نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Spyro Reignited Trilogy با عبور از Red Dead Redemption 2

در هفته منتهی به ۲۶ آبان، بازی جدید Spyro Reignited Trilogy توانست با پشت سر گذاشتن Fallout 76 و Red Dead Redemption 2، کارش را با صدرنشینی آغاز کند. 

پس از چند هفته آرامش کلی جدول فروش هفتگی انگلستان و ثابت ماندن خیلی از بازی‌ها در رتبه‌هایشان، این هفته شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی در این جدول هستیم که بیش‌تر ناشی از انتشار تعداد زیادی بازی جدید است. در هفته‌ای که گذشت، بازی‌های جدید بزرگی مثل Fallout 76 ،Spyro Reignited Trilogy و Hitman 2 منتشر شدند که همین مساله هم تاثیر زیادی روی جدول گذاشته است. بدون شک بهترین عملکرد را در بین این بازی‌ها، Spyro Reignited Trilogy داشته و با عبور از تمام بازی‌های جدید دیگر و صد البته Red Dead Redemption 2، صدرنشین سه هفته گذشته جدول، در رتبه نخست قرار گرفته است. 

اکتیویژن سال گذشته نسخه ریمستر سه بازی از مجموعه کرش را منتشر کرد که فروش خیلی خوبی هم داشت و حال قصد دارد این موفقیت را با نام Spyro Reignited Trilogy هم تکرار کند و باید منتظر ماند و دید که این اثر تا چند هفته می‌تواند عملکرد خوبی در جدول داشته باشد. درست است که صدرنشینی اسپایرو باعث شد تا Red Dead Redemption 2 صدر جدول را از دست بدهد اما این ساخته جهان‌باز راک‌استار، افت شدیدی هم نداشت و تنها با یک پله سقوط در رتبه دوم دیده می‌شود. اما در رتبه سوم شاهد یک بازی جدید دیگر یعنی Fallout 76 هستیم؛ جدید‌ترین نسخه از سری فال‌اوت و ساخته بتسدا که خب از حیث ماهیت کلی تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های قبلی دارد و کارش را در جدول فروش در رتبه سوم آغاز کرده است. جالب است بدانید که فروش Fallout 76 در منطقه بریتانیا در مقایسه با فال‌اوت 4 در هفته اول انتشار، افت ۸۲.۴ درصدی داشته است. 

Fallout 76

در هفته‌ای که گذشت همچنین دو نسخه از سری پوکمون هم منتشر شد که به ترتیب کارشان را در رتبه‌های چهارم و ششم آغاز کردند. به طور دقیق‌تر، Pokémon: Let's Go, Pikachu در رتبه چهارم قرار گرفت و Pokemon: Let's Go, Eevee هم کارش را در رتبه ششم آغاز کرد و مابین این دو یعنی در رتبه پنجم هم بازی فیفا 19 قرار گرفته که نسبت به هفته قبل‌تر دو پله سقوط را تجربه کرده است. همان‌طور که اشاره کردیم انتشار بازی‌های جدید، تاثیر زیادی روی رتبه بازی‌ها در مقایسه با هفته پیش گذاشته است و برای مثال Call of Duty: Black Ops 4 که در جایگاه دوم قرار داشت، با سقوط نسبتا شدید پنج پله‌ای در رتبه هفتم دیده می‌شود. 

در رتبه هشتم جدول این هفته شاهد بازی Fortnite: Deep Freeze Bundle هستیم و رتبه نهم هم متعلق به بازی Mario Kart 8 Deluxe است که سقوطی سه پله‌ای داشته است. در نهایت در جایگاه دهم هم دیگر بازی جدید این هفته یعنی Hitman 2 دیده می‌شود که شروع چندان درخشانی از حیث فروش نداشته اما کماکان در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته دیده می‌شود. تغییر و تحولات این هفته باعث شد تا برخی از بازی‌هایی که هفته پیش در جمع ۱۰ بازی پرفروش بودند، از این جمع خارج شوند. برای مثال Forza Horizon 4 که هفته پیش در رتبه چهارم بود، این هفته در جایگاه یازدهم دیده می‌شود. Spider-Man از رتبه پنجم هفته پیش به رتبه سیزدهم رسیده است و Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و Assassin's Creed Odyssey هم که قبلا به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم بودند، این هفته به ترتیب در رتبه‌های شانزدهم و پانزدهم دیده می‌شوند. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Spyro Reignited Trilogy

هفته اول انتشار
۲۱

Red Dead Redemption 2

از دست دادن صدر پس از سه هفته صدرنشینی متوالی
۳-

Fallout 76

هفته اول انتشار
۴-

Pokémon: Let's Go, Pikachu

هفته اول انتشار
۵۳

FIFA 19

-
۶-

Pokemon: Let's Go, Eevee

هفته اول انتشار
۷۲

Call of Duty: Black Ops 4

-
۸-

Fortnite: Deep Freeze Bundle

-
۹۶

Mario Kart 8 Deluxe

-
۱۰-

Hitman 2

هفته اول انتشار

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده