// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۶

بازی Fortnite در پی سی از رقیب خود PUBG محبوب‌تر شده است

شرکت تحقیقاتی SuperData اطلاعاتی منتشر کرده است که بنا به آن، بازی Fortnite توانسته در پلتفرم پی‌سی از لحاظ درآمد و محبوبیت رقیب خود یعنی PUBG را پشت سر بگذارد.

طی گزارش منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی SuperData، به نظر می‌رسد که بازی Fortnite در حال عبور از رکورد‌های شکسته‌شده توسط PUBG است؛ بازی‌ای که در روند توسعه از نظر تعداد بیننده و درآمد الهام‌بخش Fortnite بوده است.

طبق بخش‌هایی از گزارش یاد شده، در هفته‌ی آخر ماه فوریه (اسفند) بازی Fortnite توانست به ۱۴ میلیون بیننده‌ی جداگانه در سرویس Twitch دست یابد که این اتفاق قبل از استریم عظیم Drake-Ninja بوده است؛ در حالی که در همان زمان تعداد بینندگان بازی PUBG تنها ۸.۷ میلیون نفر بوده است.

از نظر درآمد می‌توان طبق محاسبات شرکت SuperData اعلام کرد که بازی Fortnite در ماه فوریه توانسته به درآمد ۱۲۶ میلیون دلاری روی پی سی دست یابد؛ در حالی‌که بازی PUBG تنها ۱۰۳ میلیون دلار درآمد داشته است. البته مشخص نیست که این شرکت تحقیقاتی چگونه به این اطلاعات دست یافته است. در بازی Fortnite حالت Save The World قیمتی ۴۰ دلاری دارد؛ در حالی‌که بخش بتل رویال این بازی که بیشترین بیننده را به خود جلب کرده است، به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد. بخش بتل رویال این بازی از طریق خرید‌های درون برنامه‌ای و پول مجازی که صرف خرید لوازم و لباس‌های درون بازی می‌شود، درآمد کسب می‌کند. این در حالی است که برای انجام بازی PUBG شما باید این بازی را با قیمت ۳۰ دلار خریداری کنید و همچنین درون بازی آیتم‌ها و لباس‌هایی وجود دارد که تنها با صرف هزینه‌های اضافی قابل دسترسی است. بنابراین می‌توان گفت که هرگونه انجام مقایسه بین این دو بازی محبوب درست نخواهد بود.

با توجه به گفته‌های SuperData، بازی فورت‌نایت در حال حاضر بسیار محبوب‌تر از PUBG است و یکی از دلایل این امر سبک کارتونی بازی و مدل کسب و کار (ارائه به صورت رایگان) است؛ در حالی‌که طبق گفته‌های این شرکت، همچنان مشکل تقلب در بازی PUBG وجود دارد و توسعه‌دهندگان را تحت فشار قرار داده تا از منابع احتصاصی جدیدی برای مقابله با این مشکل استفاده کنند.

با گذر از این موضوع، SuperData پیش‌بینی می‌کند که سبک Battle Royale در آینده محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد و در فضای رقابتی با دیگر سبک‌های بازی قرار خواهد گرفت؛ تا جایی که حتی ممکن است برخی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی نیز درگیر آن شوند. در این میان به نظر می‌رسد که ناشر سری بازی‌های Call Of Duty یعنی کمپانی Activision در حال پی‌گیری سبک بتل رویال است؛ کاری که ناشر بازی Red Dead Redemption یعنی کمپانی Take Two نیز دقیقا همان عمل را انجام می‌دهد.

با اینکه بازی فورت نایت در حال محبوب‌تر شدن و تسخیر فضای رقابتی است، اما به این معنا نیست که بازی PUBG برای آینده‌ای نزدیک در معرض خطر قرار گرفته یا ممکن است از دور خارج شود؛ چرا که این بازی در سطح بالایی از محبوبیت قرار دارد. با توجه به داده‌های عمومی منتشر شده توسط Valve، این بازی امروز بیش از ۲.۴ میلیون بازیکن به صورت همزمان در استیم داشته است. با اینکه این رقم اعلام‌شده فاصله‌ی زیادی با زمان اوج خود دارد، اما باز هم تعداد بازیکنان آن بر اساس میزان محبوبیت، ۴ برابر بازی بعدی یعنی CS: GO در لیست استیم است (۵۲۸ هزار بازیکن به صورت همزمان).

در انتها باید گفت که داده‌های منتشر شده در گزارش شرکت SuperData تنها مربوط به کامپیوتر است؛ در حالی‌که بازی‌های یاد شده برای کنسول‌های خانگی و تلفن‌های همراه نیز منتشر شده‌اند.


منبع gamespot.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده