// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

مایکروسافت آکادمی بازیسازی خود را راه اندازی کرد

مایکروسافت آکادمی ایکس‌باکس خود را راه اندازی کرد تا علاقه‌مندان بتوانند رایگان بازیسازی را یاد بگیرند.

فروشگاه استرالیا مایکروسافت در این هفته میزبان آکادمی ایکس‌باکس خواهد بود. آکادمی که در جریان آن به رایگان یک سری کلاس‌های بازیسازی برای علاقه مندان برگزار خواهد شد که می‌توانند نحوه توسعه بازی روی رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس را یاد بگیرند. همچنین در این کلاس‌ها، آکادمی سرگرمی تعاملی (AIE) نیز با مایکروسافت همکاری خواهد داشت، آکادمی که از دانشگاه‌های چند ملیتی تشکیل شده است که تمرکزشان روی ساخت بازی، انیمیشن و جلوه‌های بصری است. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، تاریخ شروع کلاس‌ها در بازه زمانی تعطیلات مدارس شرقی استرالیا است و دانش آموزان با شرکت کردن در این کلاس‌ها می‌توانند در مورد مراحل و فرآیند ساخت بازی‌ها اطلاعات کسب کرده و با بازیسازی آشنا شوند. همچنین در ادامه گفته شده است که این کلاس‌ها در سه دوره آموزشی مختلف برگزار خواهد شد که همه‌ی این دوره‌ها توسط استادان AIE تدریس خواهند شد. این دوره‌ها عبارتند از طراحی بازی، برنامه نویسی بازی و توسعه بازی بر روی ایکس‌باکس وان

دوره‌های ذکر شده، شباهت خاصی به دوره‌های آکادمی سرگرمی تعاملی داشته و علاقه‌مندان می‌توانند در ادامه در شاخه‌ی مورد علاقه‌شان راه خود را ادامه دهند. تمامی هزینه‌های این دوره‌ها بر عهده فروشگاه مایکروسافت بوده و هر دوره در مدت زمان سه ساعته برگزار می‌شود. طبق گفته‌های سایت گیم‌اسپات، هر دانش آموز در طول هر کلاس می‌تواند از طریق تبلت سرفیس که به وی داده می‌شود، کارهای مختلفی نظیر نوت برداری، طراحی و مشاهده وظایف برنامه نویسی را انجام دهید. همچنین کیت توسعه ایکس‌باکس وان اس جهت برنامه نویسی نیز در اختیار افراد قرار داده می‌شود. 

در دوره طراحی بازی، تمرکز بر روی این است که دانش آموزان بتوانند به واسطه ابزارهایی که در اختیارشان قرار داده شده است، طراحی یک بازی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و در مورد آن‌ها با سایرین بحث کنند. اینکه آن‌ها بتوانند ایده اولیه یک بازی را قبل از برنامه نویسی آن رشد دهند، از اهداف اصلی دوره طراحی بازی به حساب می‌آید. نکته جالب کلاس‌ها این است که در ابتدا دانش آموزان، توضیح کوتاهی در مورد بازی که قصد توسعه آن را دارند نوشته و سپس، جای دانش آموزان کلاس عوض می‌شود و آن‌ها با خواندن نوشته‌های یکدیگر می‌توانند بازخورد خود را اعلام کرده و المان‌ها و مکانیزم‌های مورد نظر برای ساخت آن بازی را نام ببرند. این کار سبب می‌شود که همیشه ایده‌ها با سایرین در میان گذاشته شوند.

در بخش برنامه نویسی بازی نیز مسئولین دانش آموزان را با موتور گرافیکی یونیتی آشنا کرده و بازیسازی از طریق آن روی پلتفرم‌های مختلف را آموزش می‌دهند. اینکه چطور برنامه نویسی سه بعدی انجام دهید و آبجکت‌های شما در طول برنامه نویسی چه مواردی هستند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کنید، از اهداف این دوره آموزشی است. همچنین نمایندگان AIE در این کلاس‌ها نیز اعلام کرده‌اند که کلاس‌های سه ساعتی دوره برنامه نویسی، برنامه نویسی‌های پایه برای هوش مصنوعی را نیز پوشش می‌دهد.

Xbox Academy

آخرین دوره که توسعه بازی روی ایکس‌باکس وان است است، تمرکز روی توسعه بازی روی کنسول‌های مایکروسافت دارد و از طرفی، در این دوره نحوه بازیسازی و توسعه برنامه روی پلتفرم جهانی ویندوز (ایکس‌باکس، رایانه‌های شخصی، هولولنز و پلتفرم‌ موبایل) نیز آموزش داده می‌شود.

در آخر اعلام شده است که علاقه‌مندان پس از به اتمام رساندن این دوره‌ها، می‌توانند در منزل نیز به یادگیری‌ها و تمرین مواردی که آموخته‌اند، ادامه دهند. زیرا موتور گرافیکی یونیتی یک موتور گرافیکی رایگان است و هر ایکس‌باکس را براحتی می‌توانید به یک کیت توسعه تبدیل کنید. از طرفی می‌توانید کارها و پیشرفت‌های خود در طول این دوره‌ها را روی فلش مموری ریخته و در منزل آن‌ها را ادامه دهید. اولین دوره آکادمی ایکس‌باکس از تاریخ ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) شروع شده است و تا دو اردیبهشت (۲۲ آوریل) ادامه خواهد داشت. 

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه مخصوص در فروشگاه مایکروسافت، در این رویداد ثبت نام کنند. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده