نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

مایکروسافت در آستانه توافق برای خرید استودیو سازنده Fallout: New Vegas

به‌استناد اطلاعات منتشر‌شده، مایکروسافت در آستانه خرید استودیو آبسیدین، سازنده بازی‌هایی چون Fallout: New Vegas قرار دارد. 

کمپانی مایکروسافت در چند وقت اخیر، استودیو‌های مختلفی را خریداری کرده است که از جمله آن‌ها، می‌توان با استودیو‌هایی چون نینجا تئوری اشاره داشت. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که به‌استناد آن‌ها، مایکروسافت در آستانه خرید استودیو آبسیدین هم قرار دارد. این خبر، ابتدا توسط سایت کوتاکو اعلام شد و در ادامه، منابع دیگری هم آن را تایید و اعلام کردند که توافق مایکروسافت و آبسیدین، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. 

سایت‌های مختلفی سعی کرده‌اند تا نظر رسمی مایکروسافت و آبسیدین را در مورد این توافق بپرسند اما این شرکت‌ها، هر دو اعلام کرده‌اند که هیچ نظری در رابطه با شایعه‌ها نمی‌دهند. با این حال چندی پیش، مت بوتی، رییس استودیو‌های مایکروسافت، اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا باز هم استودیو‌های بازیسازی بزرگی را خریداری کند. وی در این مورد گفت:

هدف ما این نیست که تا جایی که می‌توانیم، استودیو‌ها را خریداری و به لیست‌مان اضافه کنیم. با این حال هنوز هم قصد داریم تا به‌سراغ خرید استودیو‌هایی برویم که مثلا ۵۰ تا ۱۰۰ نفر عضو دارند و در یک بازه دو یا سه ساله، می‌توانند بازی‌هایی بسازند که مورد پسند مخاطبین سرویس Xbox Game Pass ما باشد. این نوع بازی‌ها، کمی متفاوت از آثار بزرگ (AAA) هستند. 

جالب است بدانید که آبسیدین، سازنده بازی‌هایی چون Fallout: New Vegas و Star Wars Knights of the Old Republic II، پیش از این هم سابقه همکاری با مایکروسافت را داشت و در حال ساخت یک بازی انحصاری نقش آفرینی با نام Stormlands برای کنسول ایکس‌باکس وان بود اما این بازی، در نهایت لغو شد و پس از آن، آبسیدین خیلی از حیث مالی شرایط خوبی نداشته است و برای ساخت سری Pillars of Eternity هم به‌سراغ کمپین‌های کسب بودجه مثل کیک استارتر و فیگ رفته است. چندی پیش، فرگوس یورگهارت، مدیر‌عامل این استودیو، در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

من انتظار داشتم که تا به امروز، ما به جایگاهی برسیم که موتور بازیسازی اختصاصی خودمان را داشته باشیم. همچنین انتظار من این بود که شرکت بزرگ‌تری به‌سراغ ما بیاید و استودیو را خریداری کند. ما به مدت ۱۳ سال به شکل مستقل کار کرده‌ایم و خب من، مشکلی با اینکه استودیو خریداری شود ندارم. البته من از مستقل بودن‌مان هم راضی هستم. 

نظر شما در مورد احتمال خرید استودیو Obsidian توسط مایکروسافت چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده