نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴

THQ Nordic حقوق بازی Outcast را خریداری کرد

کمپانی THQ Nordic پس از خریدهای بزرگ خود در سال گذشته، سال ۲۰۱۹ را هم با خریداری IP بازی Outcast آغاز کرد.

سال ۲۰۱۸ برای THQ Nordic سالی شلوغ و سرشار از خریدهای متنوع بود؛ به طوری که این کمپانی در این سال به سراغ خریدهایی چون Bugbear Entertainment و Koch Media (مالک Deep Silver) رفت و IP بازی‌هایی مثل Kingdoms of Amalur، TimeSplitters و Carmageddon را تحت مالکیت خود درآورد. به نظر می‌رسد THQ Nordic قصد ندارد به این زودی‌ها از خریدهای خود دست بردارد و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که IP بازی Outcast هم به دست این کمپانی رسیده است.

بازی Outcast محصولی از Appeal Studios بود و در سال ۱۹۹۹ توسط Infogrames برای کامپیوتر منتشر شد؛ یک اثر اکشن ماجرایی که با دارا بودن گرافیکی جذاب و دنیای وسیع و گسترده در زمان خود مورد استقبال قرار گرفت. بعدها در حالی که قرار بود نسخه دوم آن با عنوان Outcast II: The Lost Paradise هم منتشر شود، این بازی در اواسط مراحل ساخت خود به علت ورشکستگی Appeal Studios کنسل شد.

IP بازی تا سال ۲۰۱۳ در اختیار آتاری بود و سرانجام سه تن از سازندگان آن به نام‌های فرانک سائر، یان رابرت و ایو گروله IP را از این کمپانی خریداری کردند. آن‌ها برای ساخت یک بازسازی HD از Outcast به سراغ کیک‌استارتر رفتند و از طرفداران بازی تقاضای کمک مالی کردند، ولی سرمایه کافی برای ساخت بازی فراهم نشد و این کمپین با شکست مواجه شد. سرانجام این Bigben Interactive بود که به سراغ آن‌ها رفت و طبق قراردادی با سازندگان Outcast، وظیفه انتشار بازسازی آن را برعهده گرفت؛ بازی‌ای که در نهایت با نام Outcast: Second Contact در سال ۲۰۱۷ برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شد و نقدها و امتیازهای خیلی جالبی هم کسب نکرد.

در حال حاضر مشخص نیست تی اچ کیو نوردیک چه برنامه‌هایی برای آینده Outcast دارد، ولی امیدواریم یک بار دیگر شاهد درخشش این نام در دنیای بازی باشیم و بتوانیم یک اثر جذاب را تجربه کنیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده