبی مرتبط با گیم و کارت بازی کم شدن میزان فروش کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی را خنثی کرده است. از زمان دسامبر ۲۰۱۵ این بیشترین آماری است که برای ماه دسامبر ثبت شده است.

با اینکه فروش بازی‌های ویدیویی در ماه دسامبر نسبت به گذشته کم شده است، اما بازی Super Smash Bros Ultimate توانسته است عملکرد فوق‌العاده‌ای را در آمریکا از خود به‌نمایش بگذارد. در ادامه می‌توانید بخشی از آمار ماه دسامبر ۲۰۱۸ در آمریکا را مشاهده کنید.

  • در مجموع: ۳.۴۵۱ میلیارد دلار (دو درصد بیشتر از دسامبر ۲۰۱۷ که ۳.۳۳۸ میلیارد دلار بوده است) از طرف کاربران خرج بازی‌های ویدیویی، کنسول‌ها و سایر موارد شده است.
  • کنسول‌ها: ۱.۱۶۸ میلیارد دلار (کاهش هشت درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که ۱.۲۷۲ میلیارد دلار بوده است) از طرف کاربران در این بخش خرج شده است.
  • بازی‌های کنسول و کامپیوتر: ۱۲۳۷ میلیارد دلار (کاهش سه درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که ۱.۲۸۱ میلیارد دلار بوده است) از طرف کاربران در این بخش خرج شده است.
  • لوازم جانبی و کارت‌های بازی: ۱.۰۱ میلیارد دلار (۲۹ درصد افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که ۷۸۵ میلیون دلار بوده است) از طرف کاربران در این بخش خرج شده است.

حال به‌سراغ آمار فروش بازی‌های ویدیویی برویم. گروه NPD برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، آمار فروش فیزیکی بازی‌های ویدیویی را از طریق خرده‌فروشی‌ها و آمار فروش دیجیتالی بازی‌ها را هم از سوی ناشران به دست می‌آورد. در این میان اشاره کنم که همه کمپانی‌ها در بخش فروش دیجیتالی بازی‌های‌شان با گروه NPD همکاری نمی‌کنند و آمار بازی‌های خود را منتشر نمی‌کنند. برای مثال کمپانی نینتندو آمار فروش دیجیتالی بازی‌های اول شخص و اکتیویژن بلیزارد آمار فروش بازی‌های خود روی بلیزارد بتل‌نت را در دسترس قرار نمی‌دهند. در ادامه می‌توانید لیست ۲۰ بازی پرفروش ماه دسامبر ۲۰۱۸ در آمریکا را مشاهده کنید.

در این لیست فروش دیجیتالی بازی‌های تک ستاره‌دار (*) لحاظ نشده است و برای بازی‌های دو ستاره (**) تنها فروش دیجیتالی نسخه پی سی لحاظ نشده است. برای مابقی بازی‌ها هم فروش دیجیتالی و هم فیزیکی لحاظ شده است. همچنین رتبه‌بندی بازی‌ها با توجه به میزان مبلغ فروخته شده حساب شده است.

پرفروش‌ترین بازی‌های ماه دسامبر ۲۰۱۸ در آمریکا

رتبهاسم بازی
۱Super Smash Bros. Ultimate*
۲Call of Duty: Black Ops 4**
۳Red Dead Redemption II
۴Battlefield V**
۵NBA 2K19
۶Mario Kart 8*
۷Madden NFL 19**
۸Super Mario Party*
۹Pokemon: Lets Go Pikachu*
۱۰Marvel’s Spider-Man
۱۱Assassin’s Creed: Odyssey
۱۲Pokemon: Lets Go Eevee*
۱۳Super Mario Odyssey*
۱۴The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
۱۵Just Cause 4
۱۶FIFA 19
۱۷Grand Theft Auto V
۱۸Minecraft
۱۹Spyro Reignited Trilogy**
۲۰Fallout 76*

ماه دسامبر ۲۰۱۸ را می‌توان ماه بزرگی برای کمپانی نینتندو دانست. در میان لیست ۲۰ تایی منتشر شده، هفت عدد از بازی‌ها انحصاری کمپانی نینتندو هستند که برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده‌اند. این ارقام نشان دهنده موفقیت این کنسول هیبریدی است. از طرفی بازی Super Smash Bros Ultimate، عملکرد عالی‌ای را از خود به‌نمایش گذاشته است. این بازی توانسته است در لیست پرفروش‌ترین‌های آمریکا در رتبه‌ی اول قرار بگیرد و در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ هم در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته است. جالب‌ترین نکته در مورد Super Smash Bros Ultimate این است که فروش دیجیتالی بازی لحاظ نشده است و تنها بر اساس فروش فیزیکی این رتبه را کسب کرده است. این در حالی است که بازی‌های نام آشنایی در لیست وجود دارند که هم فروش فیزیکی و هم دیجیتالی آن‌ها حساب شده است، اما در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند.

نکته‌ی جالب دیگر در مورد بازی Super Smash Bros Ultimate این است که این بازی لقب سریع‌ترین فروش در ماه در میان بازی‌های انحصاری چند سال اخیر را تصاحب کرده که گروه NPD آمار و ارقام آن‌ها را به‌دست آورده است. در گذشته این رکورد در اختیار بازی Halo: Reach بوده است که در سال ۲۰۱۰ عرضه شده بود. از دیگر بازی‌های موفق هم می‌توان به بازی Red Dead Redemption 2 اشاره کرد که به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۸ در آمریکا شناخته شده است.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده