نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱

بررسی بازی Madden NFL 19 از دید سایت‌های معتبر دنیا

در فاصله چهار روز مانده به انتشار بازی Madden NFL 19، سایت‌های معتبر دنیا این بازی را بررسی کرده‌اند که در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. 

فرا رسیدن فصل تابستان و مخصوصا ورود به نیمه دوم این فصل، بدین معنی است که کم کم باید منتظر آغاز انتشار بازی‌های ورزشی مختلف باشیم. یکی از این بازی‌ها که در تاریخ ۱۹ مرداد رسما منتشر خواهد شد، Madden NFL 19، جدید‌ترین شبیه‌ساز ورزش فوتبال آمریکایی کمپانی الکترونیک آرتز است که امسال، پس از چند سال قرار است روی پی سی هم منتشر شود. 

ورزش فوتبال آمریکایی مخصوصا در کشور آمریکا طرفداران خیلی زیادی دارد و به همین دلیل هم بازی Madden NFL معمولا در چارت‌های فروش این کشور در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد. الکترونیک آرتز در نسخه جدید این مجموعه، بیش از آنکه به دنبال تحولی اساسی و بزرگ باشد، سعی کرده تا بازی را به تکامل برساند و به همین دلیل شاهد تغییراتی جزئی در گیم‌پلی کلی بازی و همچنین حالت داستانی Longshot و بخش آلتیمیت تیم هستیم. از حیث تغییرات گیم‌پلی، EA سعی کرده تا حرکات بازیکنان در Madden NFL 19 طبیعی‌تر از قبل باشد و آن حس و حال درگیری‌های فیزیکی ورزش فوتبال آمریکایی به شکل طبیعی‌تری به مخاطب منتقل شوند. 

در بخش آلتیمیت تیم بازی هم شاهد تغییراتی هستیم که از جمله آن‌ها، می‌توان به مسابقات آنلاین ۳ در برابر ۳ اشاره داشت. یک حالت جدید بازی به نام Solo Battles هم به این بخش اضافه شده است که در آن با انجام یک سری چالش‌های روزانه تک‌نفره، امتیاز جمع می‌کنید و رتبه شما در بین بازیکنان افزایش پیدا می‌کند. در ادامه مروری بر بررسی بازی Madden NFL 19 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت:

Madden NFL 19

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد
  • قیمت: ۶۰ دلار

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

تغییرات مهمی که در گیم‌پلی و حالت Franchise بازی اعمال شده‌اند، باعث می‌شوند تا بازی حس و حال جدیدی داشته باشد و در کنار آن، پیشرفت‌های گرافیکی بازی هم به کیفیت آن اضافه کرده‌اند. با این حال هنوز هم گیم‌پلی بازی مخصوصا در مواقعی که در حین دفاع کردن هستید، مشکلاتی دارد. اضافه شدن ویژگی Real Player Motion، باعث شده است تا شاهد حرکات طبیعی‌تری در بازی باشیم و راحت‌تر بتوانیم توپ را در سطح زمین به گردش در بیاوریم یا حتی پس از به ثمر رساندن گل، با تنوع بیش‌تری به خوشحالی بپردازیم. بخش داستانی بازی هم دنباله جذابی برای بخش داستانی نسخه قبل است و در قسمت آلتیمیت تیم شاهد ویژگی‌های جدید و جذابی هستیم. بدون شک طرفداران قدیمی مجموعه Madden از تغییرات این نسخه راضی خواهند بود و طرفداران سخت‌گیر بازی هم بهتر است پیش از قضاوت سریع در مورد این نسخه، آن را تجربه کنند؛ چرا که بازی اصلا یک آپدیت جزئی برای نسخه قبلی نیست و ویژگی‌های جدید خوبی دارد. 

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

Madden NFL 19 توانسته دوباره این مجموعه سالیانه شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی را به اوج برگرداند و یکی از بهترین نسخه‌های سری در سال‌های اخیر را ارائه کند.

آی‌جی‌ان: ۸۹ از ۱۰۰

یکی از مشکلات نسخه قبلی سری Madden NFL، این بود که بازی پس از گذشت مدتی تکراری می‌شد و مسابقات تقریبا حس و حال یکسانی به مخاطب ارائه می‌کردند. اما امسال و مخصوصا با اضافه شدن ویژگی Real Player Motion، گیم‌پلی بازی پیشرفت زیادی داشته است و در هر مسابقه شاهد اتفاقات جدیدی هستیم. علاوه بر این حالت Franchise بازی هم تجربه لذت‌بخشی ارائه می‌کند و به لطف همه این ویژگی‌ها، سری Madden NFL دوباره به روز‌های اوجش برگشته است. 

گیم‌اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

Madden NFL 19 فاقد تغییرات و تحولات اساسی است و یک سری ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به آن هم با آن چیزی که به شخصه انتظارش را داشتم، فاصله دارند. همچنین یک سری از مشکلات نسخه قبلی بازی هم کماکان رفع نشده‌اند. با این حال هنوز هم به دلیل گیم‌پلی جذابی که این بازی ارائه می‌کند و باعث می‌شود تا آن حس و حال و هیجان فوتبال آمریکایی به بازیکن منتقل شود، شخصا آن را برای ساعت‌های طولانی تجربه خواهم کرد. 

گیم‌اسپات: نمره اولیه ۸۰ از ۱۰۰

Madden NFL 19 یک تجربه شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی عالی است که تقریبا از هر نظر، نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است. با اینکه بازی مشکلاتی دارد، اما هیچ بازی فوتبالی تا به امروز موفق نشده تا ورزش فوتبال آمریکایی را به این شکل خوب و با‌کیفیت به تصویر بکشد. سرور‌های بازی در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) فعال خواهند شد و ما پس از تست پایداری آن‌ها، نمره نهایی را به بازی خواهیم داد. 

نمره های Madden NFL 19

نمره های Madden NFL 19

در مجموع می‌توان گفت که به عقیده اکثر منتقدین، نسخه جدید Madden NFL با وجود مشکلاتی که دارد یک شبیه‌ساز با‌کیفیت از ورزش فوتبال آمریکایی است و با اینکه شاید تغییرات اعمال‌شده در آن خیلی انقلابی و عالی نباشد، اما آنقدر خوب هستند که حس و حال تازه‌ای به بازی ببخشند. به هر حال اگر شما هم از طرفداران این مجموعه هستید، مطمئنا Madden NFL 19 می‌تواند برای یک سال آینده شما را سرگرم نگه دارد. نظرات خود را در مورد نمره های Madden NFL 19 با زومجی به اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده