نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹

اکتیویژن برای رفع مشکل سرور Call of Duty: WWII بخش Leaderboard را غیرفعال کرد

سرور‌های بازی Call of Duty: WWII طی چند روز گذشته مشکلاتی داشته‌اند که اکتیویژن برای رفع آن‌ها، مجبور به غیرفعال کردن بخش‌هایی از بازی شده است. 

بازی Call of Duty: WWII چند روز پیش منتشر شد و مطابق انتظار، استقبال عالی طرفداران را در پی داشت و افراد زیادی در سراسر جهان سعی کردند آن را تجربه کنند. همین مساله هم باعث شده تا سرور‌های بازی در چند روز گذشته، دچار مشکل شوند و به همین دلیل هم افراد زیادی در وصل شدن به سرور‌ها و تجربه بخش چندنفره، به مشکل خورده‌اند. حال استودیو اسلج‌همر گیمز، سازنده بازی، با انتشار متنی ضمن تایید این مشکلات، اعلام کرده که فشار روی سرور‌های بازی بیش از حد موردانتظار بوده و علاوه بر این، چنین مشکلاتی در تمامی پلتفرم‌ها دیده می‌شوند. 

استودیو Sledgehammer همچنین گفته که به منظور رفع این مشکلات، یک سری اقدامات اولیه انجام داده است. یکی از کار‌های استودیو سازنده بازی، تبدیل کردن فضای مجازی Headquarters به یک فضای انفرادی است. بدین شکل که در حالت معمول، Headquarters مکانی برای جمع شدن گیمر‌ها در کنار هم و انجام کار‌هایی مثل دوئل کردن یا تمرین تیراندازی است ولی فعلا اکتیویژن این امکان را از بازی حذف کرده و فقط قادر خواهید بود به صورت انفرادی از امکانات این قسمت استفاده کنید. البته اسلج‌همر گفته که این بخش به‌زودی به شکل سابق خود برخواهد گشت و همچنین تا زمان درست شدن این بخش، می‌توانید به صورت دلخواه دوستان‌تان را برای حضور در Headquarters دعوت کنید. 

تغییر بعدی که این شرکت در بازی اعمال کرده، غیرفعال کردن جدول رتبه‌بندی یا همان Leaderboard است. البته جای نگرانی نیست چرا که پیشرفت‌های شما در بازی حفظ خواهند شد و پس از فعال شدن دوباره این قسمت، در رتبه‌بندی لحاظ می‌شوند. اسلج‌همر همچنین ظرفیت load balancer‌ها را هم افزایش داده است که به گفته این استودیو، این اقدام هم تاثیر مثبتی روی کیفیت اتصال بازیکنان به سرور‌ها ایفا خواهد کرد. 

اما در کنار مشکلات اتصال به سرور‌ها، برخی بازیکنان پس از مدتی شاهد از بین رفتن پیشرفت‌هایشان در بخش چندنفره بازی بودند و به‌نوعی همه‌چیز به حالت اول ریست می‌شد که اسلج‌همر اعلام کرده این مساله یک باگ بوده که رفع شده است. اسلج‌همر در این مورد گفت:

ما می‌دانیم که از دست رفتن پیشرفت‌ها درون بازی تا چه حد می‌تواند برای یک بازیکن آزاردهنده باشد و به همین دلیل هم سعی خواهیم کرد تا این ضرر را جبران کنیم. در صورتی که چنین مشکلی در بازی داشتید، با حساب توییتر اکتیویژن در ارتباط باشید. 

آیا شما هم مشکلات مذکور را در بازی تجربه کرده‌اید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده