نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

حالت همکاری بازی Far Cry 5 ظاهرا فقط پیشرفت داستانی یک نفر را ثبت می‌کند

احتمالا بخش همکاری دو نفره بازی Far Cry 5 تنها به یک نفر اجازه ذخیره کردن پیشرفت در بخش داستانی را می‌دهد.

درست است که بازی Far Cry 5 به شما و یکی از دوستانتان امکان تجربه کامل بخش داستانی بازی را می‌دهد، اما به نظر می‌رسد تنها یکی از شما امکان ذخیره‌سازی پیشرفتتان در بخش داستانی را خواهید داشت.

رونمایی اولیه بازی Far Cry 5 کمی ناامیدکننده بود. به جز یک تریلر کوتاه و مقدار کمی اطلاعات، در ابتدا تنها مورد امیدوارکننده به هدف سازندگان برای ساخت یک داستان سیاسی و تاریک بازمی‌گشت. چند هفته بعد و در نمایشگاه E3 2017 هم اتفاق چندان هیجان‌انگیزی رخ نداد. در نمایشگاه شاهد یک تریلر گیم‌پلی کوتاه و نه‌چندان جذاب بودیم و نکته عجیب، تمرکز بیش از اندازه روی آتش و انفجارهای اغراق‌آمیز و سلاح‌های قدرتمند بود که با لحن جدی رونمایی اولیه بازی تفاوت فراوانی داشت.

با این حال، یکی از اطلاعات بازی که از همان ابتدای رونمایی بازی توسط یوبیسافت، موجب ایجاد هیجان در طرفداران شد، بدون شک پشتیبانی کامل از حالت همکاری دونفره بود. البته بازی Far Cry 4 هم به بخش همکاری مجهز بود؛ اما این در مقایسه با چیزی که قرار است در نسخه پنجم پیاده‌سازی شود، بسیار محدود بود.

همکاری چندنفره در بازی Far Cry 5 به این معنا است که شما می‌توانید کل بازی را با یکی از دوستانتان تجربه کنید؛ اما به نظر می‌رسد یوبی سافت از ذکر یکی از جزئیات مهم این حالت خودداری کرده است. ترجمه یک ویدیوی جدید متعلق به وب‌سایت آلمانی Gamestar مشخص کرد که تنها یک بازیکن می‌تواند پیشرفت خود را ذخیره کند و نگه دارد.

این ویدیو بر اساس اطلاعاتی است که سازندگان در نمایشگاه E3 در اختیار این سایت قرار داده‌اند. این موضوع بسیار مهم است و با وجود اینکه هنوز توسط یوبی سافت تایید نشده است، موجی منفی را در میان کاربران ردیت و بسیاری دیگر از انجمن‌های معروف به راه انداخته است.

در صورتی که این موضوع حقیقت داشته باشد، به این معنا است که تنها میزبان بازی می‌تواند پیشرفت داستانی خود را نگه دارد و بازیکن مهمان بایستی مجددا ماموریت‌هایی را که انجام داده تجربه کند تا به سطح میزبان برسد.

امروزه بیشتر بازی‌هایی که از حالت همکاری چندنفره پشتیبانی می‌کنند، راه‌حل‌هایی برای این مشکل به‌کار برده‌اند. اما نادیده گرفتن پیشرفت یک بازیکن بدون شک موجب ناامیدی وی و عدم استفاده بازیکنان از این حالت خواهد شد؛ به خصوص که حالت همکاری تنها با دو نفر امکان‌پذیر است.

بازی Far Cry 5 در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۸ (۸ اسفند) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده