نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

بازی مخفی NES Golf از کنسول سوییچ حذف شد

بازی کلاسیک NES Golf که به صورت مخفی در کنسول نینتندو سوییچ وجود داشت با ارائه یک بروزرسانی از این کنسول حذف شد.

چند ماه پیش هکرها موفق به کشف یکی از ویژگی‌های مخفی کنسول نینتندو سوییچ شدند؛ آنها دریافتند که این کنسول دارای یک شبیه‌ساز اختصاصی برای بازی گلف کنسول قدیمی NES است. نکته جالب ماجرا این بود که برای تجربه این بازی، باید تاریخ دستگاه به ۱۱ جولای، یعنی روز مرگ ساتورو ایواتا (مدیر عامل فقید نینتندو) تغییر پیدا می‌کرد و بازیکن‌ها حالت دست معروف ایواتا در برنامه‌ نینتندو دایرکت (تصویر پایین) را با دسته‌های جوی کان اجرا می‌کردند. حالا شرکت نینتندو بدون اینکه وجود NES Golf روی سوییچ را رسما تایید کند تصمیم به حذف بازی از این کنسول گرفته است.

Satoru Iwata

نینتندو درباره علت وجود NES Golf روی سوییچ هم توضیحی نداده، اما گفته می‌شود که موضوع فقط به خاطر قدردانی و ادای احترام به ساتورو ایواتا بوده که در روزهای ابتدایی فعالیتش در نینتندو با شیگرو میاموتو و تیم سازنده این بازی همکاری می‌کرده و ضمنا در مراحل اولیه ساخت کنسول سوییچ نیز نقش پررنگی ایفا کرده است.

ژاپنی‌ها در فرهنگ عجیب و غریب‌شان چیزی دارند به اسم «اوماموری»‌ که در واقع یک طلسم یا دعای کوچک نوشته شده روی کاغذ یا چوب است که معمولا درون کیسه‌های پارچه‌ای کوچک می‌گذارند و از در و دیوار (و گاهی از خودشان) آویزان می‌کنند. ژاپنی‌ها معتقدند که اوماموری شیطان را دور می‌کند و برای صاحبش خوش‌شانسی می‌آورد؛ شاید مسئولان نینتندو هم NES Golf را به عنوان یک اوماموری در کنسول سوییچ جا داده‌اند تا روح ایواتا تضمین کننده موفقیت این کنسول باشد. اگر این حرف‌ها از نظرتان چیزی جز خرافه نیستند، باید به شما یادآوری کنیم که کنسول سوییچ در مدت کمتر از یک سال توانست بیش از ۱۰ میلیون دستگاه بفروشد و این در حالی بود که تا قبل از عرضه این کنسول اکثر کارشناسان با شک و تردید درباره موفیقت آن نظر می‌دادند. از سوی دیگر دو تا از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ یعنی Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای این کنسول عرضه شده‌اند. میانگین نمرات هر دوی این بازی‌ها در وبسایت متاکریتیک عدد فوق‌العاده ۹۷ است. ضمن اینکه Zelda: Breath of the Wild در مراسم بهترین بازی‌های امسال (The Game Awards 2017) به عنوان بهترین بازی انتخاب و معرفی شد و Super Mario Odyssey هم که جزء نامزدهای بهترین بازی سال بود، لقب بهترین بازی خانوادگی را بدست آورد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده