// سه شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

بازی Resident Evil 5: Gold Edition را هم اکنون در استیم دریافت کنید

کپکام بالاخره اعلام کرد که به عنوان بخشی از تبدیل بازی‌هایشان از شبکه Games For Windows Live به شبکه استیم، هم اکنون می‌توانید بازی Resident Evil 5: Gold Edition را در فروشگاه استیم خریداری کنید. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
اگر شما نسخه معمولی بازی Resident Evil 5 را از استیم یا GFWL (مخفف شبکه Games For Windows Live) خریداری کرده‌اید می‌توانید به مبلغ ۱۴.۹۹ دلار یا ۱۱.۹۹ پوند آن را به نسخه طلایی ارتقا دهید که شامل تمامی بسته‌های الحاقی عرضه شده تا به امروز می‌شود. از جمله بسته‌های این مجموعه می‌توان به بخش "versus"، چهار لباس جدید، بخش Mercenaries Reunion و دو بخش داستانی متفاوت با نام‌های Lost in Nightmares و Desperate Escape اشاره کرد. اگر بازی را نخریده‌اید می‌توانید نسخه طلایی را یک باره با قیمت ۲۹.۹۹ دلار یا ۲۲.۹۹ پوند خریداری کنید؛ هرچند که این بازی به عنوان بخشی از تخفیفات جدید استیم تا پایان ماه مارچ با قیمت ۲۰.۹۹ دلار یا ۱۶.۰۹ پوند قابل خرید است. نسخه ساده بازی نیز به طور معمول با قیمت ۱۹.۹۹ دلار یا ۱۳.۹۹ پوند موجود است اما تا پایان زمان تخفیف می‌توانید آن را با قیمت ۶.۸۰ دلار یا ۴.۷۶ پوند صاحب شوید. کپکام در رابطه با نسخه طلاییِ استیم اعلام کرد:
لطفا در نظر داشته باشید که شما اگر نسخه GFWL را خریداری کرده‌اید می‌توانید به بازی خود ادامه دهید. تمامی محصولات عرضه شده ما تحت شبکه GFWL به پشتیبانی از قابلیت‌های خود ادامه خواهند داد و به خوبی اجرا خواهند شد. اگرچه برای ادامه بازی بر روی نسخه GFWL باید یک عملیات نصب جدا با استفاده از کد فعال سازی شبکه GFWL انجام دهید.
آن‌هایی که نسخه فیزیکی بازی را خریداری کرده‌اند می‌توانند از کدهای فعال سازی مخصوص شبکه GFWL در داخل جعبه بازی برای شبکه استیم هم استفاده کنند اما اگر شما بازی را به صورت دیجیتالی از طریق شبکه GFWL خریداری کرده‌اید قادر به انجام تبدیل نخواهید بود. درست همانند بازی‌های Dead Rising بسته‌های الحاقی خریداری شده از طریق شبکه GFWL به علت فقدان کد فعال سازی قابلیت انتقال به نسخه استیم را ندارند، اما هنوز می‌توانید آن‌ها را در شبکه مخصوص خودشان بازی کنید. همچنین ذخیره‌ها و اچویمنت‌های بازی نیز با استفاده از ابزار مناسبت که در خود بازی موجود هستند، قابلیت انتقال به نسخه استیم را دارند. کپکام در این باره توضیح داد که:
این ابزار به شما اجازه خواهند داد تا اطلاعات و ذخیره‌های خود را از نسخه GFWL به نسخه استیم انتقال دهید. هرچند از آنجایی که بازی برای تایید اعتبار اچویمنت‌ها نیاز به اتصال به شبکه GFWL را دارد، شما باید از طریق حساب کاربری خود برای انتقال ابتدا به سرورهای GFWL وصل شوید.
نسخه معمولی و طلایی بازی Resident Evil 5 از قابلیت‌های مخصوص استیم مانند ذخیره سازی ابری، پیدا کردن بازی آنلاین، اچویمنت‌ها و تابلوهای رده بندی آنلاین بهره خواهد برد. اخیرا نیز شایعاتی مربوط به عرضه نسخه جدید از این مجموعه تا پایان سال ۲۰۱۵ شنیده می‌شود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده