سرویس Steam Direct رسما آغاز به کار کرد
سرویس Steam Direct کمپانی ولو که با هدف ایجاد امکان جدیدی برای سازندگان جهت عرضه محصولاتشان به صورت ناشر–سازنده در فروشگاه استیم ساخته شده و جایگزین سرویس Greenlight محسوب میشود، از امروز به طور رسمی شروع به کار کرده است. به همین علت، امروز کمپانی ولو با انتشار پست جدیدی در بلاگ خود به تشریح مراحلی که سازندگان برای انتشار بازی خود از طریق سرویس Steam Direct بایستی آنها را طی کنند، پرداخته است.
توضیحات کامل پروسه ارسال بازی برای سرویس Steam Direct هماکنون از طریق وبسایت Steamworks در دسترس است، اما ولو گفته است که میتوان کل پروسه را در سه مرحله خلاصه کرد: آمادهسازی اسناد، پرداخت و بررسی.
ابتدا سازندگان بایستی یکسری اسناد دیجیتالی را جهت آغاز پروسه ارسال بازیشان آماده کنند. این اسناد اطلاعاتی از قبیل اطلاعات پایه کمپانی، اطلاعات بانکی برای پرداخت عایدات و اطلاعات مالیاتی را جهت تایید هویت از سازندگان میخواهند.
در کنار ارسال اسناد اولیه، سازندگان بایستی هزینه ثبت بازی در سرویس Steam Direct را هم بپردازند که فعلا در ازای هر بازی ۱۰۰ دلار است. پس از پرداخت اولین مبلغ، سازندگان میتوانند به طور رسمی به Steamworks دسترسی پیدا کنند و بازیهای بیشتری را در ازای پرداخت مبلغ مشابه برای سرویس ارسال کنند. همانطور که قبلا هم گفته شده بود، در صورتیکه بازی منتشر شده از طریق سرویس بتواند ۱۰۰۰ دلار بفروشد یا از طریق سیستم پرداخت درون برنامه مبلغ مشابهای را کسب کند، ۱۰۰ دلار اولیه به سازنده بازگردانده خواهد شد.
پس از آمادهسازی اسناد و ارسال بازی به سرویس Steam Direct، هر بازی به چند دلیل که ولو به توصیف آنها پرداخته، تحت پروسه بررسی قرار میگیرد:
به همین علت، ولو گفته است که هر بازی به طور مختصر توسط یکی از اعضای تیم بررسی میشود تا از پیکربندی صحیح، سازگاری با توضیحات موجود در صفحه فروشگاه و عدم وجود محتوای مخرب در آن اطمینان حاصل شود.
در صورتیکه یک بازی بدون مشکل باشد، ولو گفته است که این پروسه تقریبا یک یا دو روز زمان میبرد.
پورتال سازندگان ولو هم تغییرات جدیدی دریافت کرده و کمپانی مستندات APIها، ابزار، ویژگیها و بهترین تمرینات سازندگان در Steamworks را بروزرسانی کرده است. علاوه بر این، مستندات بروزرسانی شده شامل تغییرات سازمانی فراوانی هستند که امید میرود روند پیدا کردن اطلاعات موردنیاز در پورتال سازندگان را آسودهتر کند.
در این پست بلاگ ولو هم صحبتهای بیشتری در مورد روزهای آخر سرویس Greenlight شده و به سازندگانی که همچنان منتظر تایید بازی خود در این سرویس هستند، توصیههایی ارایه شده است.