نویسنده: علی مطوری
// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

نینتندو: ماندگاری Labo بخشی از لذت آن است

شینیا تاکاهاشی، مدیر نینتندو در جدیدترین پرسش و پاسخ با سرمایه‌گذاران، تمرکز Nintendo Labo را روی لذت ساخت و بازسازی این کیت می‌داند.

وقتی Nintendo Labo برای اولین‌بار معرفی شد، هیچ‌کس انتظار آن را نداشت و این خلاقیت نینتندویی توجه‌های بسیار زیادی را به خود جلب کرد. اما طولی نکشید تا اینکه طرفداران کنسول نینتندو سوییچ، سوالات مختلفی راجع به شدنی بودن این کاردستی گران قیمت مقوایی مطرح کنند. شینیا تاکاهاشی، یکی از مدیران نینتندو، در جدیدترین سوال و جواب با سرمایه‌گذاران این شرکت، توضیح می‌دهد که چرا آنها این ایده‌ی تازه را انتخاب کرده‌اند و چگونه این وسیله می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

Nintendo Labo

او می‌گوید:

وقتی ما ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی کیت ربات را در داخل کمپانی شروع کردیم، متوجه شدیم که فرآیند آزمون و خطا‌ی تولید این محصول هم به شدت سرگرم‌کننده است. این مسئله باعث شد به این ایده برسیم که Nintendo Labo باید چیزی باشد که مردم در همه‌ی جوانب از آن لذت می‌برند؛ نه فقط از بازی کردن با یک محصول تکمیل‌شده. بنابراین ما این امکان را هم به‌وجود آوردیم که مردم بعد از یاد گرفتن مکانیک‌ها، خودشان هرگونه تغییر و بازسازی را روی این کیت‌ها انجام دهند.

طبق گفته‌های تاکاهاشی ایده‌ی اصلی نینتندو لبو از دوران بچگی خود او و همچنین فرهنگ ژاپن سرچشمه می‌گیرد؛ جایی که بچه‌ها برای ساختن کاردستی با مقوا بازی می‌کنند؛ مقوایی که خوشبختانه در هر صورت بازیافت خواهد شد.

قیمت Nintendo Labo، بسته به نوع آن، بین ۷۰ تا ۸۰ دلار آمریکا اعلام شده است که این قیمت شامل کارتریج خود بازی هم می‌شود. نینتندو می‌گوید برای کسانی که مقوای خود را خراب کنند، جایگزین ارائه خواهد داد، اما هنوز مشخص نیست که این جایگزین‌ها چه قیمتی داشته باشند. خلاقیت و اسباب بازی جدید نینتندو در ۳۱ فروردين سال آینده به بازار می‌آید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده