نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳

بازی‌های آینده بتسدا قرار نیست تجربه‌هایی همیشه آنلاین باشند

طبق اعلام تاد هاوارد، بازی‌های آینده بتسدا قرار نیست مثل Fallout 76 همیشه آنلاین باشند.

بتسدا یکی از شرکت‌هایی است که علی‌رغم گسترش بسیار زیاد بازی‌های آنلاین، در سال‌های گذشته تعداد زیادی تجربه داستانی و تک‌نفره غنی ساخته و منتشر کرده است؛ بازی‌هایی مثل Fallout 4، Dishonored 2 یا The Evil Within 2 که حتی بخش چندنفره هم نداشتند و تجربیات جذاب تک‌نفره بودند. با این حال پس از معرفی بازی Fallout 76 و مشخص شدن این موضوع که نسخه جدید فال‌اوت قرار است یک بازی همیشه آنلاین باشد، این سوال برای خیلی‌ها پیش آمد که آیا بتسدا هم در حال پیوستن به شرکت‌هایی است که کم کم بی‌خیال بازی‌های تک‌نفره می‌شوند و به سمت آثار آنلاین می‌روند؟ حال در جدید‌ترین اخبار بازی، تاد هاوارد، رییس استودیو بازیسازی بتسدا، با رد این موضوع، اعلام کرده که قرار نیست بازی‌های آینده بتسدا همگی مثل فال اوت 76 همیشه آنلاین باشند.

تاد هاوارد در مصاحبه با GamesIndustry.biz در این مورد گفت:

به هیچ وجه قرار نیست آینده بتسدا تماما با بازی‌های آنلاین گره بخورد. بازیکنان گاهی فراموش‌کار می‌شوند اما واقعیت این است که ما در گذشته هم بازی‌های آنلاین داشته‌ایم؛ بازی‌هایی مثل The Elder Scrolls Online که یکی از بزرگ‌ترین آثار آنلاین حال حاضر در جهان است. یا حتی می‌توان به بازی‌هایی مثل Fallout Shelter و The Elder Scrolls Legends هم اشاره داشت که المان‌های آنلاین دارند یا مدام در حال آپدیت کردن آن‌ها هستیم. 

هدف ما همیشه انجام کار‌های متفاوت است و از مدت‌ها پیش، ایده‌ای برای ساخت یک بازی آنلاین داشتیم که این ایده، در نهایت مبدل به Fallout 76 شد. در واقع ما نباید از ایده‌هایی که داریم بترسیم و اگر فکر می‌کنیم که جذاب هستند، باید برای عملی کردن آن‌ها اقدام کنیم. افراد زیادی تا به امروز اعلام کرده‌اند که عمر بازی‌های تک‌نفره به پایان رسیده است و همیشه هم مشخص شده است که چنین ادعایی، کاملا اشتباه است و ما هم هرگز قصد کنار گذاشتن این بازی‌ها را نداریم. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده