// جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

دیسک طلایی بازی Starcraft پس از ۲۰ سال پیدا شد

کمپانی بلیزارد، دیسکی را که ۲۰ سال پیش گم کرده بود، به لطف یک کلکسیونر بازی پیدا کرد.

هکتور سولارزانو، یک کلکسیونر ۳۲ ساله اهل نیوجرسی آمریکا است که مدتی پیش، مجموعه‌ای از بازی‌های شرکت بلیزارد را که شامل آثاری مثل Dibalo، Warcraft و البته Starcraft بود، از سایت ایبِی به قیمت تنها ۴۴ دلار خریداری کرد.

وقتی بازی‌های سولارزانو به دستش رسید، او با دیسکی طلایی روبرو شد که در تصاویر موجود در سایت ایبِی هم اشاره‌ای به آن نشده بود. Starcraft: Gold Master Source Code نامی بود که روی این دیسک حک شده بود. سولارزانو چندی پیش تصویر زیر را در اینستاگرامش منتشر کرد.

Starcraft: Gold Master Source Code

پس از این، سایت دوال‌شاکرز تصمیم گرفت تا صحبتی با سولارزانو در مورد دیسک داشته باشد. هکتور ماجرا را اینگونه تعریف کرد:

وقتی که جعبه را باز کردم، یک به یک بازی‌ها را تست می‌کردم تا بدانم که آیا کدهای آن‌ها استفاده شده است یا نه؛ تا اینکه یک دیسک طلایی در این بین به چشمم خورد؛ اما زیاد به آن توجه نکردم. سپس مشاهده کردم که روی آن واژه Starcraft نوشته شده است و جلویش هم جمله Gold Master Source Code حک شده است. در این لحظه بود که به خودم گفتم «این دیگر چیست؟». دیسک را کنار گذاشتم و سراغ دیگر بازی‌ها رفتم. وقتی بازی Heroes of Might and Magic IV Elite Edition برداشتم تا به آن هم نگاهی بیندازم، برچسبی را مشاهده کردم که رویش نوشته شده بود «اموال بلیزارد اینترتینمنت».

پس از این موضوع، بلیزارد از طریق پستی در سایت ردیت با سولارزانو ارتباط برقرار کرد و وکیل این کمپانی از هکتور خواست که بصورت دوستانه دیسک‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهند. سولارزانو نیز موافقت کرد و می‌دانست که درست‌ترین کار همین است.

برای یک کلکسیونر خیلی ناامیدکننده است که چنین چیزی را که در رویاها به دنبالش بوده، در واقعیت پیدا کند؛ ولی مجبور شود آن را پس دهد. به هر حال کار درست هم همین بود.

او همچنین در ادامه اشاره کرد که پیشنهادات زیادی را از سوی افراد مختلف دریافت کرده است.

حدود ۱۰۰ پیام از سوی مردم برای من فرستاده شده تا یک فایل iso از محتویات دیسک را در اختیار آن‌ها قرار دهم. حتی پیشنهاداتی به ارزش ۲۰۰۰ دلار هم برای خرید دیسک به من ارائه کردند.

might and magic vi

بلیزارد، برای قدردانی از اینکه سولارزانو دیسک را در اختیار آن‌ها قرار داده است، نسخه‌هایی از برخی بازی‌های خود را در اختیار وی قرار داد و همچنین کارت اعتباری هکتور را در سایت Battle.net به اندازه ۲۵۰ دلار شارژ کرد. همچنین بعد از مدتی، یکی از کارکنان بلیزارد تماسی با هکتور گرفت و او را بصورت رسمی به بازدید از کنوانسیون بلیزکان دعوت کرد.

من گفتم البته که می‎دانم بلیزکان چیست؛ اما من در نیوجرسی و شرق آمریکا زندگی می‌کنم و همچنین بلیط‌های این مراسم معمولا در یک چشم بر هم زدن فروخته می‌شوند.

البته این شخص هم کوتاه نیامد و یک سفر به بلیزکان با پرداخت تمام هزینه‌ها را به سولارزانو پیشنهاد داد و حتی او را برای صرف نوشیدنی دعوت کرد.

۲۰ بار از او تشکر و قدردانی کردم و واقعا نمیدانستم که چه بگویم. هر بار که از او تشکر می‌کردم او می‌گفت «نه،نه، من از تو متشکرم و می‌خواهم برایت یک نوشیدنی بخرم.»

اما این هم حتی پایان کار نبود. کارمند بلیزارد به او گفت که تا لحظاتی دیگر ایمیلی برایت ارسال می‌شود و پس از آن‌ هم سولارزانو تصویر پکیجی را که قرار بود به‌زودی دریافت کند، آپلود کرد و به اشتراک گذاشت.

بلیزارد تعدادی تجهیزات واقعی از دنیای بازی‌هایش برایم فرستاد.

تقریبا ۲۰ سال از گم شدن این دیسک می‌گذشت و پس از این همه سال دوباره دیسک طلایی Starcraft در دستان صاحب اصلی‌اش قرار گرفت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده