نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

خالق Assassin's Creed از دلایل ترک یوبیسافت می‌گوید

خالق Assassin's Creed اخیرا در مصاحبه‌ای در مورد مسائل مختلفی از جمله دلیل ترک یوبی‌سافت سخن گفته است.

پاتریس دزیله، خالق سری بازی‌های مشهور Assassin's Creed است که البته پس از مدتی و در پی شکایتی که از یوبی سافت داشت، از کمپانی فرانسوی جدا شد. حال، وی مصاحبه‌ای داشته و در آن اعلام کرده که بودن در یک کمپانی بزرگ برایش بسیار دشوار است؛ چرا که سیاست‌های چنین کمپانی‌هایی وی را مجبور می‌کند که به رسانه‌ها در جریان مصاحبه‌ها دروغ بگوید. وی در این مورد گفت:

مشکل اصلی من از بودن در یک کمپانی بزرگ این بود که همیشه مقابل رسانه‌ها قرار می‌گرفتم و باید به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دادم و در مورد مسائلی مثل نحوه پیشرفت ساخت بازی صحبت می‌کردم. اما سیاست‌های شرکت به شکلی بود که من گاهی در این صحبت‌ها مجبور می‌شدم دروغ بگویم؛ یا اینکه باید صحبت‌هایی را که توسط دیگران در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شده بود به رسانه‌ها منتقل می‌کردم و حرف‌هایی می‌زدم که بقیه دوست دارند.

اما واقعیت این است که من هرگز دروغگوی خوبی نبودم و نیستم و در نتیجه، انجام دادن این کار‌ها برای من بسیار سخت و دشوار بود.

دزیله در ادامه صحبت‌هایش گفت:

علاوه بر این، من فهمیدم که وقتی یک مجموعه بسیار بزرگ می‌سازید، در اصل باعث می‌شود تا افرادی که هیچ اهمیتی به شما نمی‌دهند، به درآمد برسند. اما زمانی رسید که به خودم گفتم کافی است! از این پس اگر بخواهم نسخه‌ای از Assassin's Creed را بسازم، آن را فقط برای خودم، اطرافیانم، کِبِک و مردم مونترئال خواهم ساخت.

خالق Assassin's Creed در ادامه اعلام کرد که نامزدش نقشی اساسی در جدایی‌اش از یوبیسافت داشته است:

وی یک روز به من گفت که تو از حضور در یوبیسافت خوشحال نیستی و همین حرف باعث شد تا بدانم که وی حقیقت را می‌گوید و به این مشکل پی ببرم. حال هفت سال است که از یوبی‌سافت جدا شده‌ام.

دزیله در حال حاضر رییس استودیو Panache است که خودش آن را تاسیس کرده است. این استودیو در حال حاضر ۲۴ نفر عضو دارد و هدف دزیله این است که این تعداد را تا پایان سال جاری میلادی به ۳۰ نفر برساند. در مقام مقایسه، دزیله در مصاحبه اخیرش اعلام کرد که تیم سازنده بازی Asssassin's Creed 2 در حدود ۸۰۰ نفر عضو داشت. با این حال، وی معتقد است که کار کردن در تیم‌های کوچک‌تر راحت‌تر است؛ چرا که شما همه اعضای تیم را می‌شناسید.

پس از شکایتی که دزیله از یوبی‌سافت داشت، وی توانست حق ساخت بازی 1666: Amsterdam را دوباره از آنِ خود کند. حال در مصاحبه اخیر دزیله با گیمولوژی، وی اعلام کرده که روزی قطعا این بازی را در استودیوی جدیدش خواهد ساخت. وی همچنین اطلاعات بیش‌تری نیز از بازی ارائه کرده است:

همه ما انسان‌های خوبی هستیم که گاهی رفتار‌های اشتباهی انجام می‌دهند. به بیان دیگر، همه ما یک شیطان درون داریم و این بازی در مورد این موضوع است. جالب اینکه این مساله شیطان درون یک موضوع جهانی است و در فرهنگ‌های مختلفی به آن اعتقاد دارند. با این حال من می‌خواهم که در بازی 1666: Amsterdam به این موضوع بپردازم.

البته استودیو Panace پیش از اینکه سراغ بازی 1666: Amsterdam برود، یک بازی دیگر با نام بازی Ancestors: The Humankind Odyssey در دست ساخت دارد. داستان این بازی سوم-شخص در ۱۰ میلیون سال پیش روایت می‌شود و در ابتدا قرار بود بازی به صورت اپیزودیک عرضه شود که این تصمیم اخیرا عوض شد و بازی به شکل کامل منتشر خواهد شد.

نظرات خود را در مورد صحبت‌های دزیله با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده