نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

بازی Metroid Prime 4 ممکن است در سال 2018 منتشر نشود

کمپانی نینتندو، بازی Metroid Prime 4 را در دسته بازی‌هایی با تاریخ عرضه «نامشخص» لیست کرد و احتمال می‌رود در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه این بازی نباشیم.

کمپانی نینتندو، دو ماه پیش در جریان نمایشگاه E3 2017 بازی‌های بسیاری را برای کنسول هیبریدی جدید خود یعنی نینتندو سوییچ معرفی کرد که بیشتر آن‌ها قرار است در سال ۲۰۱۸ عرضه شوند. با این حال، یکی از موردانتظارترین بازی‌های معرفی شده در آن نمایشگاه، بازی Metroid Prime 4 بود که طبق جدیدترین اخبار بازی احتمال دارد برخلاف انتظارات سال آینده منتشر نشود. 

این اطلاعات از آنجا بیرون آمد که نینتندو، اسناد جدیدی از اطلاعات تکمیلی خود را منتشر کرد که در آن فهرستی از تاریخ عرضه بازی‌های معرفی شده‌ی این شرکت به چشم می‌خورد. نسخه‌ی جدید سری بازی‌های Yoshi و همچنین نسخه جدید مجموعه Kirby، دو عدد از بازی‌ها که در جریان نمایشگاه E3 2017 نیز معرفی شده بودند، تاریخ عرضه‌شان در این فهرست به چشم می‌خورد و قرار است تا سال آینده برای نینتندو سوییچ عرضه شوند. اما در این فهرست، تاریخ انتشار بازی 4 Metroid Prime «نامشخص» ذکر شده است. البته به این معنا نیست که بازی سال آینده منتشر نمی‌شود، ولی از آن جهت که بازی‌های سال آینده به‌وضوح جلوی اسم‌شان «سال ۲۰۱۸» دیده می‌شود، می‌توان احتمال داد که سال آینده شاهد بازی Metroid Prime 4 نباشیم. 

علاوه بر این موضوع، نسخه جدید سری Pokemon که این بار در سبک نقش‌آفرینی است، برای «سال ۲۰۱۸ یا بعد» لیست شده که به این معناست این بازی نیز احتمالاً سال آینده منتشر نشود. البته این موضوع خیلی جای غافلگیری ندارد؛ زیرا سونکازو ایشیهارا، رئیس شرکت سازنده بازی Pokemon، در کنفرانس نینتندو اعلام کرده بود که این بازی «امکان دارد تا سال دیگر هم عرضه نشود».

بازی Metroid Prime 4، جدیدترین نسخه از سری Metroid Prime است. نسخه‌ی قبلی این سری، آخرین بار در سال ۲۰۰۷ برای Wii منتشر شده بود. برخلاف سه‌گانه‌ی اول سری Metroid، شماره‌ی جدیدی که در دست توسعه قرار دارد توسط استودیو رترو (Retro Studios) ساخته نمی‌شود و توسعه این نسخه به تیم جدیدی واگذار شده است. با این حال، کنسوکه تانابه، تهیه‌کننده این مجموعه، همچنان بر این پروژه نظارت دارد. 

با این‌که ممکن است نسخه جدید سری Pokemon و بازی Metroid Prime 4 را سال آینده شاهد نباشیم، اما برای سال آینده بازی‌های زیادی قرار است برای نینتندو سوییچ عرضه شود که می‌توان نسخه‌های جدید سری Yoshi و Kirby را نام برد. علاوه بر این‌ بازی‌ها، نینتندو مشغول ساخت یک نسخه‌ی اصلی جدید برای سری بازی‌های Fire Emblem است که ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. از جمله‌ی دیگر بازی‌ها، می‌توان این اسامی را نام برد: بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle، بازی Super Mario Odyssey، بازی Fire Emblem Warriors و بازی Xenoblade Chronicles 2. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده