نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

بازی Mutant Football League از طریق کیک استارتر باز می‌گردد

مجموعه کلاسیک Mutant Football League قرار است به لطف کمپین کیک استارتر به صنعت بازی بازگردد.

در سال ۱۹۹۳ بود که شرکت الکترونیک آرتز (EA) یک بازی ورزشی با هنرنمایی هیولاها و موجودات جهش یافته به نام Mutant Football League برای کنسول سگا جنسیس منتشر کرد. برداشت منحصر به فرد و آرکید این بازی از ورزش محبوب فوتبال آمریکایی در آن زمان، محبوبیت فراوانی میان بازیکنان و منتقدان به وجود آورد. حال به نظر می‌رسد که به زودی ممکن است شاهد بازگشت این مجموعه باشیم.

بله درست است، دقیقا پس از موفقیت بازی برای عرضه در سرویس استیم گرین لایت (Steam Greenlight)، دیجیتال دریمز اینترتیمنت (Digital Dreams Entertainment)، استودیو سازنده بازی بازگشت Mutant Football League را اعلام کرد. اما پیش از بازگشت مجموعه، دیجیتال دریمز بازی را به کیک استارتر برده تا شانس خود را برای جمع آوری مبلغ ۶۰۰۰۰ دلار از سوی طرفداران امتحان کند. طبق گفته دیجیتال دریمز، جمع آوری منابع مالی از طریق کیک استارتر در درجه اول، جهت کامل کردن بخش چندنفره آنلاین MFL است.

۶۰۰۰۰ دلار جمع آروی شده توسط مردم جدا از اینکه برای کامل کردن بخش چندنفره آنلاین MFL استفاده می‌شود، برای توسعه بخش‌های نهایی بازی و بهبود کلی بازی به کار خواهد رفت.

برای کسانی که تاکنون اسم بازی Mutant Football League به گوششان نخورده است هم بایستی بگوییم این یک بازی فوتبال NFL آرکیدی است که شامل موجودات جهش یافته و هیولاهای وحشی می‌شود. در این بازی به وفور شاهد خون و قتل عام خواهید بود!

طبق گفته دیجیتال دریمز، بازی Mutants Football League یک بازی کاملا جدید و برداشت کاملا اصیل از سبک ورزشی هیولایی است و به همراه نگرش و خشونت کامیکی منتشر می‌شود. ارایه کلی از MFL نسبت به نسخه‌های پیشین مجموعه مجددا تجسم شده است، اما همان حس فوریتی که بخش ذاتی از فوتبال آمریکایی در جهان واقعی را تشکیل می‌دهد، همچنان هسته گیم‌پلی نسخه جدید خواهد بود.

در داخل بازی، پیروزی شما از طریق گل زدن بیشتر نسبت به رقیب یا نابود کردن تیم رقیب به معنای واقعی کلمه تا حدی که محبور به تسلیم شوند، به وقوع خواهد پیوست. بنابراین حق انتخاب در اختیار شما است.

| |

در بازی بیش از ۱۴ تیم منحصر به فرد و سه تیم ستارگان وجود دارد که می‌توانید در نقش همه آن‌ها در حالت آنلاین یا آفلاین در حالت‌های بازی تکنفره، همکاری چندنفره (co-op) یا رو در رو بازی کنید. حالت همکاری چندنفره بازی هم به جای حالت استاندارد دو نفره در بازی‌های ورزشی، به صورت چهار نفره انجام می‌شود.

هر تیم به حقه‌های کثیف منحصر به فردی مجهز است. برای مثال، حقه کلاسیک رشوه به داور را داریم که می‌توانید به پرداخت مبلغی پول به داور، وی را خریداری کرده و به انواع و اقسام کارهای مختلف مشغول شوید. از دیگر نمونه حقه‌های بازی می‌توان به قتل عام اره برقی اشاره کرد که بازیکن running back شما یک اره برقی تایید شده توسط لیگ را در آورده و مدافعان رقیب را قطعه قطعه خواهد کرد! همچنین حالت Ginormous یا بسیار بزرگ را داریم که بازیکن blitzer شما را پنج برابر اندازه معمولی‌اش می‌کند.

سپس به بازیکنان ستاره می‌رسیم، طبق گفته دیجیتال دریمز، این بازیکنان جهش یافته هستند که با مهارت‌های ویژه، سلاحه‌ها و توانایی‌هایشان می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر داده و یک تنه پیروز بازی شما شوند. این نکته به این معناست که بایستی هوشیار باشید و از آن‌ها محافظت کنید، چرا که از دست دادن آن‌ها شانس پیروزی شما را کاهش خواهد داد.

تمامی این آشوب و هرج و مرج در استادیوم‌های مختلف و بسیار خطرناکی به وقوع می‌پیوندد. زمین با تله‌ها و خطرات شیطانی فراوانی پر شده است که از آن‌ها می‌توان به مین‌های انفجاری، خندق سمی، گدازه و هواداران دیوانه‌ای اشاره کرد که تیم قاتلین محبوب خود را تشویق می‌کنند.

همانطور که تاکنون حدس زده‌اید، دیجیتال دریمز خون و قطع عضو را هم فراموش نکرده است. از مهمترین جلوه‌های بصری و ایفکت‌های خون می‌توان به پاشیدن خون، مرگ‌های وحشتناک کامیکی، افکت‌های آتش، تکه‌های بدن قابل انفجار و قطع عضو اشاره کرد.

بازی Mutant Football League قرار است در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی و در سال ۲۰۱۸ برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شود. در صورتی که می‌خواهید در رابطه با کمپین کیک استارتر بازی از جمله پاداش‌ها، دمو قابل بازی و اینکه چرا سازندگان اقدام به راه اندازی کیک استارتر کرده‌اند اطلاعات بیشتری کسب کنید یا فقط به خود بازی علاقه‌مند شده‌اید، صفحه کیک استارتر بازی را بررسی کنید. در ضمن هنگام نوشتن این مطلب، بازی مبلغ ۶۲,۲۸۶ دلار را جمع آوری کرده و به هدف اولیه خود دست یافته است.

در پایان می‌توانید جدیدترین ویدیو تبلیغاتی کیک استارتر بازی را تماشا کنید:


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده