نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

آیا Mass Effect: Andromeda به خاطر زمان عرضه نامناسب خود آسیب دید؟

Mass Effect: Andromeda تقریباً همزمان با تعدادی بازی بزرگ منتشر شد و این موضوع از نگاه تهیه‌کننده BioWare در بازخوردهای منفی بازی بی‌تأثیر نبوده است.

بازی Mass Effect: Andromeda نتوانست در حد و اندازه‌های نسخه‌های قبلی این سری ظاهر شود و با امتیازهای پایین‌تری نسبت به آن‌ها مواجه شد. یکی از تهیه‌کننده‌های BioWare در این ارتباط صحبت‌هایی داشته و بخش اندکی از ماجرا را با زمان عرضه بازی مرتبط می‌داند.

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی بایوور می‌گوید انتشار مس افکت: اندرومدا با بازی‌‌هایی همزمان شد که هر کدام جزو آثار بزرگ سال ۲۰۱۷ بودند: Nier: Automata، Horizon: Zero Dawn، Nioh و البته The Legend of Zelda: Breath of the Wild که همگی تنها چند هفته پیش از اثر علمی تخیلی بایوور منتشر شدند. دارا عقیده دارد که هر کدام از این بازی‌ها در زمینه‌هایی بهتر از مس افکت: اندرومدا بودند، ولی شلوغی بیش از حد آن بازه زمانی هم در بازخوردهای منفی نسبت  به مس افکت بی‌تأثیر نبوده است.

به گفته دارا، این قضیه باعث شد کیفیت نسبتاً خوب اندرومدا زیر سایه بقیه آثار قرار گیرد و منتقدین و بازیکن‌ها که کمی قبل از تجربه اندرومدا به سراغ بازی‌های مذکور رفته بودند و با کیفیت بالای آن‌ها مواجه شده بودند، در نظرات خود نسبت به اندرومدا سخت‌گیری بیشتری داشته باشند. البته دارا قبول دارد که مس افکت: اندرومدا مخصوصاً در زمان عرضه مشکلات زیادی داشته و بازی بی‌نقصی نبوده، ولی به هر حال مقایسه آن با بازی‌های بزرگ آن زمان هم در پایین آمدن امتیازها تأثیرگذار بوده است.

هر چند خود مارک دارا هم اشاره می‌کند که این بازی حتی اگر در زمان دیگری هم منتشر می‌شد و وسط شلوغی بازی‌های بزرگ قرار نمی‌گرفت، امتیازهای آن یک دفعه از میانگین ۷۲ به محدوده بالای ۹۰ نمی‌رفت، ولی شاید تا حدود ۷۷ یا ۷۸ بالا می‌آمد. اختلافی که شاید خیلی به چشم نیاید، ولی همین تفاوت کوچک هم می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی هر چند اندک در فروش بازی شود. البته باید در نظر گرفت که این روزها تبلیغات دهان به دهان اهمیت خیلی بالایی پیدا کرده‌اند و این خود بازیکن‌ها هستند که با تبلیغ و معرفی بازی برای اطرافیان خود به بالا رفتن فروش آن کمک می‌کنند.

دارا صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان می‌رساند:

شما همیشه در تلاش هستید که بهترین اثر خود را خلق کنید. ولی باید قبول کرد که بازی مس افکت: اندرومدا مشکلات زیادی داشت و زیر سایه بازی‌های بهتر از خود قرار گرفت.

همین مشکلات و بازخوردهای منفی باعث شدند BioWare تصمیم بگیرد برای مدتی به سری Mass Effect استراحت بدهد و تمام تلاشش را روی اثر بعدی خود یعنی Anthem بگذارد تا داستانی جالب را در قالب دنیای جدید این بازی روایت کند.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده