نویسنده: سهند عباسپور
// شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

Mercy قهرمان بازی Overwatch در آپدیت جدید کاملا دگرگون شده است

پس از اعتراض‌های فراوان به کاراکتر Mercy در بازی Overwatch، حال بلیزارد او را متحول کرده است و شاهد یک مرسی با قابلیت‌های کاملا جدید خواهید بود.

بعد از پرده برداری از تغییرات بسیار گستره ای که بر روی قهرمان D.Va در بازی Overwatch اعمال شد، حالا نوبت به قهرمان دیگری از این بازی یعنی Mercy رسیده است که گویا قرار است تغییراتی حتی بنیادی‌تر از D.Va داشته باشد. هر دوی این تغییرات به همراه تعدادی دیگر همین امروز در یک پچ PTR برای بازی Overwatch عرضه شده اند و گویا این پچ Mercy را بیش از حد قوی کرده و قرار است قدرتش به زودی تضعیف شود.

Ultimate قهرمان مورد بحث یعنی Mercy به طور کامل جایگزین شده و توانایی Resurrect او حالا به یک توانایی استاندارد تبدیل شده است. این بار وی به جای اینکه تمام هم‌تیمی‌های نزدیکش را زنده کرده یا نجات دهد، تنها یک نفر را در محدوده‌ی ۵ متری خود هدف می‌گیرد و آن را به بازی بازمی‌گرداند. این قابلیت به مدت هر ۳۰ ثانیه یک بار فعال خواهد شد پس از استفاده این قابلیت دیگر امکان استفاده‌ی دوباره از این توانایی را نخواهد داشت و از همه مهم‌تر اینکه به هنگام استفاده از آن، دیگر در مقابل ضربات دشمن مصون نیست و آسیب پذیر خواهد بود. 

mercy

Ultimate جدید او با نام Valkyrie تمام قدرت زره Valkyrie وی را نمایان می‌کند به این معنی که به مدت ۲۰ ثانیه هر دو اسلحه‌ی Mercy و توانایی‌های او بهبود قابل توجهی خواهند داشت.

کمپانی Blizzard پیرامون این تغییرات توضیح می‌دهد:

با این که نجات دادن هم‌تیمی‌های از پا در‌آمده بخشی از هسته‌ی مرکزی گیم‌ پلی Mercy است، اما در عین حال، نحوه‌ی عملکرد این Ultimate مشکلات متعددی را در بازی ایجاد می‌کرد. در حقیقت بازی کردن مقابل او آزار‌دهنده بود! به نحوی که بازیکنانی که در نقش Mercy بازی می‌کنند، ترجیح می‌دادند در صحنه‌ها و نبرد‌های مهم از رو در رو شدن با دیگران خود‌داری کنند و در جایی قایم شوند. اما حالا با تغییر توانایی Resurrect وی به تک هدف بودن، با وجود اینکه هم‌چنان بخشی از گیم‌پلی اصلی او این قابلیت خواهد بود، هم دشمنان و هم یاران او به نحو بهتری می‌توانند بازی کنند. Ultimate جدید او با نام Valkyrie نیز حالا باعث می‌شود بتواند نقش بزرگ‌تری در بازی ایفا کند و گزینه‌های جدیدی را به او خواهد داد.

هرچند که پس از این تغییرات در بخش آزمایشی، مرسی باعث تعجب و اعتراض‌های بیشتر طرفداران شد چرا که قدرت تهاجمی او، مخصوصا در هنگام آلتیمیت جدید به شدت افزایش پیدا کرده است. او همچنین در هنگام آلتیمیت قادر است آزادانه پرواز کند و با قدرت و میزان تیرهای بی‌نهایت، تبدیل به یک قهرمان تهاجمی همه فن حریف شود!

همچنین در آپدیت PTR جدید، تغییرات گسترده‌ی D.Va نیز کاملا مشخص هستند. توانایی Defense Matrix او ضعیف‌تر شده اما هم‌چنان به طور کلی وی شخصیتی موثر در بازی خواهد بود و این امر هم به وسیله‌ی اضافه شدن یک قابلیت تهاجمی و توانایی او برای حمله و استفاده از توانایی‌هایش در حال پرواز محقق شده است.

تنها تغییر شخصیت محور دیگر بازی در رابطه با دیگر قهرمان این بازی یعنی Reinhardt است. حالا زمانی که سپر دفاعی او فعال باشد، بازیکنان می‌توانند با فشردن کلیک سمت چپ موس، دوربین بازی را در جهات مختلف حرکت دهند که باعث می‌شود او شانس بهتری برای بررسی محیط اطرافش داشته باشد و بتواند با دقت همه‌ چیز را تحت نظر بگیرد.

اضافه بر تمام این تغییرات، تعدادی از باگ‌ها و مشکلات بازی نیز برطرف شده اند و شما می‌توانید لیست کامل این تغییرات را اینجا مشاهده کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده