// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸

مدیرعامل یوبیسافت: استریم بازی ها باعث رشد صنعت بازی های ویدیویی خواهد شد

ایو گیلموت، مدیر عامل کمپانی یوبی سافت، در جلسه پرسش و پاسخی که از کانال رسمی این کمپانی در یوتیوب پخش شده است، از رشد صنعت بازی‌های ویدیویی به‌واسطه استریم گفته است.

تجربه بازی‌ها از طریق استریم و فضای ابری یکی از فناوری‌هایی است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی می‌توانند به‌واسطه آن، صرف نظر از دستگاه مورد استفاده و قدرت سخت افزاری، بازی مورد‌نظر خود را انجام دهند. تا‌کنون سرویس‌های مختلفی معرفی شده‌اند که از این فناوری بهره می‌برند. از بین این سرویس‌ها می‌توان به Gaikai ،GeForce NOW و Nvidia GRID اشاره کرد. برخی از فعالان حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی اعتقاد دارند که آینده این صنعت به فناوری ذکر شده وابسته است. ایو گیلموت، مدیر عامل کمپانی Ubisoft (یوبی سافت) یکی از این افراد است که طبق جدید‌ترین اخبار بازی، در جلسه پرسش و پاسخ پخش شده از کانال رسمی کمپانی مذکور در وب‌سایت یوتیوب، از تاثیر کلود گیمینگ در رشد بازی‌های ویدیویی گفته است.

ایو گیلموت در جریان این ویدیو در مورد نسل کنسول‌ها صحبت کرده است و به این نکته اشاره کرده است که به اعتقاد او با پیشرفت استریم، در سال‌های آتی میلیاردها نفر به جمع علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی افزوده خواهد شد. وی در این رابطه چنین گفته است:

ما باور داریم که به‌واسطه این فناوری در آینده قادر خواهیم بود که بازی‌های خود را روی تمامی تلویزیون‌ها، گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها استریم کنیم. این امر موجب می‌شود که بتوانیم تمامی مجموعه‌های بازی‌های‌مان را در مدت پنج سال در دسترس ۲.۵ میلیارد نفر و احتمالا در مدت ۱۰ سال در اختیار پنج میلیارد نفر قرار دهیم.

ایو گیلموت مدتی پیش اعلام کرد که طبق نظر او نسل بعدی کنسول‌ها، آخرین نسل آن‌ها خواهد بود و استریم بازی‌ها جایگزین سخت‌افزارهای قوی برای اجرای بازی‌های مدرن می‌شود. در جلسه پرسش و پاسخ جدید ایو گیلموت، او باری دیگر گفته است که کمپانی یوبی سافت نسبت به «توانایی این کمپانی در استفاده از مزرعه‌های بزرگ سرور برای ساخت بازی‌هایی که حتی خواب ساختن آن‌ها را نمی‌دیده است» بسیار هیجان زده است. گفته‌های ایو گیلموت در این باره به شرح زیر است:

به اعتقاد من پیشرفت بزرگ بعدی که برای کمپانی یوبی سافت رخ خواهد داد، امکان استریم بازی‌ها روی نمایشگر‌های بیشتر و استفاده از تمام مزرعه‌های سرور موجود در دیتا سنترها برای ساخت بازی کامل است. این بازی به تمامی اقدامات و رفتار‌های شما در بازی واکنش نشان می‌دهد، اعمال شما را به یاد خواهد داشت و نیاز‌هایتان را پیش‌بینی می‌کند.

جلسه پرسش و پاسخ ایو گیلموت تنها آینده صنعت بازی‌های ویدیویی را پوشش نمی‌دهد و مواردی از جمله ادامه همکاری با کمپانی Nintendo (نینتندو) را نیز شامل می‌شود. به‌واسطه همکاری کمپانی یوبی سافت با این کمپانی، بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle روی کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد و اخیرا بسته الحاقی آن تحت عنوان Donkey Kong Adventure منتشر شده است. دیگر حاصل این همکاری عرضه بازی Starlink: Battle for Atlas در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) روی نینتندو سوییچ با حضور شخصیت‌های مجموعه Star Fox (استار فاکس) است. ایو گیلموت در رابطه با همکاری با کمپانی نینتندو چنین گفته است:

مجموعه‌های متعلق به کمپانی نینتندو و ظرفیت آن‌ها برای خلق بازی‌های فوق‌العاده، مواردی هستند که بازی‌سازان ما در کمپانی یوبی سافت به آن‌ها علاقه دارند و زمانی که قادر به همکاری با نینتندو باشند، بی‌نهایت از تحقق آن خوشحال می‌شوند. بر همین اساس همکاری با نینتندو ادامه خواهد داشت و امیدوارم که بتوانیم با بازی‌های جدید در آینده شما را غافلگیر کنیم.

ایو گیلموت در ادامه صحبت‌هایش از احتمال ساخت بازی جدیدی از مجموعه Splinter Cell و تلاش کمپانی یوبی سافت برای دخالت دادن بازیکنان در ساخت بازی صحبت کرده است. از دیگر خبر‌های مربوط به کمپانی یوبی سافت می‌توان به پخش تریلر جدیدی از بازی Beyond Good and Evil 2 و نمایش گیم‌پلی بازی Assassin's Creed Odyssey اشاره کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده