// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

Overwatch و پلی استیشن 4 بر پوشش رسانه ای سال ۲۰۱۶ مسلط بودند

گروه ICO Partners در آمار سالانه خود، از بازی Overwatch و کنسول پلی‌استیشن 4 به عنوان بیشترین بازتاب‌های رسانه‌ای سال یاد کرد.

در جدیدترین اخبار بازی، براساس مطالعه جدیدی که توسط گروه ICO Partners انجام گرفته، در سال ۲۰۱۶ بازی Overwatch و کنسول پلی‌استیشن 4 بیشترین «بازتاب رسانه‌ای» را داشته‌اند.

نتایج این مطالعه، نشان می‌دهد که مقالات مرتبط با بازی Overwatch موفق شده سهم دو برابری را از کل مقالات رقیب خود در نمودار، یعنی بازی Pokemon Go به خودش اختصاص دهد. این آمار که به شکل سالانه توسط ICO منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که از بازی Overwatch حدود ۷۵ هزار مطلب در رسانه‌های حوزه بازی منتشر شده است، در حالی که بازی Pokemon Go، حدود ۳۵ هزار مقاله را به خود اختصاص داده است. پس از این دو بازی، بازی‌های Final Fantasy XV ،Battlefield 1 و DOOM در ردیف‌های بعدی نمودار قرار گرفته‌اند.

حال که صحبت از بازی Battlefield 1 شده، باید گفت مقاله‌هایی که این بازی به خود اختصاص داده، ۴۰ درصد بیشتر از رقیب اصلی خود یعنی بازی Call of Duty: Infinite Warfare بوده است. در این زمینه، مقالات مرتبط با جدیدترین بازی Call of Duty دوازده درصد کم‌تر از بازی قبلی مجموعه خودش هم بوده است.

البته ذکر این نکته مهم است که رصد رسانه‌ها، به صورت عمده محدود به رسانه‌های مختص حوزه بازی است، به این معنی که مقدار قابل توجهی از پوشش رسانه‌ای بازی Pokemon Go که توسط طیف وسیعی از سایت‌ها و نشریات «جریان اصلی رسانه‌ای» صورت گرفته در این آمار لحاظ نشده است.

شما در پایین می‌توانید آمار ۱۵ بازی برتر سال ۲۰۱۶ از نظر پوشش رسانه‌ای را مشاهده کنید.

ICO Partners - Games Media 2016

بازی Overwatch به لحاظ آمار، نه تنها سلطه کاملی در پوشش رسانه‌ای سال ۲۰۱۶ داشته، بلکه همین جایگاه را به نسبت تمامی بازی‌های سال ۲۰۱۵ نیز داشته است؛ پوشش رسانه‌ای این بازی، در واقع ۵۰ درصد بیش از هر کدام از بازی‌های معرفی شده شرکت ICO Partner در سال ۲۰۱۵ بوده است.

رئیس این گروه در زمینه موفقیت جالب‌ توجه بازی Overwatch و No Man’s Sky گفته است:

بازی Overwatch [در کنار No Man’s Sky] از این جهت قابل توجه است که یکی از تنها دو بازی کاملا جدیدی است که در این رتبه‌بندی قرار می‌گیرد. بسیاری از نظر دهندگان، جار و جنجال خبری که بازی No Man’s Sky داشت را به عنوان دلیل اصلی عدم موفقیت بازی می‌دانند. با این حال وقتی که ببینید این بازی در فهرست ۱۵ بازی برتر سال از نظر پوشش رسانه‌ای قرار گرفته، باید از این نظر به موفقیت بازی اذعان کرد؛ آن هم زمانی که بازی توسط یک استودیو کوچک و مستقل ساخته شده است. حتی نام شناخته شده «سونی» هم در اینجا نمی‌تواند تنها عامل باشد، با توجه به اینکه بازی‌های خیلی بزرگ‌تر از این موفق نشدند نام خود رادر این رتبه‌بندی ببینند. هایپ‌های این بازی بسیار گسترده بود و به این نتیجه منجر شد.

شما می‌توانید در پایین، تعداد مقالاتی که به صورت ماهانه، در رسانه‌های حوزه گیم منتشر شده‌اند را مشاهده کنید.

ICO Partners - Games Media 2016 - Monthly Articles

ICO Partners - Games Media 2016 - Ratio of Articles

در حوزه پلتفرم و سخت‌افزار، این کنسول پلی‌استیشن 4 بود که بر رسانه‌های گیم مسلط بود؛ این کنسول حدود ۲۵ درصد از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی ایکس‌باکس وان، توجه رسانه‌ای بیشتری را به خود جلب کرده بود. با این حال بدون در نظر گرفتن آمار نسبی به پلی‌استیشن 4، مطالب مرتبط با ایکس‌باکس وان ۱۸ درصد نسبت به سال قبل خودش با رشد مواجه بوده است. در این آمار همچنین مشخص است که کاهش آمار کنسول نینتندو وی یو، نزدیک بود به پیشی گرفتن Oculus Rift از آن منتهی شود. شما می‌توانید در ادامه، آمار سخت‌افزارهای حوزه گیم در سال گذشته میلادی را، از نظر پوشش رسانه‌ای مشاهده کنید.

ICO Partners - Games Media 2016 - Platforms media Coverage


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده