نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

دلیل عدم انتشار بازی Fallout 76 روی استیم

پیت هاینس، مدیر بازاریابی بتسدا، اخیرا در مصاحبه‌ای دلایل عدم انتشار بازی Fallout 76 روی استیم را شرح داده است. 

زمان زیادی تا انتشار بازی Fallout 76، جدید‌ترین ساخته کمپانی بتسدا، باقی نمانده است و این اثر که اولین تجربه آنلاین در دنیای فال‌اوت هم به‌شمار می‌رود، در تاریخ ۲۳ آبان منتشر خواهد شد. یکی از اخباری که در رابطه با این بازی منتشر شده، عدم انتشار نسخه پی‌ سی آن روی پلتفرم استیم است؛ پلتفرمی که محبوب‌ترین فروشگاه بین گیمر‌های پی‌سی به‌شمار می‌رود و Fallout 76، به‌جای انتشار روی آن، تنها از طریق لانچر بتسدا قابل خرید و تجربه خواهد بود. 

حال در جدید‌ترین اخبار بازی، پیت هاینس، مدیر بازاریابی بتسدا، توضیحاتی در مورد دلایل عدم انتشار بازی روی استیم ارائه کرده است. به گفته وی، از آنجایی که فال اوت 76 یک بازی تماما آنلاین است، بتسدا قصد دارد تا با انتشار آن از طریق لانچر شخصی خود، ارتباط مستقیم و بدون واسطه‌ای با کاربران بازی داشته باشد:

در جواب این سوال که چرا بازی روی استیم منتشر نمی‌شود، باید گفت که همه‌چیز، به ماهیت این بازی و آنلاین بودن آن مربوط می‌شود. با توجه به تجربیات قبلی که ما داشتیم، در بازی‌های این چنینی، لازم است که بازیساز، ارتباط مستقیمی با مخاطبین بازی داشته باشد و این مساله، اهمیت زیادی برای ما دارد. به همین دلیل هم انتشار بازی از طریق پلتفرم اختصاصی بتسدا، این اجازه را به ما و کاربران بازی می‌دهد که به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با هم در ارتباط باشیم. به هر حال زمانی که بازی روی یک پلتفرم متفرقه منتشر شود، ارتباط برقرار کردن کاربران با سازندگان بازی، صرفا از مسیر آن پلتفرم صورت می‌گیرد و این مساله، چیزی نیست که ما به دنبالش باشیم. 

هاینس همچنین بر این باور است که انتشار بازی از طریق پلتفرم اختصاصی بتسدا، باعث می‌شود تا این شرکت در برخی زمینه‌ها کار ساده‌تری پیش رو داشته باشد:

با توجه به تجربیات قبلی که داشتیم، انتشار بازی از طریق پلتفرم بتسدا، باعث خواهد شد تا کار ساده‌تری در برابر برخی چالش‌ها داشته باشیم. با این حال انتشار بازی روی این پلتفرم هم دقیقا مثل خود بازی، یک تجربه جدید برای ما به‌شمار می‌رود و باید ببینیم که در نهایت، شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت و چطور می‌توانیم از این تصمیم برای فراهم کردن بهترین شرایط ممکن برای بازیکنان، سود ببریم. 

بتسدا پیش از این هم نسخه پی‌سی بازی Fallout Shelter را ابتدا از طریق پلتفرم اختصاصی خود منتشر کرد و در ادامه، این بازی روی استیم هم قرار گرفت. حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت، انتشار Fallout 76 از طریق پلتفرم اختصاصی بتسدا، چه مزایا و معایبی برای این بازی خواهد داشت. Fallout 76 علاوه بر پی‌سی، روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هم منتشر خواهد شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده