نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

پیش درآمد مجموعه Metroid توسط طرفداران ساخته شد

طرفداران مجموعه Metroid یک نسخه پیش درآمد از آن را ساخته و عرضه کرده‌اند.

اگر نینتندو قصد ساخت بازی‌های بیشتری از مجموعه Metroid را ندارد، این به طرفداران بستگی دارد که این مجموعه را با ساخت بازی‌هایی مانند Metroid: Rogue Dawn ادامه دهند. Rogue Dawn یک پیش درآمد غیررسمی از بازی اولیه مجموعه در کنسول NES است که دو سالی می‌شود روند ساخت و توسعه آن ادامه دارد و حالا آماده شده است.

این بازی یک بازی ROM hack (اینگونه بازی‌ها با دستکاری و ویرایش فایل‌های ROM جهت ارتقای المان‌های بازی مانند گرافیک و گیم‌پلی ساخته می‌شوند) است که داستان اصلی بازی را تبدیل به ماجرایی پیش از ماموریت «صفر» شخصیت Samus می‌کند و شما را در نقش شخصیت Dawn Aran قرار می‌دهد. بازی به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده که با مشاهده آن به یاد بازی‌های SNES خواهید افتاد:

|

در ادامه توضیحات این بازی را می‌خوانیم:

بازی Rogue Dawn یک پیش درآمد غیررسمی بر بازی اولیه Metroid است که در سال ۱۹۸۶ منتشر شده بود. ۳۰ سال بعد ما رویدادهایی را برای شما آورده‌ایم که پیش از ماموریت «صفر» معروف Samus در سیاره Zebes به وقوع می‌پیوندند. راهنمای اصلی بازی Metroid به ما در مورد یک کشتی فضایی کاوشگر در اعماق فضا می‌گوید که مورد حمله قرار گرفته است. دزدان دریایی کپسولی را تصرف کرده‌اند که گفته می‌شود حاوی یک موجود زنده تازه کشف شده در حالت تعلیق است. بازی Rogue Dawn در رابطه با رویدادهایی است که موجب دزدیده شدن این کپسول می‌شود که در نهایت Metroid را تحت کنترل Ridley و Mother Brain قرار خواهد داد. ماموریت دستیابی به این کپسول در دستان یکی از بهترین سربازان Ridley قرار دارد. یک مامور انسان سرکش که از جوانی توسط Ridley آموزش دیده و دستکاری شده است. این مامور در کودکی از کلونی Federation که توسط جناح Ridley نابود شده است گرفته شده و یک موش آزمایشگاهی دیگر است تا تحت آزمایشات وحشتناک قرار بگیرد. با این حال Ridley تصمیم می‌گیرد به جای اینکار، او را دستکاری کرده و تبدیل به یک سلاح کند تا تبدیل به اولین خدمتکار و مامور تاریک انسان شود. آماده اما امتحان نشده او به ماموریت «صفر» خود فرستاده می‌شود تا لیاقت خود را با بازیابی موجودفضایی بیولوژیکی تازه کشف شده که در اختیار خدمه تحقیقاتی فدرال است، ثابت کند. خدمه‌ای که در مدار سیاره SR388 هستند. نام او Dawn Aran است!

جدا از جلوه‌های بصری، از موارد دیگری که در Rogue Dawn دچار تغییرات شده‌اند می‌توان به موشک‌ها، امکان پرش زدن در حالت مورف و یک سیستم ذخیره سازی جدید اشاره کرد.

توجه داشته باشید به علت اینکه بازی یک ROM hack محسوب می‌شود و یک بازی مستقل نیست، نمی‌توانید آن را دانلود و در شبیه ساز بازی کنید و بایستی آن را داخل یک ROM بازی Metroid بارگذاری کنید. با این حال اگر با ویرایش و دستکاری اینگونه موارد آشنا هستید، گفته شده می‌توان بازی را در یک NES Classics هک شده یا کنسول مجازی Wii تجربه کرد.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده