// یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze، جدیدترین انحصاری نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۸ توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

از زمان عرضه نینتندو سوییچ تا به امروز بازی‌هایی را دیده‌ایم که قبلا برای نینتندو Wii U عرضه شده بودند و حال با کمی تغییرات برای نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار گرفتند. نمونه‌ی بارز این دسته بازی‌ها، بازی Mario Kart 8 Deluxe بود که با محتویات بیشتر روانه بازار شد. حال نوبت به بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze رسیده تا خودی نشان دهد و مخاطبان نینتندو سوییچ را به خود جذب کند. بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze در ابتدا در سال ۲۰۱۴ به صورت انحصاری برای پلتفرم نینتندو Wii U روانه بازار شد. داستان پنجمین نسخه از سری Donkey Kong Country، ادامه‌ای بر بازی Donkey Kong Country Returns است که در سال ۲۰۱۰ برای نینتندو Wii روانه بازار شد؛ جایی که همه داخل کلبه دانکی کونگ جمع شده‌اند تا تولد او را جشن بگیرند. از طرفی Pointy Tuck مدت‌ها است که دانکی کونگ را زیر نظر گرفته است تا در بهترین فرصت به وی حمله کند و او را از بین ببرد؛ از این‌رو این فرصت را مناسب دانسته و اژدها و بادهای شدید را به سمت کلبه وی هدایت می‌کند.

از نظر گیم‌پلی، بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze بازی‌ای پلتفرمر است که در جریان آن دانکی کونگ و دوستانش به ۶ محیط متفاوت سفر خواهند کرد تا گروه Snowmads را از بین ببرند. حال در طول مراحل می‌توانید به تنهایی یا با کمک دوستان‌تان معماهای بازی را حل کنید که این کار با برداشتن آیتم‌های مختلف و استفاده از آن‌ها انجام می‌شود. از نظر مبارزه‌ کردن نیز شما از طریق دانکی کونگ می‌توانید دشمنان را بگیرید و آن‌ها را به زمین بکوبید یا به اطراف پرتاب کنید. حال در نسخه نینتندو سوییچ بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze شاهد اضافه شدن شخصیت جدیدی به نام فانکی کونگ هستیم که در یک حالت آسان به نام Funky Mode در دسترس است و برخلاف دانکی کونگ که می‌توانست در طول بازی کردن از همراه استفاده کند، فانکی کونگ به تنهایی در مراحل بازی ظاهر می‌شود و از طرفی مزیت‌های خاص خودش را دارد؛ برای مثال هیت پوینت دانکی کونگ دو است، ولی هیت پوینت فانکی کونگ پنج است و می‌توانید پنج ضربه متداول را به دشمنان وارد کنید. همچنین وی قابلیت پرش دوتایی و شنا کردن در زیر آب بدون تمام شدن نفس‌اش را دارد.

با تمام این تفاسیر، بازی جدید Donkey Kong روانه بازار شده است و توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند که در ادامه می‌توانید خلاصه بررسی بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze از دید برخی منتقدان برتر را در زومجی بخوانید.

Donkey Kong Country Tropical Freeze

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

  • سازنده: استودیو رترو
  • ناشر: کمپانی نینتندو
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ عرضه: ۱۴ اردیبهشت
  • سبک: پلتفرمر

سوییچ پلیر: ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی Donkey Kong: Tropical Freeze همانند نسخه سال ۲۰۱۴ خود چشمگیر است. جلوه‌های بصری عالی، طراحی مراحل شگفت‌انگیز و معماهای طاقت‌فرسا، مواردی هستند که بازی را شکل داده‌اند و قطعا Donkey Kong: Tropical Freeze جزو آن دسته از بازی‌هایی است که ارزش دارد در لیست بازی‌های نینتندو سوییچ خود قرارش بدهید.

وندال: ۹۴ از ۱۰۰

این بازی یکی از بهترین پلتفرمرهایی است که تا به حال ساخته شده‌اند. زمانی که روی نینتندو Wii U عرضه شد آن را از صمیم قلب دوست داشتیم و حال با عرضه مجددش روی نینتندو سوییچ، به همان اندازه این بازی را دوست داریم. محتویات آنچنانی به بازی اضافه نشده است، اما بازی خوش‌ساختی مثل Tropical Freeze ارزش تجربه مجدد را دارد.

گیم اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

نسخه نینتندو سوییچ بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze یک بازی پلتفرمر شگفت‌انگیز است. تجربه بازی با یک شخصیت جدید همچنان برای کاربران قدیمی بازی لذت‌بخش است، اما هدف اصلی سازنده، آن دسته از کاربرانی است که نسخه اصلی (نسخه نینتندو Wii U) را از دست داده بودند.

ای‌جی‌ام: ۹۰ از ۱۰۰

آخرین نسخه از سری Donkey Kong در میان تجربیات اخیرم اثری پلتفرمر است که شدیدا هوشمندانه توسعه داده شده و لحظات شادی را در خود جای داده است. این بازی آن‌قدر محتویات جدید دارد که سازنده مدام از فرمول آن استفاده کند و به‌موفقیت برسد.

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

نسخه Tropical Freeze همانند انحصاری‌های دیگر سوییچ مثل Breath of the Wild یا Odyssey نیست، اما اثری پلتفرمر با المان‌های خلاقانه است که می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان خود را سرگرم کند و در دسته آثار باارزش پلتفرمر قرار بگیرد. بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze دارای لحظات سختی است، اما به هیچ‌وجه خسته‌کننده نخواهند بود و از هر لحظه آن لذت خواهید برد.

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

حالت فانکی بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze با اینکه یک حالت ساده است اما همچنان دشواری‌های خودش را دارد. در این بخش هنوز هم چالش‌هایی وجود دارند که نسخه نینتندو سوییچ بازی به‌خوبی توانسته از این موارد استفاده کند تا کاربران خودش را سرگرم نگه دارد.

گیمز رادار +: ۹۰ از ۱۰۰

نسخه Tropical Freeze همانند یک آذوقه برای بازیکنانی است که این روزها به دنبال سرگرم شدن هستند و به دنبال سرگرمی می‌گردند. اگر می‌خواهید ۱۶ بار از گودال‌های مختلف سقوط کنید و روی ۱۷ بالن به آرامی و نرمی حرکت کنید، جای مناسبی آمده‌اید؛ زیرا Donkey Kong Country: Tropical Freeze اثری است که این موارد را در دسترس بازیکنان خود قرار می‌دهد.

نمرات Donkey Kong Country: Tropical Freeze

نمرات Donkey Kong Country: Tropical Freeze


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده