// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

بازی Alan Wake به زودی از شبکه استیم و ایکس باکس لایو حذف خواهد شد

به دنبال انقضای مجوز موسیقی‌های بازی Alan Wake، این اثر از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف خواهد شد. دو روز فرصت دارید بازی را با ۹۰ درصد تخفیف خریداری کنید.

بازی Alan Wake یکی از آثار به‌یاد ماندنی استودیو رمدی (Remedy) در سبک ترسناک بود که به نظر می‌رسد هفت سال پس از انتشارش، دچار مشکلاتی قضایی در زمینه موسیقی‌های مورداستفاده در بازی شده است و به همین دلیل سازندگان اعلام کرده‌اند که این بازی از تاریخ ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) از شبکه‌های استیم و ایکس‌ باکس لایو برداشته خواهد شد تا این مشکل برطرف شود. البته برای کسانی که قبلا بازی را خریداری کرده‌اند هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مشکل اصلی، با توجه به توییت منتشر شده توسط رمدی، از این قرار است که تاریخ انقضای مجوزهای لازم برای موسیقی‌های بازی Alan Wake که توسط هنرمندانی نظیر دیوید بووی و همچنین گروه موسیقی دِپِش مد (Depeche Mode) ساخته شده است، پایان یافته و تیم سازنده به دنبال صدور دوباره مجوز برای موسیقی‌های بازی هستند که به نظر می‌رسد هزینه زیادی برای آنان دربر خواهد داشت. توییت استودیو Remedy به این شرح است:

فروش بازی Alan Wake با ۹۰ درصد تخفیف در استیم از ۲۳ اردیبهشت (۱۳ مه) آغاز خواهد شد. بازی در ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) به علت انقضای مجوز مربوط به موسیقی‌های آن از تمامی فروشگاه‌های آنلاین برداشته خواهد شد.

بازی Alan Wake هفت سال پیش و در روز ۲۴ اردیبهشت (۱۴ مه) منتشر شد و اکنون دچار چنین مشکلی شده است. شاید بتوان این را نشانی بر ناپایداری نسخه‌ دیجیتالی بازی‌ها دانست.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده