نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

سرویس آنلاین Miiverse نینتندو به زودی برای Wii U و 3DS غیرفعال خواهد شد

کمپانی نینتندو قصد دارد به زودی یکی از سرویس‌های آنلاین قدیمی خود به نام سرویس Miiverse را برای Wii U و 3DS غیرفعال کند.

یکی از سرویس‌های آنلاین قدیمی نینتندو برای Wii U و 3DS با نام Miiverse به زودی آفلاین خواهد شد. نینتندو در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی اعلام کرد که این سرویس در تاریخ هفتم نوامبر (۱۶ شهریور) در سرتاسر جهان به حالت آفلاین درخواهد آمد. کمپانی که ابتدا خبر تعطیلی را فقط در ژاپن اعلام کرده بود، ساعاتی بعد تعطیلی سرویس Miiverse در دیگر نقاط جهان را در تمامی پلتفرم‌ها تایید کرد. به این ترتیب از هفته آینده تمامی ویژگی‌های Miiverse از جمله پیام‌رسانی و ایجاد پست و همچنین تمامی ویژگی‌های داخل بازی‌ها که مربوط به Miiverse باشند از کار خواهند افتاد. برای مدت زمان محدود، نینتندو به کاربران Miiverse اجازه می‌دهد کپی-پست‌های خود را دانلود کنند که پروسه انجام این کار در وب‌سایت نینتندو شرح داده شده است.

از بازی‌هایی که برخی ویژگی‌های آن‌ها وابسته به سرویس Miiverse است می‌توان به بازی Super Smash Bros، بازی Mario Party 10 و بازی Mario Kart 8 اشاره کرد. فهرست کامل بازی‌های تحت تاثیر این تعطیلی را از اینجا مشاهده کنید.

علاوه بر این، سرویس استریم تلویزیون کنسول Wii U نینتندو یعنی Tvii هم به همراه Wii U Chat در تاریخ هشتم نوامبر (۱۷ شهریور) تعطیل خواهد شد.

از زمان رونمایی Wii U در سال ۲۰۱۲، کمپانی نینتندو تلاش‌هایی برای بهبود و گسترش عملکرد و قابل دسترس بودن سرویس Miiverse انجام داد. برای مثال، امکان پشتیبانی از دستگاه‌های موبایل و مرورگرها و ایجاد بهبودهای فراوان در تابستان ۲۰۱۵ برخی از این تلاش‌ها بودند.

با توجه به اینکه سرویس آنلاین بزرگ بعدی نینتندو قرار است در سال ۲۰۱۸ رونمایی شود، از همان موقع احتمال تعطیلی سرویس Miiverse افزایش یافته بود. سرویس آنلاین نینتندو سوییچ ماهانه چهار دلار و سالانه ۳۰ دلار هزینه اشتراک دارد. در حال حاضر این سرویس رایگان است.

در ماه جولای (تیر-مرداد)، تعدادی داده‌کاو نشانه‌های تعطیلی این سرویس را پیدا کردند. بنابراین خبر امروز با وجود اینکه برای علاقه‌مندان به Miiverse تاسف‌بار بود، موجب غافلگیری کامل آن‌ها نشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده