نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

بازی Far Cry 5 درجه بندی سنی M را دریافت کرد

گروه ESRB بازی Far Cry 5 را رده‌بندی سنی کرده و به آن، درجه M را داده که باعث می‌شود بازی برای افراد بالای ۱۷ سال مناسب باشد.

Far Cry 5 بدون شک یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ است که در تاریخ ۷ فروردین ۹۷ برای کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، درجه‌بندی سنی این بازی توسط ESRB مشخص شده و این بنیاد، با دادن درجه M به بازی آن را برای افرادی بالای ۱۷ سال مناسب دانسته است. این بدین معنی است که فارکرای 5 هم درجه‌ای مانند خیلی از نسخه‌های قبلی این سری دریافت کرده است.

ESRB در توضیح رده‌بندی سنی بازی، به مواردی چون استفاده از مواد مخدر و خشونت بالا اشاره کرده است. توضیحات کامل رده‌بندی سنی بازی به شرح زیر است:

Far Cry 5 یک بازی شوتر اول شخص است که در آن، بازیکن نقش یک کلانتر جوان را بازی می‌کند که باید در مونتانا با یک فرقه مذهبی افراطی مبارزه کند. این اثر، یک بازی جهان‌باز است که در آن گیمر می‌تواند آزادانه در دنیای بازی گشته و ماموریت‌های مختلفی مثل از بین بردن پایگاه‌های دشمن، آزاد کردن گروگان‌ها و مبارزه با دشمنان مختلف را انجام دهد. بازیکن در این بازی می‌تواند از اسلحه‌هایی مثل مسلسل، تیرکمان، آتش‌زن و مواردی مثل نارنجک برای از بین بردن دشمنانش استفاده کند. در مبارزه‌های بازی شاهد مواردی مثل انفجار‌های بزرگ و افکت‌های خون هستیم.

علاوه بر این در بازی امکان استفاده از مخفی‌کاری هم وجود دارد و از این روش هم می‌توان دشمنان را از بین برد. به‌علاوه در صحنه‌های سینمایی بازی، شاهد خشونت بیش‌تری نیز هستیم و مثلا مردی دیده می‌شود که به خودش شلیک می‌کند یا فردی را می‌بینیم که توسط جریان الکتریسیته از او اعتراف گرفته می‌شود. مورد بعدی در رابطه با فارکرای ۵، استفاده از یک سری الفاظ بزرگسالانه در بخش‌هایی از بازی و همچنین اشاره‌هایی به مواد مخدر است. همچنین گیمر می‌توانید با خوردن یک سری دارو‌ها، باعث قوی‌تر شدن قابلیت‌هایش در بازی شود.

بازی Far Cry 5 توسط استودیو مونترئال یوبی سافت و با همکاری استودیو برلین این کمپانی در دست توسعه است و باید منتظر ماند و دید که در نهایت به بازی موفقی تبدیل خواهد شد یا خیر.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده