// جمعه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

کمپانی رمدی به دنبال عرضه اولیه سهام است

کمپانی رمدی اینترتینمت در راستای رشد خود قصد دارد سهامش را به صورت عمومی عرضه کند.

رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) یک کمپانی فنلاندی است که در تاریخ ۱۹۹۵ تاسیس شد. با اینکه این استودیو آی‌پی‌های زیادی در اختیار ندارد، ولی سازنده بازی Max Payne، یا بازی‌هایی مثل بازی Alan Wake و بازی Quantum Break است. با این حال، رمدی آنچنان محبوبیت بالایی بین عموم ندارد و بیشتر برای اشخاصی که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند، مطرح است.

حال با توجه به اخبار بازی منتشر شده، ظاهرا این کمپانی قصد دارد برای رشد و بزرگ شدن خود به سراغ عرضه اولیه سهام یا IPO برود. در واقع رمدی اینترتینمنت قصد دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند تا علاقه‌مندان یا سرمایه‌گذاران بتوانند این سهام را خریداری کنند. از این‌رو اگر کمپانی این کار را انجام دهد، از قالب کمپانی با سهام خاص خارج و به یک کمپانی با سهام عام تبدیل می‌شود.

رمدی معتقد است که با انجام این کار می‌تواند از سطح کنونی فراتر رود و یک موقعیت بهتر را برای خود در صنعت بازی‌های ویدیویی به‌وجود بیاورد. همچنین در ادامه گفته شده است که برنامه IPO کمپانی رمدی در ماه مه با یک هدف برگزار خواهد شد و آن هم اجرای استراتژی جدید، در راستای رشد کمپانی و پوشش دادن هزینه‌های تبلیغاتی و ساخت پروژه‌های جدید است.

ترو ویرتالا، مدیرعامل کمپانی، عقیده دارد که رمدی یک کمپانی چند-پروژه‌ای (Multi-Project Model) است که این ویژگی به آن اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی با کیفیت بالا را بسازد و در اختیار کاربران قرار بدهد. همچنین در ادامه ویرتالا به این نکته اشاره کرد که هدف او و تیمش این است که در آینده به یکی از کمپانی‌های مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند.

یکی دیگر از دلایلی که مسئولین رمدی قصد انجام این حرکت را دارند، مربوط به حق مالکیت است. دو بازی Alan Wake و Quantum Break مراحل ساخت طولانی‌ای را سپری کردند و به دلیل موقعیتی که کمپانی رمدی در آن قرار داشت، نمی‌توانست روی آی‌پی خود کنترل داشته باشد.

در ادامه مارکوس ماکی، موسس کمپانی رمدی، در این‌باره می‌گوید:

کمپانی رمدی یک کمپانی بازیسازی است که تخصص خاصی در تجارت بازی و تولید محتویات دارد. در کنار داشتن صلاحیت توسعه بازی و تجاری کردن آن، برای اینکه یک بازی به موفقیت برسد نیازمند تیمی است که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد. همچنین شما نیاز به یک رابطه تجاری قوی و منابع مالی دارید که بتوانند به صورت کامل شما را پشتیبانی کنند.

کمپانی رمدی در سال ۲۰۱۶ با رشدی ۲۰ درصدی در بخش درآمد مواجه شد و هم‌اکنون دو پروژه در دست ساخت دارد. اولین پروژه بازی FPS CrossFire است و دومین پروژه با اسم رمز P7 شناخته می‌شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده