نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

سازنده بازی Fallout از دلایل لغو شدن بازی نقش آفرینی ایکس‌ باکس وان می‌گوید

فرگوس اورکهرت، از سوی استودیو نام آشنای ابسیدین، عدم بودجه و حمایت از سوی مایکروسافت را دلیل لغو شدن بازی نقش آفرینی Stormlands اعلام کرد.

پیش از عرضه کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، استودیو ابسیدین اینترتیمنت (Obsidian Entertainment) که بازی‌های Fallout: New Vegas و Knights of the Old Republic 2 را در کارنامه دارد، مشغول به ساخت یک بازی نقش آفرینی برای ایکس‌ باکس وان به نام Stormlands بود. با این وجود به نظر می‌رسد قرار نبود این بازی منتشر شود، چرا که مایکروسافت مراحل توسعه آن را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرد. حال اورکهرت از دلایل کنسل شدن بازی می‌گوید.

در مصاحبه اخیر اورکهرت با سایت IGN، او دلایل اصلی کنسل شدن Stormlands را بودجه بازی و این نکته که هیچکس در مایکروسافت از این بازی حمایت نکرد عنوان کرد. اورکهرت توضیح داد:

چرا Stormlands کنسل شد؟ Stormlands کنسل شد چون ما هیچ مدافع و حامی در مایکروسافت نداشتیم!

او در ادامه اظهار داشت که بازی‌های با بودجه بالا به شخصی در شرکت ناشر نیازمند هستند که بتواند از بازی دفاع کند و مدیریت را قانع کند که این بازی ارزش وقت و هزینه را دارد. برای دلایلی نامعلوم، به نظر می‌رسد هیچ‌گونه حمایتی از بازی Stormlands از سوی مایکروسافت صورت نگرفته است. اورکهرت می‌گوید:

برای یک بازی که واقعا بزرگ است، اغلب بایستی مانور زیادی روی آن داده شود و به تبلیغات و روابط عمومی نیاز دارد. این به بودجه و داشتن یک پشتیبان بزرگ در مایکروسافت بستگی داشت.

طبق گفته وبسایت Kotaku، مایکروسافت Stormlands را در ماه مارس ۲۰۱۲ در جریان جلسه نهایی پیش از اینکه برای توسعه چراغ سبز بگیرد، کنسل کرد. یک منبع به این سایت گفته است که Stormlands قرار بود به یک بازی نقش آفرینی برتر تبدیل شود، اما هیچ‌گونه جزئیات دیگری در رابطه با این بازی در دسترس نیست. طبق گزارشات منتشر شده، به دلیل کنسل شدن این بازی، استودیو ابسیدین مجبور شد ۳۰ تن از کارمندان خود را اخراج کند.

ابسیدین در حال حاضر روی توسعه بازی Pillars of Eternity II: Deadfire کار می‌کند. هفته گذشته یک کمپین کمک‌های مردمی برای بازی برگزار شد که تاکنون مبلغی بیش از دو میلیون دلار جمع آوری کرده است.

این استودیو برای ساخت بازی South Park: The Stick of Truth که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد با شرکت یوبی سافت همکاری کرده است. از دیگر پروژه‌های اخیر ابسیدین می‌توان به بازی تانکی Armored Warfare اشاره کرد که توسط شرکت My.com منتشر شد. جدیدترین بازی ساخته شده توسط ابسیدین Tyranny است که در نوامبر ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده