// یکشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷

فروش بازی DayZ از مرز ۴ میلیون نسخه عبور کرد

در حالی که فروش بازی DayZ از مرز ۴ میلیون نسخه گذشت، در آن سو شاهد انتشار نسخه بتای Stable این بازی برای پی سی و ایکس باکس وان بودیم.

در جدیدترین اخبار بازی استودیو بوهمیا اینتراکتیو (Bohemia Interactive) اطالاعاتی از روند توسعه بازی DayZ منتشر کرد و گویا شاهد موفقیت این پروژه هستیم. فروش بازی مذکور به تازگی از مرز ۴ میلیون نسخه عبور کرده است و همچنین نسخه بتای پایدار (Stable Beta) آن هم روی کامپیوتر منتشر شده است. همچنین آپدیت بزرگی برای نسخه Xbox Game Preview این بازی در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون در دسترس است.

بازی DayZ از سال ۲۰۱۳ تا به امروز در قالب Early Access در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. یک سال پس از آن سازندگان اعلام کردند که این بازی روی پلی استیشن 4 عرضه می‌شود. در همان سال فیل اسپنسر نیز از علاقه خود به راه‌یابی این بازی روی ایکس باکس وان گفت که حال در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار این بازی در سرویس Xbox Game Preview بودیم.

اگر اولین بار است که نام این بازی به گوشتان می‌خورد باید بدانید که کاربران در DayZ در حالی که در دنیایی آخرالزمانی حضور پیدا می‌کنند در همین حین یک روند حالت بقا را پشت سر می‌گذرانند. دنیای این بازی Chernarus نام دارد و سرتاسر آن را زامبی‌هایی فرا گرفته‌اند که به دنبال کشتن انسان‌ها هستند. در کنار روبه‌رو شدن با موجودات کشنده، کاربران در این اثر باید به دنبال جمع کردن آیتم‌ها باشند تا بتوانند از دنیای این بازی جان سالم به در ببرند. البته در این راستا بسیاری از کاربران رفتار دوستانه نخواهند داشت و برای زنده ماندن دست به خیانت می‌زنند اما در آن سو برخی هستند که تمایل دارند با همکاری دیگران در این دنیا زنده بمانند.

اواسط آبان ماه گذشته (۷ نوامبر) بازی DayZ وارد فاز آزمایشی بتا شد و کاربران پی سی توانستند از ویژگی‌های جدید آن استفاده کنند که شامل نمایش کاراکترها، موارد جدیدی مربوط به ساختمان‌ها، زامبی‌های با عملکرد بهبود یافته و بازگشت برخی از وسایل نقلیه می‌شود. این نسخه بتا همچنین دارای موتور بازی‌سازی بهینه‌سازی شده است. در این میان، سازندگان ویدیویی منتشر کردند که در آن در مورد این نسخه و ویژگی‌های آن سخن می‌گویند.

dayz

نسخه 0.62 که بازی را با تکنولوژی‌های قدیمی قابل اجرا می‌کرد حال به بخشی مجزا در استیم انتقال یافته است؛ در حالی که اکنون به‌طور پیش‌فرض بازی با نسخه 0.63 اجرا می‌شود و به همین دلیل است که شاهد موتور‌ بهبود یافته هستیم. در ادامه می‌توانید فهرست محتویات آپدیت جدید نسخه پی سی بازی DayZ را مشاهده کنید:

  • تغییرات بزرگ در موتور بازی‌سازی
  • بهینه‌سازی عملکرد قسمت آنلاین بازی
  • اضافه شدن موارد جدید در بخش ساختمان‌ها
  • بهبود عملکرد اتومبیل‌ها
  • هوش مصنوعی بهبود یافته برای زامبی‌ها و حیوانات
  • بهینه سازی نقشه در راستای زیبا شدن جزئيات دنیای Chernarus
  • قابلیت راه‌اندازی سرور شخصی
  • اضافه شدن پشتیبانی از ماد (تنها برای نسخه پی‌سی)

گفتنی است که موارد یاد شده در بالا به جز قابلیت پشتیبانی از ماد‌، برای نسخه ایکس‌باکس وان یا همان Xbox Game Preview نیز در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون در دسترس است. به گفته سازندگان، آپدیت نسخه کنسولی این بازی به عنوان بزرگ‌ترین محتوای نسخه ایکس‌باکس وان محسوب می‌شود.

آپدیت نسخه ایکس‌باکس وان بازی DayZ در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر ماه) به دست بازیکنان رسید. به لطف آخرین آپدیتی که به دست تیم ایکس‌باکس منتشر شده است، کاربران می‌توانند با استفاده از ماوس و کیبورد به تجربه بازی DayZ روی ایکس‌باکس وان بپردازند.

نسخه پلی‌استیشن 4 بازی DayZ نیز در حال ساخت قرار دارد و کمپانی بوهمیا خاطرنشان کرد که در تاریخ نامشخصی از سال آینده شاهد عرضه آن خواهیم بود. همچنین در آن سو نسخه پی‌سی و ایکس‌باکس وان این بازی پس از عرضه نسخه نهایی، به طور کامل با آپدیت‌های مکرر پشتیبانی می‌شود و محتویاتی برای آن توسعه می‌یابد.

نسخه نهایی پی‌سی بازی DayZ قرار است تا انتهای سال جاری میلادی منتشر شود و از فاز «دسترسی پیش از موعد» خارج شود. نسخه نهایی ایکس‌باکس وان این اثر نیز برای انتشار در سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است. در ادامه می‌توانید ویدیو سازندگان را مشاهده و خود را با محتویات آپدیت جدید آشنا کنید.

 دانلود ویدیو از آپارات

تا به امروز خبرهای زیادی از بازی DayZ منتشر شده است که با مراجعه به صفحه اختصاصی آن در زومجی می‌توانید از آنها مطلع شوید. نظرات خود را در مورد این بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده