نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Vampyr در اولین هفته انتشار

در هفته‌ای که گذشت، بازی Vampyr، ساخته جدید استودیو دونت‌ناد، توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. 

در حالی که این روز‌ها بیش‌تر اخبار بازی پیرامون نمایشگاه E3 2018 و کنفرانس‌های آن است، ولی چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را دارد، این هفته هم مثل روال همیشه اطلاعاتی از فروش بازی‌ها در این کشور به اشتراک گذاشت. بر این اساس بازی Vampyr، ساخته جدید استودیو دونت‌ناد که گیمر را در نقش یک پزشک خون‌آشام شده قرار می‌دهد، توانست در هفته اول انتشارش به صدر جدول فروش هفتگی برسد. 

صدرنشین شدن بازی Vampyr در این هفته، بدین معنی بود که فیفا 18، صدرنشین هفته گذشته، یک پله سقوط کرد و در رتبه دوم جدول قرار گرفت. در رتبه سوم جدول این هفته، شاهد بازی God of War هستیم؛ ساخته سانتا مونیکا پس از اینکه پنج هفته صدرنشینی پیاپی را تجربه کرد، در هفته‌های گذشته با سقوط در جدول رو‌به‌رو شد، ولی این هفته، صعودی یک پله‌ای داشته و در رتبه سوم قرار گرفته است. در رتبه چهارم جدول این هفته، شاهد بازی Detroit: Become Human هستیم که دو هفته پیش صدرنشین جدول بود، هفته گذشته به رتبه دوم سقوط کرد و این هفته باز هم دو پله سقوط داشت و در جایگاه چهارم قرار گرفته است. 

در رتبه بعدی جدول این هفته، شاهد بازی Far Cry 5 هستیم که این بازی هم دو پله سقوط را تجربه کرده است. اما در رتبه ششم، بازی Fallout 4 قرار گرفته است که هفته پیش، با قرار گرفتن در رتبه ۱۰ تا مرز خروج از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته رفته بود، ولی این هفته، با صعودی که داشته در رتبه ۶ قرار گرفته است. در رتبه هفتم جدول این هفته شاهد بازی State of Decay 2 هستیم و در رتبه هشتم هم بازی Mario Kart 8 Deluxe از نینتندو قرار دارد. 

اما در رتبه نهم، بازی GTA V قرار گرفته است که شاید این روز‌ها دیگر پای ثابت ۱۰ بازی پرفروش هفته نباشد و نوسان‌هایی داشته باشد، ولی این هفته دوباره به این جمع برگشته است. در نهایت رتبه دهم جدول این هفته هم در اختیار بازی Overwatch است که البته سقوطی سه پله‌ای را تجربه کرده است. 

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Vampyr

هفته اول انتشار
۲۱

FIFA 18

یک پله سقوط و از دست دادن صدر
۳۴

God of War

-
۴۲

Detroit: Become Human

-
۵۳

Far Cry 5

-
۶۱۰

Fallout 4

-
۷۸

State of Decay 2

-
۸۱۱

Mario Kart 8 Deluxe

بازگشت مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۹۱۳

GTA V

بازگشت مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۱۰۷

Overwatch: Game of the Year Edition

-


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده