نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: هشتمین صدرنشینی متوالی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

در هفته‌ای که فقط شاهد یک بازی جدید در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته هستیم، بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. 

دیگر کم کم صدرنشینی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در جدول فروش هفتگی انگلستان به یک عادت تبدیل می‌شود و این محصول کمپانی اکتیویژن، در هفته منتهی به ۲۷ مرداد توانست هشتمین صدرنشینی پیاپی خودش را جشن بگیرد. این اتفاقی عالی برای این نسخه از کرش بندیکوت به‌شمار می‌رود که به لطف انتشار در بازه‌ای از سال که در آن خیلی شاهد انتشار بازی‌های بزرگ نیستیم، توانسته عملکردی فوق‌العاده داشته باشد و برای مدت زمان طولانی در رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. 

اما از رتبه اول جدول که بگذریم، در رتبه دوم هم شاهد اتفاقات جالبی هستیم. تا هفته گذشته، بازی Lego The Incredibles توانسته بود برای مدت چهار هفته متوالی در رتبه دوم قرار بگیرد که در نهایت این بازی این هفته رتبه دوم را از دست داد. از آن جالب‌تر اینکه بازی GTA V، محصول کمپانی راک‌استار جایگزین این بازی شده است! Grand Theft Auto V در حالی این هفته به رتبه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان رسیده که ۵ سال از انتشار نسخه اصلی آن می‌گذرد و چند هفته پیش هم یک بار به کل از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته خارج شده بود و همه، احتمال می‌دادیم که شاید هرگز دیگر به این جمع برنگردد ولی خب GTA V نه تنها به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته برگشت که حتی توانسته این هفته تا رتبه دوم هم صعود کند. 

World of Warcraft: Battle for Azeroth

در رتبه سوم جدول این هفته شاهد بازی World of Warcraft: Battle for Azeroth، محصول کمپانی بلیزارد هستیم. بازی که البته در اصل هفتمین بسته الحاقی بزرگ بازی World of Warcraft است و چند روز پیش منتشر شد تا دوباره علاقه‌مندان این بازی را درگیر نبرد‌ها و ماجراجویی‌های سراسر هیجان کند. World of Warcraft: Battle for Azeroth تنها بازی جدیدی است که این هفته منتشر شده و توانسته جایی در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته داشته باشد. در رتبه چهارم بازی Mario Kart 8 Deluxe را داریم که جایگاهش نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. از آن طرف Lego The Incredibles که پیش‌تر هم به سقوطش اشاره کردیم، این هفته در رتبه پنجم دیده می‌شود. 

در مقایسه با جدول فروش هفته گذشته، این بار شاهد یک جابجایی بین رتبه‌های شِشُم و هفتم جدول هستیم؛ جایی که بازی Call of Duty: WWII که هفته پیش در رتبه ۶ قرار داشت، این هفته با یک پله سقوط به رتبه هفتم رسیده است و بازی God of War هم که هفته پیش در رتبه هفتم بود، این هفته یک پله صعود داشته و در جایگاه شِشُم دیده می‌شود. در رتبه هشتم هم بازی Super Mario Odyssey را داریم که نسبت به هفته گذشته یک پله صعود داشته است. در رتبه نهم شاهد یک بازی دیگر از نینتندو هستیم؛ بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که با سه پله صعود نسبت به هفته گذشته، مجددا به جمع ۱۰ بازی پرفروش برگشته است. در نهایت رتبه دهم جدول هم در اختیار بازی Madden NFL 19، جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی کمپانی الکترونیک آرتز است که با سقوط نسبتا زیاد پنج پله‌ای در رتبه دهم قرار گرفته است. 

از نکات جالب توجه جدول این هفته هم می‌توان به خروج دو بازی Overcooked 2 و We Happy Few از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته اشاره کرد؛ بازی‌هایی که هفته گذشته منتشر شده بودند و این هفته با سقوط نسبتا زیادی مواجه شدند. به طوریکه Overcooked 2 که هفته پیش در رتبه هشتم بود، این هفته در رتبه ۲۵ دیده می‌شود و We Happy Few هم از رتبه دهم به جایگاه بیست و یکم رسیده است. 

در زیر می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۷ مرداد مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

هشتمین صدرنشینی متوالی
۲۳

Grand Theft Auto V

-
۳-

World of Warcraft: Battle for Azeroth

هفته اول انتشار
۴۴

Mario Kart 8 Deluxe

حفظ رتبه هفته پیش
۵۲

Lego The Incredibles

-
۶۷

God of War

-
۷۶

Call of Duty: WWII

-
۸۹

Super Mario Odyssey

-
۹۱۲

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۱۰۵

Madden NFL 19

-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید.

 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده