نویسنده: علی ولی خانی
// سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶

هواداران Skyrim کمپینی برای حضور زن مسن طرفدار این بازی در The Elder Scrolls 6 راه انداختند

طرفداران با راه انداختن کمپین‌هایی در سایت‌های Reddit و Change.org خواستار اضافه شدن زن سالخورده‌ی عاشق Skyrim به Elder Scrolls 6 هستند تا او در دنیای این بازی جاودانه شود.

هفت سال از انتشار آخرین نسخه از سری The Elder Scrolls می‌گذرد و به احتمال قوی تا چند سال دیگر نیز شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی نباشیم. این انتظار برای بسیاری از طرفداران طاقت‌فرسا است و در دست دیگر بعضی از هواداران قدیمی سری ممکن است موفق به تجربه‌ی The Elder Scrolls 6 نشوند. با این حال، به لطف کمپینی آنلاین، طرفداران امیدوارند حداقل مادربزرگی که علاقه‌ی وافری به بازی کردن Skyrim دارد، در بازی بعدی سری حضور داشته باشد.

ممکن است پیش از این نام شرلی کاری (Shirley Curry) را به عنوان باحال‌ترین مادربزرگ در دنیای اینترنت شنیده باشید. این کاربر یوتیوب ۸۲ ساله، اغلب اوقات ویدیوهایی از خودش در حین بازی کردن اسکایریم در صفحه‌ی یوتیوبش منتشر می‌کند و با این کار قلب همه‌ی اعضای جامعه‌ی طرفداران Elder Scrolls را به‌دست آورده. او مشترکین صفحه‌ی یوتیوبش را «نوه‌هایش» خطاب می‌کند، به تک تک نظرات در زیر ویدیوهایش پاسخ می‌دهد و ویدیوهایش جزو دلگرم کننده‌ترین مطالبی است که در دنیای اینترنت می‌توانید پیدا کنید. اگر هنوز میزان اعتبار او برای شما معین نیست، سال گذشته نام او به عنوان مسن‌ترین یوتیوبر با محوریت بازی‌های ویدیویی در کتاب‌ رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

کمپین مذکور زمانی شکل گرفت که یکی از کاربران وب‌سایت Reddit نظر او را در زیر ویدیویی در YouTube که به بررسی گفت‌وگوی پیتر هاینس و خبرگزاری Eurogamer با محوریت انتشار The Elder Scrolls 6 پرداخته بود، دید. کاری نوشته بود:

فکر می‌کنم این مسئله آب پاکی را روی دستان من ریخت. وقتی Skyrim 6 منتشر شود من ۸۸ ساله خواهم بود! پس احتمالا نتوانم آن را بازی کنم.

از قرار معلوم، این نظر دل خیلی از طرفداران Skyrim را به درد آورد و بعضی از آن‌ها تصمیم گرفتند در این باره دست به کاری بزنند. یکی از کاربران ردیت با نام کاربری phantom-scribbler با انتشار پستی که خواهان اضافه شدن کاری به عنوان یک «دنبال کننده» به The Elder Scrolls 6 بود، حرکت این کمپین را آغاز کرد. همانطور که phantom-scribbler در پست خود اشاره کرده است، بتسدا قبلا حرکت مشابهی برای اریک وست، یکی از طرفداران بازی Oblivion، که کمی پیش از مرگش در ماه مه سال ۲۰۱۱ بر اثر سرطان از این استودیو دیدن کرده بود، انجام داده بود. او متعاقبا با عنوان «اریک قاتل» در بازی Skyrim جاودانه شده و حالا طرفداران می‌خواهند همین برنامه برای کاری هم عملی شود.

phantom-scribbler در پست خود عنوان کرد:

به نظرتان جذاب نیست که در بین راه به یک برتون مسن بربخورید که عاشق کتک کاری باشد و از شما بخواهد که اجازه بدهید همراهیتان کند؟ او شمشیرش را برمی‌دارد، زره‌اش را بر تن می‌کند و می‌گوید «بزن بریم، نوه!» و شما هر کسی را که بر سر راهتان قرار بگیرد از میان برمی‌دارید. چه کسی چنین شخصیت باحالی را به عنوان یک دنبال کننده نمی‌خواهد؟

به نظر می‌رسد اغلب کاربران صفحه‌ی Reddit بازی Skyrim با این مسئله موافقند و پست اصلی تاکنون ۹ هزار رای مثبت گرفته. از سوی دیگر حتی تقاضایی بر این اساس در وب‌سایت Change.org مطرح شده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند. حالا phantom-scribbler پست جدیدی به صفحه‌ی Reddit بازی افزوده که در آن از جامعه‌ی طرفداران بازی در خواست کرده ماد دنبال کننده‌ای بر اساس مادربزرگ شرلی برای Skyrim بسازند. در این پست ذکر شده، کاری با اشتیاقی فراوان چشم به اجرایی شدن این ایده بسته و phantom-scribbler توانسته سازنده‌ی مادی را پیدا کند که بخواهد این ماد دنبال کننده را بسازد. تیم حالا به دنبال کمک افرادی از بین جامعه‌ی طرفداران می‌گردد که بتوانند در انتخاب دیالوگ‌ها و صداها به آنان کمک کنند؛ با این حال انتخاب صداهای قابل استفاده از بین ویدیوهای متعدد شرلی کار آسانی به نظر نمی‌رسد. اگر شما به یکی از جملات مادربزرگ شرلی علاقه‌ی خاصی دارید، هم‌اکنون می‌توانید آن را با تیم سازنده‌ی ماد به اشتراک بگذارید.

هنوز مشخص نیست که آیا Bethesda کاری را به The Elder Scrolls 6 اضافه خواهد کرد یا نه و در دست دیگر، کسی نمی‌داند برای فهمیدن این مسئله چند وقت دیگر باید صبر کنیم. با توجه به تاثیر مثبتی که کاری روی جامعه‌ی طرفداران سری The Elder Scrolls گذاشته،‌ اضافه شدن او به بازی اقدامی مثبت و دلگرم کننده خواهد بود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده