نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

ویویندی بین تصاحب یا فروش سهام یوبی سافت مردد است

طبق جدیدترین گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد ویوندی بین تصاحب یا فروش سهام یوبی سافت مردد است.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت بلومبرگ، به نظر می‌رسد ویوندی (Vivendi)، شرکت خوشه‌ای رسانه‌ای عظیم فرانسوی، بین تصاحب کامل یا فروش سهام یوبی سافت مردد است.

جمعه هفته گذشته بود که یکی از بزرگترین کمپانی‌های حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی یوبیسافت، ناشر و سازنده فرانسوی، جلسه سالانه خود با سهام دارنش را برگزار کرد و هیچ اتفاق غیرمعمولی در آن رخ نداد.

با این حال پس از تمام این جلسه، استفان راسل، مدیر اجرایی ویویندی، به بلوبمرگ گفته است که این کمپانی هنوز تصمیم نگرفته که آیا برای تصاحب کامل یوبیسافت به مدیران آن فشار بیاورد یا تمامی سهم خود از کمپانی را بفروشد. ویوندی در حال حاضر نزدیک به ۲۶ درصد از سهام یوبی سافت را در اختیار دارد.

ویوندی که توسط وینسنت بورلور میلیاردر هدایت می‌شود، تاکنون از برگزاری نظرسنجی میان سهام داران برای گرفتن یکی از صندلی‌های ریاست یوبیسافت خودداری کرده است، کاری که در گذشته درخواست انجام شدن آن را صادر کرده بود، اما با مخالفت سهام داران مواجه شد. طبق گفته ایو گیلموت، مدیر اجرایی یوبیسافت، در صورتیکه ویوندی قصد تصاحب یکی از صندلی‌های مدیریت یوبیسافت را داشته باشد، سهام داران این کمپانی بایستی برعلیه ویوندی رای دهند و گفته است که سهام دارانش علاقه‌ای به تصاحب شدن تدریجی یوبی سافت توسط کمپانی دیگر را ندارند.

با این حال نوامبر (آبان/آذر) امسال باری دیگر این قضیه بسیار جدی خواهد شد، چرا که حق رای ویوندی دوبرابر خواهد شد که طبیعتا موجب افزایش قدرت این کمپانی در یوبیسافت می‌شود و ۳۰ درصد از سهام یوبی سافت در اختیار ویوندی قرار خواهد گرفت، سپس طبق قوانین فرانسه، ویوندی می‌توتند پیشنهاد تصاحب کامل کمپانی را مطرح کند. این همان روشی است که ویوندی موفق شد کمپانی فرانسونی گیم لافت را از آن خود کند. یک کمپانی دیگر که توسط خانواده گیلموت تاسیس و مدیریت می‌شد و سال گذشته به تصاحب ویوندی در آمد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده