نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Super Smash Bros. Ultimate در هفته اول انتشار

در هفته منتهی به ۱۷ آذر، جدید‌ترین بازی انحصاری نینتندو سوییچ در هفته اول انتشارش به رتبه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان رسید. 

در هفته‌ای که گذشت دنیای بازی‌های ویدیویی تحت تاثیر رویداد‌هایی مثل The Game Awards 2018 بود که در جریان آن بهترین‌های سال انتخاب و معرفی شدند و البته به‌مناسبت این رویداد، شاهد تخفیف‌هایی هم برای بازی‌های مختلف بودیم. تمام این اتفاقات تاثیرات خود را روی فروش بازی‌های ویدیویی گذاشته‌اند و به همین سبب هم شاهد تغییر و تحولاتی در جدول فروش هفتگی انگلستان هستیم. از رتبه اول جدول آغاز کنیم که این هفته، Super Smash Bros. Ultimate در آن قرار گرفته است؛ جدید‌ترین بازی انحصاری کنسول نینتندو سوییچ که با گرد هم آوردن شخصیت‌های مختلف یک تجربه مبارزه‌ای منحصر‌به‌فرد و جذاب به‌شمار می‌رود و نمره‌های خیلی خوبی هم دریافت کرده است. 

اما در رتبه دوم، درست مثل هفته گذشته شاهد بازی Red Dead Redemption 2 هستیم و فیفا 19 هم در رتبه سوم قرار گرفته است. فیفا 19 پس از رویداد بلک فرایدی دو هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت اما بالاخره با انتشار Super Smash Bros. Ultimate این جایگاه را از دست داد و حال در رتبه سوم دیده می‌شود. دیگر بازی الکترونیک آرتز در این جدول یعنی Battlefield V، درست مثل دو هفته گذشته باز هم در رتبه چهارم قرار گرفته است. این بازی شوتر از همان هفته اول انتشار در این جایگاه قرار دارد و علاقه‌ای هم به صعود یا سقوط نشان نمی‌دهد!

Just Cause 4

رتبه پنجم جدول این هفته، در اختیار Mario Kart 8 Deluxe است که صعودی چهار پله‌ای داشته و از جایگاه نهم به این رتبه رسیده است. اما در رتبه شِشُم، شاهد یک بازی جدید دیگر هستیم؛ Just Cause 4، جدید‌ترین ماجراجویی شخصیت ریکو رودریگز که البته نمره‌های خیلی خوبی هم دریافت نکرده ولی از حیث فروش هفته اول شرایط بدی هم نداشته است. انتشار بازی‌های جدید و صعود برخی از بازی‌های قدیمی در جدول، باعث شده تا Call of Duty: Black Ops 4، اثری که هفته پیش در رتبه سوم قرار داشت، این هفته با چهار پله سقوط به جایگاه هفتم جدول برسد. 

در رتبه هشتم شاهد بازی Spyro Reignited Trilogy هستیم که دو پله سقوط را نسبت به هفته پیش تجربه کرده و در رتبه نهم هم Pokémon: Let's Go, Pikachu با دو پله سقوط نسبت به هفته قبل قرار گرفته است. در نهایت رتبه دهم جدول فروش هفتگی انگلستان هم بدون تغییر نسبت به هفته پیش در اختیار بازی Fortnite: Deep Freeze Bundle است. 

انتشار بازی‌های جدید و تغییرات تحولات جدید همچنین باعث خروج برخی بازی‌ها از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته شده که از این جمع می‌توان به Assassin's Creed Odyssey اشاره داشت که هفته پیش در رتبه هشتم بود و این هفته در جایگاه شانزدهم دیده می‌شود و فورتزا هورایزن 4 هم که هفته پیش در رتبه پنجم قرار داشت، این هفته به رتبه ۱۷ بسنده کرده است. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۷ آذر (۸ دسامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Super Smash Bros. Ultimateهفته اول انتشار
۲۲Red Dead Redemption 2-
۳۱FIFA 19از دست دادن صدر
۴۴Battlefield Vحفظ رتبه هفته پیش
۵۹Mario Kart 8 Deluxe-
۶-Just Cause 4هفته اول انتشار
۷۳Call of Duty: Black Ops 4-
۸۶Spyro Reignited Trilogy-
۹۷Pokémon: Let's Go, Pikachu-
۱۰۱۰Fortnite: Deep Freeze Bundleحفظ رتبه هفته پیش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده