نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

فروش کنسول NES Classic Edition به ۱.۵ میلیون دستگاه رسید

طبق گفته نینتندو، کنسول NES Classic Edition که تقاضای فراوانی هم دارد به فروش ۱.۵ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان رسید.

کنسول NES Classic Edition که در ماه نوامبر سال گذشته عرضه شده بود، به سرعت به یک کالای محبوب میان طرفداران قدیمی شرکت نینتندو و افرادی که به دنبال تجربه بازی‌های خوب کلاسیک می‌گشتند بدل شد. حال مطلع شدیم که فروش این کنسول تنها پس از چند ماه از یک نقطه عطف عظیم عبور کرده است. 

به عنوان بخشی از گزارش مالی اخیر شرکت، نینتندو اعلام کرد که کنسول NES Classic Edition به آمار فروش ۱.۵ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان از زمان عرضه در ماه نوامبر دست یافته است. این کنسول با قیمت ۵۹.۹۹ دلار به عنوان یک کنسول بازی مقرون به صرفه و جمع و جور که دارای ۳۰ بازی است، عرضه شد.

تاتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima)، مدیر نینتندو نیز بیانیه‌ای در رابطه با موجودی و کمبود کنسول NES Classic Edition ارائه کرد؛ چرا که به دلیل استقبال فراوان مردم، این کنسول در زمان عرضه اولیه در ماه نوامبر بسیار کمیاب شده بود. کیمیشیما مخصوصا از مصرف کنندگان و فروشندگان عذرخواهی کرده و گفت که تاخیر و کمبود موجودی کنسول بیشتر به این دلیل بود که برخی قطعات برای تولید نیاز به زمان داشتند. وی همچنین گفت که نینتندو در حال کار برای افزایش تولید کنسول است تا به سطح تقاضای مصرف کنندگان و فروشندگان برسد.

همانطور که قبلا شاهد فروش فراوان بازی Pokemon Sun & Moon به واسطه محبوبیت بازی Pokemon GO بودیم، کیمیشیما اظهار داشت که شرکت امیدوار است که مینی NES نیز تاثیر مشابهی روی نینتندو سوییچ داشته باشد. کیمیشیما در مورد NES Classic Edition توضیح داد:

ما علاقه کاربران به این محصول را به عنوان فرصتی برای جلب توجه مصرف کنندگانمان به جدیدترین سیستم بازی‌مان یعنی نینتندو سوییچ می‌بینیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده