نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

برای مقابله با هرزه‌نگارها، بسیاری از امکانات استیم پولی شد

استیم به تازگی اعلام کرد که برای مقابله با هرزه‎نگاری و همچنین سوءاستفاده‌های صورت گرفته از طریق این شبکه، بسیاری از امکاناتش را محدود کرده و فقط در اختیار افرادی می‌گذارد که مبلغ ۵ دلار بابت آن هزینه کنند.
فروشگاه دیجیتالی کمپانی والو امکانات اجتماعی مثل ارسال دعوت برای دوستان، راه‌اندازی چت گروهی، رای دادن در گرین‌لایت و انتشار محتوا در کارگاه استیم (Steam Workshop) را محدود کرد تا کاربران برای استفاده‌ی مجدد از آنها، مبلغ ۵ دلار بپردازند یا حداقل ۵ دلار به حساب کاربری خود اضافه کنند. فهرست کامل محدودیت‌ها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید. توضیحات وب‌سایت استیم از این قرار است:
ما تصمیم گرفتیم که این امکانات را محدود کنیم تا کاربران خود را در برابر افرادی که از استیم برای کارهای غیر قانونی و هرزه‌نگاری استفاده می‌کنند محافظت کنیم. کاربران مخرب معمولا از حساب‌هایی استفاده می‌کنند که هیچ پولی از طریق آنها پرداخت نمی‌شود و از این طریق ریسک کارهای خود را کاهش می‌دهند. یکی از بهترین مواردی که می‌توانیم بین کاربران معمولی و کاربران مخرب مورد مقایسه قرار دهیم، عادت پرداخت کردن آنها است، در حالی که حساب‌های این کاربران در طول مدت فعالیت‌شان هیچ پولی خرج نمی‌کنند. بنابراین ما یک تصمیم ساده گرفتیم تا برخی از امکانات اجتماعی خود را محدود کنیم و کاربران با پرداخت ۵ دلار یا بیشتر بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.
شبکه استیم از زمان راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۰۳ تا به امروز توانسته است بیش از ۱۲۵ میلیون کاربر فعال را به خود جذب کند. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده