نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Kingdom Come: Deliverance از دید سایت‌های معتبر دنیا

Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش آفرینی جهان‌باز است که نمره‌های خوبی از منتقدین گرفته است. 

به لطف کیک استارتر طی سال‌های اخیر شاهد توسعه بازی‌های جالبی بودیم که بودجه خود را از کمک‌های طرفداران به دست آورده‌اند. Kingdom Come: Deliverance یکی از همین دست بازی‌ها است که توسط دنیل واورا، عضو سابق استودیو چک کمپانی توکی گیمز و تیم کوچک وی ساخته شده و البته کمپانی دیپ سیلور بعد‌ها انتشار بازی را بر عهده گرفته است. Kingdom Come: Deliverance یک اثر نقش‌آفرینی و اکشن با المان‌های جهان باز است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، وفادار بودن به تاریخ و درست به تصویر کشیدن اتفاقات تاریخی است. 

داستان بازی Kingdom Come: Deliverance در منطقه بوهمیا که یکی از ایالت‌های سلطنتی رم است جریان دارد. از حیث گیم‌پلی، Kingdom Come: Deliverance اثری است که در آن مثل اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی می‌توانید ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید و داستان بازی را دنبال کنید. این بازی روندی خطی ندارد و به گیمر آزادی‌عمل می‌دهد تا داستان را به شکلی که دوست دارد پیش ببرد. از طرف دیگر زاویه دوربین بازی به شکل اول شخص است که سازندگان دلیل آن را فراهم شدن امکان شبیه‌سازی دقیق سیستم مبارزه‌های آن زمان اعلام کرده‌اند. از این‌رو در بازی شاهد مبارزاتی با شمشیر و دیگر سلاح‌ها هستیم که حس و حالی شبیه به واقعیت دارند و کسب مهارت در مبارزه‌های بازی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. 

بازی Kingdom Come: Deliverance چند روز پیش روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ویندوز منتشر شد و استقبال خوبی از جانب منتقدین هم در پی داشت و متای ۷۵ را ثبت کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Kingdom Come: Deliverance و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. 

Kingdom Come: Deliverance

  • سازنده/ناشر: استودیو وارهورس/کمپانی دیپ سیلور
  • سبک: نقش آفرینی جهان باز
  • تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز

Kingdom Come: Deliverance

پی‌سی گیمر: ۸۴ از ۱۰۰

Kingdom Come: Deliverance کلکسیونی از باگ است و به نظر می‌رسد که استودیو وارهورس سعی کرده تا اثری خارج از توانش بسازد. با این حال بازی ویژگی‌های مثبتی هم دارد که باعث می‌شوند با وجود این مشکلات و باگ‌ها، بتوانید از آن لذت ببرید و سرگرم شوید. در واقع بازی یکی از جذاب‌ترین آثار نقش‌آفرینی است که در چند وقت اخیر شانس بازی کردن آن روی کامپیوتر را داشته‌ایم، ولی خب مشکلات فنی و باگ‌های بازی گاهی واقعا آزاردهنده شده و اعصاب‌تان را خورد می‌کنند.

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

Kingdom Come: Deliverance در بین بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی که طی سال‌های اخیر تجربه کرده‌ام قرار می‌گیرد و دلیل آن، روایت داستانی قوی، شخصیت‌های جذاب و سرگرم‌کننده بودن تک تک دقایق بازی است. Kingdom Come: Deliverance همچنین یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه اول شخص در بازی‌ها را هم ارائه می‌کند و همه این‌ها کافی است تا بتوانیم بازی را اثری خوش‌ساخت بنامیم. 

هاردکور گیمر: ۷۰ از ۱۰۰

در صورتی که بخش داستانی تقریبا ۴۰-۵۰ ساعته بازی تا این حد پر از باگ و ایراد‌های فنی نبود، قطعا می‌توانستیم Kingdom Come: Deliverance را یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی امسال معرفی کنیم که حتی برای افرادی که به این ژانر علاقه ندارند هم جذاب است. با این حال در حال حاضر بازی از جنبه‌های فنی و گرافیکی و صوتی دارای باگ‌ها و ایراد‌هایی است که گاهی واقعا عجیب و غریب می‌شوند. 

گاردین: ۶۰ از ۱۰۰

بازی Kingdom Come: Deliverance از یک طرف سعی دارد جهانی جدی و واقع‌گرایانه را ارائه کند و از طرف دیگر هم سعی می‌کند تا ما در جهانش کار‌های سرگرم‌کننده و مفرحی انجام دهیم و خب واقعیت این است که بازی قادر نیست بین این دو هویت و شخصیت خودش تعادل خوبی برقرار کند. با این حال اگر با مشکلات بازی کنار بیایید، قادر خواهید بود از جهان قرون وسطایی بازی لذت برده و در آن غرق شوید. 

اتک آف فن بوی: ۵۰ از ۱۰۰

حتی اگر ایراد‌های فنی بازی را هم کنار بگذاریم، Kingdom Come: Deliverance در بهترین حالت یک بازی بلندپروازانه است. قطعا سیستم‌های نقش‌آفرینی که استودیو وارهورس برای بازی خلق کرده نقاط قوت خوبی دارند و در بازی شاهد سیستم بقا و پیشرفت خوبی هم هستیم. با این حال مشکلات فنی بازی قابل چشم‌پوشی نیستند و همین هم باعث می‌شود تا به تجربه کلی بازی ضربه وارد شود. 

در نهایت می‌توان گفت که مشکلات فنی، اصلی‌ترین ایراد بازی هستند که در اکثر نقد‌ها به آن اشاره شده است. البته که سازندگان بازی وعده داده‌اند با انتشار آپدیت‌هایی این مشکلات را رفع کنند یا به حداقل برسانند، اما در حال حاضر این مسائل بخشی از بازی هستند. اما باید به این موضوع هم توجه داشت که اکثر منتقدین ویژگی‌های نقش‌آفرینی بازی را تحسین کرده‌اند؛ پس اگر طرفدار بازی‌های این سبک باشید، احتمالا از تجربه Kingdom Come: Deliverance هم لذت خواهید برد. همچنین به‌زودی بررسی اختصاصی زومجی از این بازی هم منتشر خواهد شد. 

بررسی بازی Kingdom Come: Deliverance

بررسی بازی Kingdom Come: Deliverance


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده