نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۹

نینتندو سوییچ سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های نسل هشت تجربه می‌کند

طبق اعلام گروه NPD، کنسول نینتندو سوییچ توانسته سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های نسل هشتمی داشته باشد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید. 

در نسل هشتم کنسول‌های بازی، شاهد رقابت جذابی بین کنسول‌هایی چون پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان بوده‌ایم. این وسط نینتندو که با Wii U به‌نوعی اولین کنسول نسل هشتمی را روانه بازار کرده بود، در تجربه اولش در این نسل موفقیت چندانی کسب نکرد اما در ادامه با ساخت و عرضه نینتندو سوییچ، توانست شرایط بهتری داشته باشد و حال طبق اعلام موسسه NPD، سوییچ سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های نسل هشتمی تجربه می‌کند.

طبق اعلام NPD، از مارس ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ یعنی در بازه ۲۰ ماه پس از عرضه، سوییچ توانسته ۸.۷ میلیون دستگاه در آمریکا فروش داشته باشد که بیش‌تر از فروش پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در ۲۰ ماه اول عرضه‌شان است و بدین ترتیب سوییچ فروش سریع‌تری را نسبت به کنسول‌های سونی و مایکروسافت تجربه می‌کند. 

البته عملکرد خوب نینتندو فقط به فروش سوییچ خلاصه نمی‌شود و بازی Super Smash Bros Ultimate طبق آمار اعلام‌شده، تنها در عرض ۱۱ روز توانسته در منطقه آمریکا بیش از سه میلیون نسخه فروش داشته باشد که آمار فوق‌العاده‌ای است. همچنین در زمینه سخت‌افزار، چه از حیث تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده و چه از حیث فروش دلاری، وضعیت نینتندو در بهترین سطح از سال ۲۰۱۱ به بعد است. به‌علاوه فروش بازی‌ها در فروشگاه eShop هم بیش از ۱۰۵ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. 

بازی‌های Legend of Zelda: Breath of the Wild و Mario Kart 8 Deluxe به ترتیب بیش از چهار میلیون و پنج میلیون نسخه در منطقه آمریکا فروش داشته‌اند و بازی‌های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۱۸ هم وضعیت خوبی را پشت سر گذاشته‌اند؛ به طوریکه Pokémon: Let’s Go, Pikachu و Pokémon: Let’s Go, Eevee در مجموع دو میلیون نسخه فروش داشته‌اند و فروش Super Mario Party هم در حدود ۱.۴ میلیون نسخه بوده است. 

به هر حال مشخص است که نینتندو در سال ۲۰۱۸، عملکرد خیلی خوبی چه در زمینه فروش کنسول و چه در زمینه فروش بازی در منطقه آمریکا داشته است. اخیرا در زومجی مقاله‌ای پیرامون دلایل موفقیت کنسول نینتندو سوییچ آماده کرده بودیم که می‌توانید آن را بخوانید


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده