نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷

جایزه مسابقات The International 8 رکورد تاریخ مسابقات eSports را شکست

مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 به رکورد بیشترین مبلغ جایزه جمع‌آوری شده تاریخ ورزش‌های الکترونیک دست یافت.

مسابقات The International بازی DOTA 2 کماکان بزرگ‌ترین رویداد ورزش های الکترونیک جهان از نظر جوایز به حساب می‌آید که مبلغ جایزه این مسابقات در طول این سال‌ها به طور پیوسته با عبور از مبلغ جمع‌آوری شده سال‌های قبل رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. زمان زیادی به آغاز مرحله اصلی مسابفات The International 8 باقی نمانده است و حال در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که تقریبا پس از گذشت ۱۰۳ روز از انتشار بتل پس سالانه اینترنشنال، مبلغ جایزه این دوره از مسابقات رکورد سال گذشته خود را شکسته است. سال گذشته مبلغ جایزه جمع‌آوری شده به رقم ۲۴ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۱۶ دلار رسید که در آن زمان بزرگ‌ترین جایزه تاریخ eSports به حساب می‌آمد و جایزه مسابقات The International 8 با عبور از این مبلغ رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است که واقعا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. همچنین در حال حاضر جایزه قهرمان این دوره از مسابقات از مرز ۱۰.۸ میلیون دلار عبور کرده است و این مبلغ همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

با اینکه جایزه مسابقات The International 8 رکورد تازه‌ای را در تاریخ مسابقات eSport به ثبت رسانده است، اما این موضوع که این جایزه اختلاف قابل توجه و چشم‌گیری با مبلغ جایزه سال گذشته ندارد، نگران‌کننده است. البته ثبت این رکورد چندان دور از انتظار نبود؛ چرا که امسال شاهد یک صندوق کالکتور کش اضافی بودیم. همچنین می‌توان گفت که بخش بزرگی از مبلغ جایزه این دوره از محل فروش بتل پس امسال تامین شده است و در زمان نگارش این مطلب مبلغ جوایز جمع‌شده به رقم ۲۴ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۱۴ دلار رسیده بود. بسیاری از طرفداران اعتقاد دارند که کمپانی ولو باید کیفیت Battle Pass را هر ساله به منظور جابه‌جایی این رکورد افزایش دهد و در طرف مقابل برخی از طرفداران نیز پیشنهاد می‌کنند که این کمپانی باید بیش از ۲۵ درصد از درآمد حاصل از فروش بتل پس را برای جایزه مسابقات در نظر بگیرد.

در حال حاضر، تمام چشم‌ها به شانزده تیم راه‌یافته به مرحله اصلی مسابقات The International 8 دوخته شده است که برای فتح جام و به دست آوردن مبلغ هنگفت جایزه این دوره از مسابقات در دو براکت بالایی و پایینی به رقابت می‌پردازند. مرحله اصلی مسابقات The International 8 از تاریخ ۲۹ مرداد تا ۳ شهریور (۲۰ تا ۲۵ آگوست) برگزار می‌شود و قالب برگزاری دیدارهای این مرحله به استثنای دیدارهای روز اول براکت پایینی (BO1) و مسابقه فینال (BO5) به صورت BO3 است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

The International 8


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده