نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

Shenmue 1 & 2 برای کنسول‌های Xbox One، PS4 و PC با کیفیت HD منتشر خواهد شد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار می‌توانیم منتظر تجربه نسخه HD بازی‌های Shenmue 1 و Shenemue 2 در یک قالب برای پلتفرم‌های نسل حاضر باشیم.

شرکت سونی در E3 2015 یکی از بهترین کنفرانس‌های تاریخ خود را برگزار کرد. کنفرانسی که در آن شاهد معرفی بازی‌های جالبی بودیم که طرفداران سال‌ها منتظر آن‌ها بودند. یکی از این بازی‌ها، شنمو 3 (Shenmue 3) بود که از مدت‌ها قبل بحث‌ها و شایعاتی در مورد آن وجود داشت و سرانجام در جریان آن کنفرانس برای پلی استیشن 4 و PC معرفی شد. البته نه به شکل عادی، بلکه از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط سایت کیک‌استارتر. موضوعی که باعث شد رکوردی هم در این زمینه شکسته شود.

از آن روزها حدود 3 سال می‌گذرد و در طول این مدت بارها و بارها اخبار و شایعاتی در مورد عرضه دو نسخه اولیه شنمو برای نسل فعلی به گوش می‌رسید. بازی‌هایی که خیلی از بازیکن‌های نسل جدید تجربه آن‌ها را نداشته‌اند و عرضه آن‌ها برای رفتن سراغ سومین نسخه ضروری به نظر می‌رسد. سرانجام این اتفاق رخ داد و در جریان رویداد خبری Sega Fes در ژاپن، شرکت سگا خبر انتشار شنمو 1 و 2 را در قالب یک مجموعه برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر اعلام کرد.

این مجموعه با شعار «بهترین تجربه شنمو تا امروز» در حال آماده‌سازی است و ویژگی‌های مختلفی دارد؛ مثل رزولوشن ارتقا یافته، قابلیت انتخاب کنترل کلاسیک یا مدرن، گزینه‌های گرافیکی برای نسخه کامپیوتر، رابط کاربری بهینه شده و همین‌طور امکان انتخاب صدای کاراکترها از بین دو گزینه ژاپنی و انگلیسی.

shenmue hd

هنوز قیمت این مجموعه و تاریخ عرضه دقیق آن اعلام نشده و تنها می‌دانیم امسال منتشر می‌شود و می‌توان بازی را در زمان انتشار به دو شکل فیزیکی یا دیجیتالی از طریق فروشگاه‌های پلی استیشن، ایکس باکس و استیم خریداری کرد.

اولین نسخه شنمو در سال ۱۹۹۹ برای کنسول Dreamcast عرضه شد. اثری عظیم که در آن زمان لقب پرهزینه‌ترین بازی تاریخ را به خود اختصاص داد. نسخه دوم هم دو سال بعد منتشر شد که این بار خبری از نسخه آمریکایی نبوده و بازی تنها برای اروپا و ژاپن منتشر شد. هرچند یک سال بعد از آن در سال ۲۰۰۲ بازیکن‌های آمریکایی هم از طریق نسخه ایکس باکس از بازی لذت بردند.

سری شنمو شهرت خود را مدیون دنیای بزرگ و آزاد (Open World)، سیستم مبارزات عمیق و مینی‌گیم‌های متنوع بود. هر دو بازی حول محور شخصیتی به نام «ریو هازوکی» جریان داشتند. مرد جوانی که در مبارزات رزمی مهارت داشته و به دنبال یافتن قاتل پدر خود به ماجراجویی پرداخته و در این راه سعی در پیدا کردن راز یک شی مرموز به نام «آینه اژدها» هم بود.

Shenmue 1&2

پیش از این، سگا تمایل خود را برای انتقال شنموهای کلاسیک به پلتفرم‌های فعلی اعلام کرده بود، ولی این کار خیلی هم ساده به نظر نمی‌رسید و به گفته «دن شریدان» مدیر انجمن شعبه اروپای سگا، عرضه دوباره بازی‌های بزرگ و عمیقی مثل شنمو 1 و 2 با پیچیدگی‌های زیادی در زمینه‌های مختلف مثل لیسانس و حق اجازه استفاده از بعضی بخش‌ها همراه است.

این روزها کار روی شنمو 3 ادامه دارد و قرار است بازی توسط Deep Silver برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر عرضه شود. ولی خوشبختانه طرفداران شنمو و البته مخاطب‌های جدید این سری می‌توانند قبل از آن به تجربه دو بازی قبلی پرداخته و با آمادگی بیشتری به استقبال سومین اثر «یو سوزوکی» بروند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده