// یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

نینتندو تولید کنسول سوییچ را افزایش می دهد

با توجه به خریداران زیاد نینتندو سوییچ، کمپانی نینتندو در پی افزایش چشمگیر تولید این کنسول است.

طبق اخبار بازی، از زمان عرضه‌ی کنسول نینتندو سوییچ تا به حال، درخواست برای خرید این کنسول زیاد بوده است. با این وجود، کمپانی نینتندو در فراهم کردن کنسول‌های درخواستی خریداران همیشه با کمبود موجودی روبرو است. این کمپانی برای تعطیلات سال ۲۰۱۷ کنسول‌های زیادی را تدارک دیده است چرا که طی این تعطیلات خریداران کنسول افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. با این حال، برنامه‌ریزی نینتندو برای سال ۲۰۱۸،‌ شامل تولید کنسول‌های بسیار بیشتری می‌شود.

طی سال مالی جاری، از آپریل سال ۲۰۱۷ (فروردین-اردیبهشت) تا مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند-فروردین)، نینتندو انتظار فروش ۱۴ میلیون عدد از کنسول‌های سوییچ را دارد. اگر این آمار را با خریداران ۳ میلیونی زمان عرضه‌ی کنسول جمع کنیم، به عدد ۱۷ میلیون در ۱۳ ماه می‌رسیم. با توجه به آمار مالی رسمی منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، نینتندو انتظار فروش ۲۵ تا ۳۰ میلیون عدد کنسول نینتندو سوییچ را طی سال مالی آینده (از آپریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹) دارد.

کمپانی نینتندو از الان شروع به در میان گذاشتن برنامه‌ریزی‌هایش با کمپانی‌های شریکش کرده است. با توجه به گزارش وال استریت ژورنال، در صورت فروش بیشتر طی تعطیلات سال ۲۰۱۷، احتمال افزایش در عدد کنسول‌های تولیدی سال مالی آینده‌ی کمپانی نینتندو نیز وجود دارد.

به عنوان بخشی از گزارش مالی اخیر نینتندو، مدیر این کمپانی، تاتسومی کیمیشیما، تولیدات کنسول نینتندو سوییچ برای تعطیلات سال ۲۰۱۷ افزایش می‌یابد و به همین دلیل تولیدکنندگان نیز خط‌های تولیدی خود را افزایش داده‌اند. با توجه به اطلاعات وال استریت ژورنال، این توافق‌نامه با کمپانی‌های تولید کننده، به علت هزینه‌های مختلف، فقط برای مدت‌های طولانی صورت می‌گیرد. پس نتیجه می‌گیریم که تولیدات افزایش‌یافته‌ی نینتندو سوییچ فقط برای مدت کوتاه تعطیلات نیست.

اگر برنامه‌ریزی‌های نینتندو برای چند ماه آینده درست باشد، فروش کنسول نینتندو سوییچ از فروش کنسول Wii U (عدد ۱۳.۵۶ میلیون) پیشی خواهد گرفت و به فروش ۲۱.۷۴ میلیونی گیم‌کیوب نیز نزدیک می‌شود. اگر فروش پیش‌بینی‌‌شده‌ی نینتندو برای سال بعد نیز درست از آب دربیاید، تعداد کنسول‌های نینتندو سوییچ فروخته‌شده به فروش ۳۲.۹۳ میلیونی کنسول N64 نزدیک خواهد شد. با این وجود هنوز فروش ۱۰۱.۶۳ میلیونی کنسول Wii عددی دست نیافتنی برای نینتندو به نظر می‌رسد.

تعداد کنسول‌های دستی فروخته شده‌ی نینتندو به نظر می‌رسد که نقطه‌ی بهتری برای مقایسه باشد. نظرسنجی اخیری نشان می‌دهد که بیشتر کاربران سوییچ به‌جای استفاده از دو ویژگی داک و کنسول دستی، فقط به عنوان کنسول دستی از نینتندو سوییچ استفاده می‌کنند. کنسول‌های دستی نینتندو عملکرد بسیار بهتری نسبت به کنسول‌های خانگی این کمپانی داشته‌اند. فروش کلی کنسول DS حدود ۱۵۴ میلیون است و یکی از دلایل آن می‌تواند خرید چند کنسول دستی توسط یک خانواده باشد.

مطمئنا نینتندو کنسول‌های اضافی را برای نشاندن روی قفسه‌های فروشگاه‌ها تولید نمی‌کند. هنوز دلیل تخمین ۲۵ تا ۳۰ میلیونی نینتندو برای سال مالی آینده مشخص نیست. یکی از دلایل این تخمین می‌تواند عرضه‌ی بازی‌های پرطرفدار طی این بازه‌ی زمانی باشد ولی هنوز اطلاعات زیادی از بازی‌های ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ نینتندو سوییچ در دسترس نیست. تاکنون نینتندو فقط بازی‌های Metroid Prime 4 و بازی نقش آفرینی Pokemon را برای انتشار تایید کرده است. برای بازی متروید هنوز تاریخ انتشاری در دسترس نیست در حالی که عرضه‌ی بازی نقش‌آفرینی پوکمون برای سال ۲۰۱۸ یا دیرتر برنامه‌ریزی شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده