نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

ساخت کنسول نینتندو سوییچ ۲۵۷ دلار هزینه دارد

به تازگی مطلع شدیم ساخت هر کنسول نینتندو سوییچ برای کمپانی نینتندو ۲۵۷ دلار هزینه دارد و این کنسول می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ میلیون واحد بفروشد.

چند سال پیش، تولیدکنندگان کنسول‌های بازی محصولات خود را با ضرر می‌فروختند که در مواردی مانند سونی و کنسول پلی‌استیشن 3 موجب می‌شد که کمپانی سازنده تا مرز ورشکستگی هم پیش رود. بروز اینگونه اتفاقات موجب شد تولیدکنندگان رویکرد خود نسبت به فروش کنسول‌های بازی را تغییر دهند. سوالی که به وجود می‌آید این است که ساخت هر کنسول جدید چه هزینه‌ای دارد؟ نینتندو سوییچ، جدیدترین کنسول بازی عرضه شده، مثال خوبی برای یافتن پاسخ این سوال است.

طبق گزارش منتشر شده توسط کمپانی Fomalhaut و به نقل از تاکاشی موچیزاکی، نویسنده ژاپنی مجله وال استریت، کمپانی نینتندو برای تولید هر کنسول نینتندو سوییچ ۲۵۷ دلار هزینه می‌کند. در آمار ارایه شده، هزینه‌های جانبی دیگر مانند هزینه حمل و نقل و البته سهم فروشندگان و غیره هم در نظر گرفته شده است. نینتندو سوییچ به قیمت ۲۹۹ دلار در آمریکا به فروش می‌رود و قیمت آن در اروپا، به دلیل مالیات بیشتر، معادل با ۳۲۹ یورو است.

به توجه به این گزارش، می‌توان صحبت‌های نینتندو مبنی بر فروش بدون ضرر سوییچ را تایید کرد. البته نینتندو از فروش هر کنسول سود چندانی به دست نمی‌آورد، اما روند تولیدکنندگان برای رسیدن به سود، برمبنای فروش نرم افزار به ازای پلتفرم است. این میزان هر چقدر بالاتر باشد، سود بیشتری عاید تولیدکننده خواهد شد.

موچیزاکی در پایان گزارش خود گفته است که نینتندو سوییچ احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ به فروش ۳۰ میلیون واحد خواهد رسید.


منبع gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده