نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

بررسی نتایج روز اول مرحله اصلی مسابقات The International 8

روز اول مرحله اصلی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 با برگزاری شش دیدار در حالی به پایان رسید که شاهد جدایی چهار تیم از مسابقات بودیم.

بالاخره انتظار طرفداران بازی DOTA 2 به پایان رسید و روز گذشته مرحله اصلی مسابقات The International 8 با برگزاری یک مراسم افتتاحیه به‌یادماندنی آغاز شد. در مراسم افتتاحیه مسابقات شاهد معرفی شانزده تیم راه‌یافته به مرحله اصلی بودیم و در انتهای این مراسم گیب نیوول، بنیان‌گذار کمپانی ولو ضمن عرض خیر مقدم به حضار اعلام کرد کسانی که برای تماشای این مسابقات در سالن راجرز آرنا حضور داشته باشند، به صورت رایگان یک نسخه از بازی کارتی Artifact را دریافت خواهند کرد. با خروج نیوول از صحنه، زنگ آغاز مسابقات مرحله اصلی به صدا در آمد و دیدارهایی در دو براکت بالایی و پایینی برگزار شد که به سقوط تیم‌های OpTic Gaming و Virtus.Pro به براکت پایینی و حذف چهار تیم Fnatic ،TnC Predator ،Newbee و VGJ.Thunder از گردونه رقابت‌ها انجامید. با پایان اولین روز از مرحله اصلی مسابقات The International 8، تنها پنج روز دیگر تا بسته شدن پرونده این دوره از مسابقات باقی مانده است و بر این اساس دیدارهای به شدت هیجان‌انگیز و نفس‌گیری را در روز‌های آتی شاهد خواهیم بود که تماشای آن‌ها به تمام دوست‌داران بازی DOTA 2 پیشنهاد می‌شود؛ چرا که این دیدارها حکم کلاس درسی را برای بازیکنان دارد که می‌توان از ثانیه به ثانیه آن‌ها چیزهای جدیدی آموخت.

The International 8

در دیدار روز گذشته، زور تیم Team Liquid به OpTic Gaming چربید و این تیم با نتیجه ۰-۲ حریف امریکایی‌ خود را به براکت پایینی فرستاد

اولین دیدار روز گذشته بین تیم نام‌آشنای Team Liquid و تیم OpTic Gaming برگزار شد. شاید بگویید که نتیجه این دیدار از همان ابتدا کاملا مشخص بود و تیم OpTic Gaming مقابل قهرمان سال گذشته مسابقات اینترنشنال حرفی برای گفتن نداشت، اما باید بگوییم که این تیم را نباید دست کم گرفت. تیم OpTic Gaming در مهر ماه سال گذشته به وسیله MiSeRy تشکیل شد و بازیکنانی چون zai و ppd پس از ترک تیم Evil Geniuses به آن ملحق شدند. بازیکنان این تیم علی‌رغم زمان اندکی که برای تمرین در اختیار داشتند، در فصل ۱۸-۲۰۱۷ عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و در کارنامه آن‌ها قهرمانی فصل پنجم مسابقات SL ImbaTV Invitational و مسابقات Midas Mode دیده می‌شود. با این حال، در دیدار روز گذشته زور تیم Team Liquid به OpTic Gaming چربید و این تیم با نتیجه ۰-۲ حریف امریکایی‌ خود را به براکت پایینی فرستاد. در بازی اول این دیدار تیم Team Liquid به طرز غافل‌گیرکننده‌ای هیروی Alchemist را انتخاب کرد و باعث گمراهی تیم حریف شد. تحمل فشارهای بی‌امان Team Liquid برای رقیب آمریکایی کار آسانی نبود و تیم OpTic Gaming بازی اول را در دقیقه ۲۸ واگذار کرد. در بازی دوم این دیدار درفت بسیار خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم، اما Team Liquid با نمایش یک بازی بی‌نقص دیگر به همگان ثابت کرد که همچنان از مدعیان سرسخت عنوان قهرمانی است.

عملکرد مثال زدنی تیم Virtus.Pro در فصل ۱۸-۲۰۱۷ کافی است تا هر تیمی مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود آورد، اما در مورد تیم PSG.LGD می‌توان استثنا قائل شد

در دیدار دیگر این روز تیم‌های Virtus.Pro و LGD.Gaming به مصاف هم رفتند. عملکرد مثال زدنی تیم Virtus.Pro در فصل ۱۸-۲۰۱۷ کافی است تا هر تیمی مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود آورد، اما در مورد تیم PSG.LGD می‌توان استثنا قائل شد. در بازی اول این دیدار تیم PSG.LGD با آرامش خاطر و البته بسیار حساب‌شده کار را آغاز کرد و در اوایل بازی با اعمال فشار در تمام لاین‌ها تسلط خوبی به بازی به دست آورد. تیم Virtus.Pro تلاش زیادی را برای بازگشت به بازی به کار بست، اما تلاش‌های آن‌ها نتیجه چندانی در پی نداشت و تیم PSG.LGD در کمتر از ۴۰ دقیقه پیروز بازی اول شد. با اینکه به نظر می‌رسید تیم Virtus.Pro از اولین لغرش خود در مرحله اصلی درس گرفته است و در بازی دوم این نتیجه را جبران می‌کند، اما این تیم روسی بازی دوم را هم واگذار کرد و شاهد سقوط آن‌ها به براکت پایینی بودیم.

در دیدارهای روز گذشته تیم‌های Fnatic TnC Predator ،Newbee و VGJ.Thunder از مسابقات حذف شدند

از دیدارهای براکت بالایی که فاصله بگیریم، به چهار دیدار براکت پایینی می‌رسیم که روز گذشته به صورت BO1 برگزار شد و جدایی چهار تیم از رقابت‌ها را به دنبال داشت. در اولین دیدار این براکت شاهد رویارویی تیم‌های Fnatic و Team Serenity بودیم که تیم نوظهور Team Serenity موفق به شکست تیم پرستاره حریف شد و آرزوی دومین قهرمانی را به دل UNiVeRsE گذاشت. با اینکه بازی شگفت‌انگیز تیم Team Serenity در کسب این نتیجه بی‌تاثیر نبود، اما درفت نه چندان جالب و بازی ضعیف EternaLEnVy در روز گذشته را می‌توان دلیل اصلی باخت مفتضحانه تیم Fnatic دانست. در دیدار دوم این روز تقابل تیم‌های TnC Predator و Mineski را شاهد بودیم که این دیدار به نفع تیم هماهنگ و پرستاره Mineski پایان یافت. با اینکه تیم TnC Predator بازی را بسیار طوفانی آغاز کرد و به سرعت نبض بازی را در دست گرفت، اما کام‌بَک فوق‌العاده تیم Fnatic همه چیز را تغییر داد و تیم TnC Predator با شکست در این دیدار راهی خانه شد. دیدار دیگر این براکت میان تیم‌های Newbee و Winstrike Team برگزار شد و تیم Winstrike Team به سبب بازی زیبایی که به نمایش گذاشت، فینالیست مسابقات The International سال گذشته را حذف کرد. از آنجایی که Winstrike Team تنها دو ماه پیش از مسابقات TI8 تشکیل شد و آن‌ها زمان زیادی برای تمرین در اختیار نداشتند، نتیجه روز گذشته این تیم مقابل تیم قدرتمند Newbee دور از انتظار بود. در دیدار نهایی این براکت نیز تیم Vici Gaming به مصاف VGJ.Thunder رفت و تیم Vici Gaming با درفت بسیار قوی و بازی دلنشین خود به کار تیم حریف پایان داد. بازی حیرت‌انگیز Paparazi با هیروی Arc Warden و LaNm با هیروی Earthshaker را می‌توان دلیل اصلی برد تیم Vici Gaming در این بازی دانست.

The International 8

در روز دوم مرحله‌ی اصلی مسابقات The International 8 که از ساعت ۲۱:۳۰ امشب آغاز خواهد شد، شاهد تقابل دو تیم از براکت بالایی و دو تیم از براکت پایینی خواهیم بود و در پایان این روز، تیم‌های بازنده‌ی براکت پایینی با دریافت جایزه‌ی ۳۷۳ هزار دلاری از رقابت‌ها حذف خواهند شد. زمان برگزاری دیدار‌های روز دوم در ادامه قابل مشاهده است.

براکت بالایی
تيمتيمزمان برگزاری ديدار (به وقت تهران)
VGJ.StormOG۲۱:۳۰
Team SecretEvil Geniuses۰۰:۳۰

براکت پایینی
تيمتيمزمان برگزاری ديدار (به وقت تهران)
Team SerenityOpTic Gaming۳:۳۰
MineskiVirtus.Pro۶:۳۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده