// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

بازی Semispheres برای نینتندو سوییچ پورت می‌شود

بازی معمایی Semispheres که پیش‌تر برای پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شده بود‌، به کنسول نینتندو سوییچ راه پیدا می‌کند.

استودیوی کانادایی و مستقل ویوید هلیکس (Vivid Helix) در میان جدیدترین اخبار بازی اعلام کرد که پروژه معمایی خود، یعنی بازی Semispheres را در تاریخ ۲۳ شهریورماه (۱۴ سپتامبر) برای نینتندو سوییچ منتشر می‌کند.

برای کاربرانی که برای اولین بار است که نام این بازی به گوششان می‌خورد باید گفت که بازی Semispheres یک اثر معمایی منحصر‌به‌فرد است که کاربران در آن با استفاده از استیک‌های آنالوگ کنترلر خود، به طور همزمان، هدایت دو آواتار را در دو محیط مختلف در دست می‌گیرند. در ابتدای هر بازی، دو محیط یاد شده شباهت زیادی به یکدیگر دارند، ولی با پیش رفتن بازی با تغییرات زیادی همراه می‌شوند که کار را دشوار‌ می‌کند. هر یک از محیط‌های یاد شده شامل دریچه‌ای است که می‌توان آواتار‌ها را از محیطی به محیط دیگر انتقال داد که این امر کاربران را با معمای‌های دشوار‌تری روبه‌رو می‌کند.

گفتنی است که شکل‌گیری این بازی از رویداد Ludam Dare در آگوست ۲۰۱۴ میلادی آغاز شد و سازنده این بازی پس از سه سال کار روی این پروژه، آن را اوایل سال جاری برای پلی استیشن 4 و پی سی منتشر کرد. رویداد یاد شده در قالب مسابقه‌ای برای بازی‌سازان برگزار می‌شود که سازندگان در آن باید در طی دو الی سه روز یک بازی را توسعه دهند. موسیقی متن بازی مذکور به دست سید بارن‌هورن تنظیم شده است که در کارنامه کاری وی تنظیم موسیقی‌ بازی‌هایی همچون Antichamber و The Stanley Parable نیز به چشم می‌خورد.

رادو مورسان، طراح بازی Semispheres، ضمن تایید نسخه سوییچ این بازی گفت:

با وجود گیم‌پلی Split Screen و در عین حال تک‌نفره، بازی Semispheres هدایت دو کاراکتر را در دستان شما قرار می‌دهد تا ذهن شما را به چالش بکشد. همچنین با داشتن جلوه‌های هنری منحصر‌به‌فرد و موسیقی متن ویژه که به دست سید بارن‌هورن تنظیم شده، بسیار مفتخر هستیم که این بازی را از طریق فروشگاه نینتندو eShop در دسترس طرفداران بازی‌های معمایی قرار دهیم.

بازی Semispheres هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی‌سی و پلی‌استیشن 4 در دسترس است و در تاریخ ۲۳ شهریورماه برای نینتندو سوییچ نیز پورت می‌شود. برای اطلاع بیشتر از روند بازی Semispheres در ادامه می‌توانید به تریلر هنگام عرضه نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی نگاهی بیندازید و با حال‌و‌هوای آن بیشتر آشنا شوید.

| |


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده