// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

گزارش مالی کمپانی کپکام منتشر شد

با توجه به آمار مالی جدید کپکام، این کمپانی اخیرا سود خوبی را کسب کرده و بازی‌های نینتندو سوییچ نیز در این موفقیت نقش مهمی داشته‌اند.

امروز کمپانی کپکام گزارش مالی فصل چهارم سال مالی اخیر خود را منتشر کرد و به نظر می‌رسد که این ناشر ژاپنی طی این مدت سود خوبی را کسب کرده است. فروش بخش گیمینگ کمپانی کپکام، که با نام محصولات دیجیتالی شناخته می‌شود، حدود ۲۳ درصد نسبت به سال پیش پیشرفت داشته و به عدد ۲۰ میلیارد ین رسیده است. این در حالی است که درآمد عملیاتی این بخش حدود ۳.۸ میلیارد بوده و ۲۸۴.۴ درصد نسبت به سال پیش افزایش پیدا کرده است.

در ادامه کمپانی کپکام عملکرد فروش بازی Monster Hunter XX و بازی Ultra Street Fitghter II: The Final Challengers کنسول نینتندو سوییچ را بسیار قوی توصیف می‌کند. همچنین نام بازی Marvel vs Capcom Infinite برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی نیز در این گزارش به چشم می‌خورد که به فروش ۹۰۰ هزار نسخه‌ای آن اشاره دارد.

از دیگر بازی‌های سودآور کپکام می‌توان به بازی موبایل Monster Hunter Explore اشاره کرد که به گفته‌ی کپکام هنوز هم پرطرفدار باقی مانده است. بازی آنلاین Monster Hunter Frontier Z نیز به‌صورت پیوسته و ثابت به‌کار خودش ادامه می‌دهد. از دلایل دیگر افزایش درآمد کپکام سودهای حاصل از اخذ مجوز (Licensing) است.

همچنین کمپانی کپکام تایید کرد که بیش از ۴ میلیون نسخه‌ی از بازی Resident Evil 7 به خرده‌فروشی‌ها ارسال شده است. با این که این مقدار، عدد بزرگی محسوب می‌شود ولی هنوز هم پایین‌تر از انتظارات کمپانی Capcom است. به غیر از این بازی، کپکام اطلاعات فروش (و یا حتی تعداد ارسال شده به خرده‌فروشی‌ها) هیچ بازی دیگری را جداگانه در اختیار مردم قرار نداده است.

کپکام یک کمپانی بزرگ است که بخش گیمینگ فقط قسمتی از آن محسوب می‌شود. درآمد کلی این کمپانی در گزارش اخیرش با رشد ۱۷.۶ درصدی نسبت به سال پیش به عدد ۳۳.۷ میلیارد ین است. درآمد عملیاتی کپکام نیز با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، با رشد عظیم ۷۵۷ درصدی به ۳.۴ میلیارد ین رسیده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده