داستان خرید موجانگ و Minecraft توسط مایکروسافت
وبسایت فوربز گزارش کرده دو کمپانی الکترونیک آرتز و اکتیویژن در میان خریداران دیگر متقاضی خرید استودیو موجانگ بودهاند.
پیتر پِرسِن
، یکی از اعضای بلندمرتبه و سابق موجانگ صحت این مسئله را تایید کرده، اما در صحبتهای خود اطلاعات چندانی را از جزئیات صحبتهای خود با الکترونیک آرتز منتشر نکرده است. البته وی در صحبتهای خود گفت اعضای موجانگ از تصمیمی که الکترونیک آرتز برای سرنوشت سری Minecraft گرفته بود راضی نبودند و برای همین درخواست آنها را رد کردند. با این حال خرید ۲.۵ میلیارد دلاری مایکروسافت طی شرایط مشخصی انجام شده است. مایکروسافت در قرارداد خود ذکر کرده پس از انجام این خرید، سه موسس موجانگ این استودیو را ترک کنند و در ادامه دیگر اعضای استودیو به کار خود ادامه دهند. در ادامه
فیل اسپنسر
، رئیس بخش ایکسباکس مایکروسافت موفق به راضی کردن موجانگ و خرید سری Minecraft شده است. درحالی که
کارل مَنه
، مدیرمالی موجانگ در رابطه با مسائل مالی با مایکروسافت مذاکره میکرد، پِرسِن و
جیکوب پورسِر
، دو موسس دیگر موجانگ با اسپنسر در رابطه با آیندهی بازی و دیدگاه مایکروسافت در این رابطه صحبت میکرده است.
گزارشات همچنین حاکی است
ساتیا نادلا
، مدیرعامل مایکروسافت هیچوقت برای خرید موجانگ مستقیما به این استودیو نرفته است. درحالی که این خرید یکی از بزرگترین خریدهای نادلا تا امروز بوده، وی در رابطه با مسائل مختلف از طریق تلفن با
مَنه
گفتگو میکرده است. گزارش کامل فوربز همچنین شامل اطلاعات جالب دیگری است. اعضای موجانگ برای جشن فروش استودیو خود به مایکروسافت به شهر میامی سفر کردند و جشن باشکوهی را در آن مکان با مقامات مایکروسافت گرفتند. در ادامه مشخص شده نام استودیو جدید پرسون
رابِربِرین
(Rubberbrain) است. گفته شده پرسون این استودیو را برای زمانی که ایدهی جدیدی برای ساخت بازی جدید به ذهنش خطور کرد تاسیس کرده است. نظر شما در رابطه با این داستان جالب و کشمشهای شکل گرفته برای خرید موجانگ و Minecraft چیست؟
منبع: Gamespot