نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷

بازی Monster Hunter: World صدرنشین فروش دیجیتالی ماه فوریه در ژاپن شد

مجله فامیتسو اخیرا آمار فروش دیجیتالی بازی‌ها در ماه فوریه در کشور ژاپن را منتشر کرده که در صدر این لیست، نام Monster Hunter: World دیده می‌شود. با زومجی همراه باشید.

جدیدترین شماره هفته‌نامه فامیتسو منتشر شد. این شماره از مجله فامیتسو در قسمت پایانی‌اش، آمار و اطلاعات فروش دیجیتالی بازی‌ها در ماه فوریه (بهمن-اسفند) در کشور ژاپن را منتشر کرد. به طور دقیق، آماری که مشاهده خواهید کرد به تعداد فروش بازی‌ها از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) تا ۲۵ فوریه (۶ اسفند) مربوط می‌شود.

در زیر شما می توانید رتبه بندی کامل، از جمله فروش دیجیتال و نسبت فروش نسخه دیجیتال به کل فروش را بخوانید:

رتبهنام بازیفروش دیجیتال (نسخه)سهم از فروش کل (درصد)
۱Monster Hunter World۱۶۰,۱۹۰۲۵.۱
۲Dynasty Warriors 9۳۴,۳۳۸۱۸.۲
۳Sword Art Online: Fatal Bullet۲۱,۸۱۰۱۷.۳
۴Dragon Ball FighterZ۱۹,۴۵۸۱۹.۰
۵Metal Gear Survive۱۲,۰۳۳۳۱.۸
۶Secret of Mana۱۰,۵۲۱۲۳.۸
۷NieR: Automata۸,۶۸۱۷۰.۸
۸Shadow of the Colossus۸,۵۹۸۳۲.۰
۹Girls und Panzer Dream Tank Match۷,۵۵۰۱۵.۹
۱۰Pokémon Crystal۶,۸۶۱۴۴.۴

همانطور که مشاهده می‌کنید، این لیست تحت سلطه کنسول پلی استیشن 4 قرار گرفته است؛ البته با توجه به انتشار محتوای آنلاین بیشتر روی این کنسول نسبت به دیگر کنسول‌های بومی کشور ژاپن، این موضوع منطقی به نظر می‌رسد.

با استناد به آمار منتشر شده، بازی Monster Hunter World در ماه فوریه توانسته ۶۳۸ هزار و ۸۸۱ نسخه در ژاپن بفروشد (چه به صورت دیجیتالی چه توسط خرده‌فروشان). این درحالی است که در این ماه، ۱۸۸ هزار و ۲۳۷ نسخه از بازی Dynasty Warriors 9 به فروش رفته است.

در ادامه می‌بینیم که ۱۲۶ هزار و ۲۱۸ نسخه از بازی Sword Art Online Fatal Bullet به فروش رسیده؛ در حالی که اعداد، تعداد نسخه‌های فروخته شده بازی Dragon Ball FighterZ را ۱۰۲ هزار و ۶۱۹ نشان می‌دهند. این چهار بازی برتر از نظر فروش، همه برای پلی‌استیشن 4 بودند. در پایان، بازی Splatoon 2 با فروش ۸۶ هزار و ۴۸۲ نسخه (به صورت دیجیتالی و خرده‌فروشی) توانسته جایگاه پنجم (فروش از نظر دیجیتالی و خرده‌فروشی، نه صرفا دیجیتالی) را تصاحب کند.

بازی Monster Hunter World پنجمین نسخه اصلی از مجموعه بازی‌های مانستر هانتر است و با واکنش‌هایی بسیار خوب از سوی جامعه گیمرها و منتقدین روبه‌رو شده است. تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون نسخه از این بازی عرضه شده و از این نظر، بازی Monster Hunter World پرفروش‌ترین اثر در تاریخ شرکت کپکام محسوب می‌شود.

این بازی توانست از سایت زومجی نمره عالی ۹ را کسب کند. شما می‌توانید بخشی از بررسی این بازی را بخوانید:

بازی Monster Hunter: World را می‌توان شروعی تازه برای سری Monster Hunter دانست که واقعا نیاز به تغییرات اساسی داشت. کپکام به‌خوبی توانست با ساخت World این تغییرات را اعمال کرده و هواداران بی‌شماری را سمت این مجموعه بکشاند. با اینکه Monster Hunter: World مشکلاتی را به دوش می‌کشد ولی نمی‌توان منکر جذابیت و سیستم گیم‌پلی غنی و اعتیادآورش شد که می‌تواند ساعت‌ها و ماه‌ها شما و دوستان‌تان را سرگرم کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده