آشنایی با کلاس نکرومنسر بازی Diablo 3
به تازگی نکرومنسر (Necromancer)، به عنوان جدیدترین کلاس بازی Diablo 3 در اختیار تسترها قرار گرفته و در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی بلیزارد مشخصات کامل مهارتها و قابلیتهای این کلاس را معرفی کرده است.
پیش از شروع، نکته مهم در مورد کلاس نکرومنسر وجود آن در حالت آزمایشی است، بنابراین احتمالا بلیزارد برخی ویژگیهای آن را تغییر خواهد داد و طبق گفته خودش در یکی از پستهای بلاگ بتلنت، این تغییرات اساسی خواهند بود. در ضمن آیتمهای Legendary کلاس نکرومنسر بازی Diablo 3 هنوز در اختیار بازیکنان قرار نگرفته و بعدا به بخش آزمایشی افزوده میشوند.
در مجموع، طبق گفته بلیزارد، نکرومنسر به مهارتهای فراوانی مجهز است که برخی از آنها مانند Bone Spikes، Siphon Blood و Grim Scythe از مهارتهای اصلی وی هستند.
یک مهارت دیگر به نام Army of the Dead هم برای نکرومنسر وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست، میتوانید ارتشی از اسکلتها را برای مبارزه فرا بخوانید و ۳۰۰۰ درصد آسیب بیشتر به دشمنان وارد کنید.
یکی از ویژگیهای غیرفعال نکرومنسر Swift Harvesting است که سرعت مهارت Bone Spikes، Siphon Blood و Grim Scythe را ۱۵ درصد افزایش میدهد. دیگر مهارت غیرفعال نکرومنسر Commander of the Dead نام دارد که هزینه مهارت Command Skeletons و سرعت فعالسازی مجدد Command Golem را ۳۰ درصد کاهش میدهد.
در ادامه به بررسی اجمالی تمامی مهارتهای نکرومنسر در بازی دیابلو 3 طبق پست بلاگ بتلنت میپردازیم. بلیزارد میگوید کلاس نکرومنسر چندین ماه در دست توسعه بوده و تسترها میتوانند او را امتحان کنند، اما تاریخ عرضه آن برای عموم بازیکنان مشخص نیست.
مهارتهای اصلی:
Bone Spikes
مهارت پایه (فیزیکی): تولید 24 Essence
احضار نیزههای استخوانی از زمین با آسیب ۱۵۰ درصد بر ثانیه
تاثیر فوری (فیزیکی):
Bone spikes دشمنان را برای یک ثانیه گیج میکند.
دیگر مهارتها:
- Path of Bones (فیزیکی)
- Bone Pillars (سمی)
- Frost Spikes (سرمایی)
- Blood Spikes (فیزیکی)
Siphon Blood
مهارت پایه (فیزیکی): تولید ۱۲ Essence در ازای هر دشمن
احضار یک Scythe در جلوی شما که ۱۵۰ درصد آسیب فیزیکی میرساند.
دیگر مهارتها:
- Blood Scythe (فیزیکی)
- Execution (فیزیکی)
- Frost Scythe (فیزیکی)
- Dual Scythes (فیزیکی)
- Cursed Scythe (فیزیکی)
مهارتهای ثانویه:
Death Nova
مهارت پایه (سمی):
هزینه: ۲۰ Essence
یک Nova رها میکند که در محدوده ۲۵ یاردی، به تمامی دشمنان ۳۵۰ درصد آسیب میرساند.
دیگر مهارتها:
- Tendril Nova (فیزیکی)
- Bone Nova (فیزیکی)
- Blood Nova (فیزیکی)
- Blight (سمی)
- Unstable Compound (سمی)
Bone Spear
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۲۰ Essence
یک استخوان برنده پرتابی را احضار میکند که ۴۵۰ درصد به تمامی دشمنانی که از آنها عبور کند، آسیب میزند.
دیگر مهارتها:
- Crystallization (سرمایی)
- Shatter (فیزیکی)
- Blighted Marrow (سمی)
- Blood Spear (فیزیکی)
- Teeth (فیزیکی)
Skeleton Mage
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۲۰ Essence
یک اسکلت را از زمین بلند میکند که به دشمنان شما حمله کرده و به مدت ۶ ثانیه در هر حمله ۴۰۰ درصد آسیب وارد میکند.
دیگر مهارتها:
- Gift of Death (فیزیکی)
- Singularity (فیزیکی)
- Life Support (فیزیکی)
- Contamination (سمی)
Skeleton Archer (سرمایی):
- یک اسکلت کماندار را از زمین بلند میکند که ۴۰۰ درصد آسیب وارد میکند.
- اسکلتهای کماندار ۱۰ بار پس از هر حمله موفق، سرعت حمله شما را به مدت پنج ثانیه، سه درصد افزایش میدهند.
مهارتهای BLOOD & BONE
Bone Armor
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۱۰Essence
استخوانهای دشمنان اطراف را کنده و ۱۵۰ درصد آسیب میرساند، سپس یک زره ایجاد کرده که سه درصد آسیب هر ضربه دشمن را تا ۱۰ دشمن کاهش میدهد. Bone Armor به مدت ۶۰ ثانیه دوام دارد.
دیگر مهارتها:
- Dislocation (فیزیکی)
- Thy Flesh Sustained (فیزیکی)
- Reap of Anguish (فیزیکی)
Bone Spirit
مهارت پایه (فیزیکی):
یک روح استخوان را پرتاب میکند که به دنبال دشمنان میرود و هنگام برخورد با آنها، ۴۰۰۰ درصد آسیب وارد میکند.
شما هر ۱۵ ثانیه یک Charge جدید دریافت میکنید و میتوانید تا سه Charge را ذخیره کنید. زمان شارژ مجدد نیز یک ثانیه در ازای مصرف هر جسد کاهش پیدا میکند.
دیگر مهارتها:
- Possession (فیزیکی)
- Panic Attack (سمی)
- Poltergeist (سرمایی)
- Unfinished Business (سرمایی)
- Astral Projection (سرمایی)
Blood Rush
مهارت پایه (فیزیکی):
Cooldown: پنج ثانیه
هزینه: پنج درصد سلامتی
شما را به ۵۰ یارد دورتر انقال میدهد.
دیگر مهارتها:
- Transfusion (فیزیکی)
- Hemostasis (فیزیکی)
- Metabolism (فیزیکی)
- Potency (فیزیکی)
- Molting (فیزیکی)
Simulacrum
مهارت پایه (فیزیکی):
۱۲۰ ثانیه: Cooldown
هزینه: ۵۰ درصد سلامتی
یک تمثال خونی ایجاد میکند که به مدت ۱۵ ثانیه Essence تولید میکند.
دیگر مهارتها:
- Reservoir (فیزیکی)
- Cursed Form (فیزیکی)
- Blood and Bone (فیزیکی)
- Self Sacrifice (فیزیکی)
مهارتهای REANIMATION
Land of the Dead
مهارت پایه (فیزیکی):
۱۲۰ ثانیه: Cooldown
میتوان از تمامی مهارتهای اجساد به مدت پنچ ثانیه استفاده کرد.
دیگر مهارتها:
- Invigoration (فیزیکی)
- Frozen Lands (سرمایی)
- Plaguelands (سمی)
- Land of Plenty (فیزیکی)
- Shallow Graves (فیزیکی)
Command Skeletons
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۵۰ Essence
حالت فعال: میتوانید به اسکلتهای خود برای حمله به اهداف مختلف دستور دهید و آسیب وارده آنها را ۵۰ درصد به مدت پنج ثانیه افزایش دهید.
حالت غیرفعال: هر دو ثانیه اسکلتهای جدیدی نهایتا تا هفت عدد از زمین بلند میشوند. اسکلتها در ازای هر حمله ۵۰ درصد آسیب بیشتر وارد میکنند.
دیگر مهارتها:
- Enforcer (فیزیکی)
- Dark Mending (فیزیکی)
- Freezing Grasp (سرمایی)
- Kill Command (سمی)
- Frenzy (فیزیکی)
Command Golem
مهارت پایه (سمی):
۶۰ ثانیه: Cooldown
- حالت فعال: میتوانید به Golemها را برای رفتن به یک نقطه خاص فرمان دهید، جایی که آنها فرو ریخته و به پنچ جسد تبدیل میشوند.
- حالت غیرفعال: یک Flesh Golem برای کمک به شما برمیخیزد. Flesh Golem در هر حمله ۴۵۰ درصد آسیب میزند.
دیگر مهارتها:
- Bone Golem (فیزیکی)
- Blood Golem (فیزیکی)
- Flesh Consuming Golem (سمی)
- Decay Golem (سمی)
- Ice Golem (سرمایی)
Army of the Dead
مهارت پایه (فیزیکی):
۱۲۰ ثانیه: Cooldown
ارتش عظیمی از اسکلتها بر میخیزند و به نقطه مشخص شده حمله کرده و در محدود ۱۵ یاردی ۳۰۰۰ درصد آسیب وارد میکنند.
دیگر مهارتها:
- Catatonic Grasp (سمی)
- Frozen Army (سرمایی)
- Unconventional Warfare (فیزیکی)
- Dead Storm (فیزیکی)
نفرینها (CURSES)
Decrepify
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۱۰ Essence
یک نفرین فلج کننده که حرکت نیروهای دشمن را ۷۵ درصد کاهش میدهد و به مدت ۳۰ ثانیه آسیبی که وارد میکنند را ۲۰ درصد کاهش میدهد.
دیگر مهارتها:
- Opportunist (فیزیکی)
- Borrowed Time (فیزیکی)
- Wither (فیزیکی)
- Dizzying Curse (فیزیکی)
- Enfeeblement (فیزیکی)
Frailty
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۱۰ Essence
یک نفرین فلج کننده که دشمنانی با کمتر از ۱۵ درصد سلامتی را به مدت ۳۰ ثانیه میکشد.
دیگر مهارتها:
- Volatile Death (فیزیکی)
- Scent of Blood (فیزیکی)
- Aura of Frailty (فیزیکی)
- Early Grave (فیزیکی)
Leech
مهارت پایه (فیزیکی):
هزینه: ۱۰ Essence
منطقه مدنظر را نفرین میکند. دشمنان نفرین شده مهاجم خود را در ازای از دست دادن یک درصد از سلامتیشان به مدت ۳۰ ثانیه درمان میکنند.
دیگر مهارتها:
- Transmittable (فیزیکی)
- Sanguine End (فیزیکی)
- Cursed Ground (فیزیکی)
- Blood Flask (فیزیکی)
- Osmosis (فیزیکی)
مهارتهای مربوط به اجساد (CORPSES)
Corpse Explosion
مهارت پایه (فیزیکی):
اجساد منطقه موردنظر را در محدوده ۱۱ یارد منفجر کرده و به دشمنان موجود در محدوده ۲۰ یاردی، آسیب ۱۵۰ درصدی وارد میکند.
دیگر مهارتها:
- Final Embrace (فیزیکی)
- Close Quarters (سمی)
- Bloody Mess (فیزیکی)
- Dead Cold (سرمایی)
- Shrapnel (سمی)
Corpse Lance
مهارت پایه (فیزیکی):
یک دشمن را هدفگیری کنید تا یک جسم پرتاب شونده از اجساد اطراف احضار شود و ۷۵۰ درصد آسیب به هدف برساند.
دیگر مهارتها:
- Brittle Touch (سرمایی)
- Blood Lance (فیزیکی)
- Visceral Impact (فیزیکی)
- Shredding Splinters (سمی)
- Ricochet (فیزیکی)
Devour
مهارت پایه (فیزیکی):
اجساد موجود در محدوده ۶۰ یاردی را مصرف میکند تا در ازاری هر جسد، ۱۰ Essence دریافت کنید.
دیگر مهارتها:
- Ruthless (فیزیکی)
- Voracious (فیزیکی)
- Devouring Aura (فیزیکی)
- Satiated (فیزیکی)
- Cannibalize (فیزیکی)
Revive
مهارت پایه (فیزیکی):
۱۰ جسد موجود در منطقه مدنظر تا محدوده ۲۰ یارد به مدت ۱۵ ثانیه احیا میشوند.
دیگر مهارتها:
- Oblation (فیزیکی)
- Personal Army (فیزیکی)
- Recklessness (سرمایی)
- Purgatory (فیزیکی)
مهارتهای غیرفعال:
Fueled by Death
مصرف یک جسد سرعت دویدن شما را به مدت پنج ثانیه سه درصد افزایش میدهد.
Life from Death
مصرف یک جسد به احتمال ۲۰ درصد یک Health Globe تولید میکند.
Stand Alone
زره را ۱۰۰ درصد افزایش داده، در ازای هر minion فعال، ۱۰ درصد از این مقدار کم میشود.
Bone Prison
مهارتهای Bone Spear، Bone Spikes و Bone Spirit احتمال ۱۰ درصد گرفتار کردن دشمنان در Bone Prison به مدت سه ثانیه را فراهم میکنند.
Commander of the Dead
هزینه مهارت Command Skeletons و سرعت فعالسازی مجدد Command Golem را ۳ ۰درصد کاهش میدهد.
Swift Harvesting
سرعت حمله Bone Spear، Bone Spikes و Bone Spirit را ۱۵ درصد افزایش میدهد.
Aberrant Animator
minionهای شما ۲۰۰ درصد از Thornهای شما را دریافت میکنند.
Eternal Torment
نفرینهای شما ۵۰ درصد هزینه کمتری دارند و تا ابد باقی میمانند.
Blood for Blood
برداشتن یک Health Globe هزینه سلامتی شما برای جادوی بعدی Blood را حذف میکند. این اثر تا سه بار قابل ذخیره است.
Blood is Power
هر پنج درصد سلامتی از دست رفته تمامی cooldownها را یک درصد کاهش میدهد.
Draw Life
Health Regen شما را به ازای هر دشمنی در محدود ۲۰ یارد، ۱۰ درصد افزایش میدهد.
Extended Servitude
مدت زمان مهارت Skeletal Mage را افزایش داده و ۲۵ درصد minionها را احیا میکند.
Final Service
در ازای اینکه شما ضربه مرگباری دریافت کنید، تمامی minionها مصرف میشوند و ۱ د۰رصد سلامتی شما باز میگردد. این مهارت تنها هر ۶۰ ثانیه یکبار رخ میدهد.
Grisly Tribute
هنگامی که یکی از minionها به دشمنی آسیب رساند، شما ۱۰ درصد سلامتی خود را به دست میآورید.
Overwhelming Essence
ظرفیت Essence شما ۴۰ درصد افزایش پیدا میکند.
Rathma's Shield
پس از استفاده از مهارتهای Land of the Dead، Army of the Dead و Simulacrum تا چهار ثانیه سلامتی خود را از دست نخواهید داد.
Rigor Mortis
مهارتهای Blight علاوه بر قابلیتهای خود، دشمنان را ۳۰ درصد کند کرده و سرعت حمله آنها را به مدت پنج ثانیه ۱۵ درصد کاهش میدهد.
Serration
مهارتهای Bone Spikes، Bone Spear و Bone Spirit در ازای هر دو یارد میان شما و دشمنان، تا نهایتا ۱۵ درصد، یک درصد آسیب اضافی میرساند.